2020-04-22, 09:44
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Nej tror inte det handlar om adrenalin eller rensa huvudet.
Har polisen ens kollat upp om något saknats på gymet vid de tiderna? Han plankade ju den 14e dessutom eftersom det var stängt
Men in skulle han. Trots att han hade massa saker att göra den kvällen
SKUMT
Det ska inte ha fattats något från gymmet.
Citera
2020-04-22, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Nu när man nu fått en klarare bild över denna mycket tragiska händelse, så sammanfattar detta samtal mellan LW och SD hur deras relation såg ut och kanske även en hint om varför det slutade som det gjorde.

Ni som inte har lyssnat på detta, gör det nu.
Och ni andra kan gott lyssna på detta igen.

call_08-50-31_IN_0104522194.amr

Fan att hon inte kunde ta några steg tillbaka och avsluta detta destruktiva förhållande i tid.

Hade det hjälpt henne? Han verkar inte ha velat avsluta. Praktiskt att ha två kvinnor fast på olika sätt.
Vad hade han gjort härnäst om de inte hade setts?
Citera
2020-04-22, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det ska inte ha fattats något från gymmet.

Hmmm. Som någon skev, kan han haft något i ett skåp?
Mordet verkar ha varit planerat ett tag så det finns nog en bra anledning till att han tvunget skulle in på gymet
Citera
2020-04-22, 09:52
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Just du kommer självklart få filerna när det går. Och flera andra seriösa. Men lägger inte ut i tråden.

Tyvärr kommer du få i svar att det är arbetsmaterial för rätten själva och kommer inte lämnas ut.
Citera
2020-04-22, 09:53
Medlem
Citat:
Mordet verkar ha varit planerat ett tag så det finns nog en bra anledning till att han tvunget skulle in på gymet
Undrar om det inte var för att visa nån sorts alibi? Korkat alibi i så fall. Men nåt skumt är det med de där besöken.
Citera
2020-04-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Tyvärr kommer du få i svar att det är arbetsmaterial för rätten själva och kommer inte lämnas ut.
Låter oroväckande. Men pläderingen är ju enbart en sammanfattning på "bevis". Vet du detta eller gissar du?
Citera
2020-04-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har beställt dom. Får jag dom så kommer de inte tråden till del. Trött på trollen här.
Jag hoppas att du inte räknar mig dit, och skulle gärna läsa detta.
Citera
2020-04-22, 09:56
Medlem
Citat:
Vad tror ni om hans gymbesök som inträffade endast två gånger. Den 11e och 14e. Det måste betyda något. Tog han vapen därifrån ?
Eller varför är det just dessa dagar och inga besök annars?

Hade först tanken att han ville "stärka" sig inför brottet men det är väl ingen fördel att vara utpumpad när man ska begå något som kräver fysisk styrka? Han kan ha mjukat upp musklerna inför dådet? Något speciellt är det med gymbesöken just då. Hantelstång lånad, skulle väl ha märkts om den var borta?
Citera
2020-04-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Jag hoppas att du inte räknar mig dit, och skulle gärna läsa detta.
Några här kan inte ta emot PM. Spärren ligger på 30 dgr medlemskap OCH 50 inlägg. Båda måste vara uppfyllda. Men jag börjar ana att jag inte får ut pläderingarna. Jag inväntar svar från tingsrätten.
Citera
2020-04-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hade först tanken att han ville "stärka" sig inför brottet men det är väl ingen fördel att vara utpumpad när man ska begå något som kräver fysisk styrka? Han kan ha mjukat upp musklerna inför dådet? Något speciellt är det med gymbesöken just då. Hantelstång lånad, skulle väl ha märkts om den var borta?

Ja det är mycket märkligt och jag tror det är en viktig detalj.

Tror ni J.G har vetskap om det som hänt? Jag fick intrycket av att kände avsmak för allt som inträffat under förhören.
Citera
2020-04-22, 10:03
Medlem
Citat:

Tror isf mer på att han haft ärende till något i närheten men kamouflerar med gymträning.
Citera
2020-04-22, 10:04
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är inte helt ovanligt att folk som tävlar inom åtminstone kampsport gillar att köra ett lagom hårt träningspass samma dag som tävling, utöver uppvärmning alltså. Detta då för att typ väcka kroppen, rensa ur, mjuka upp osv. Så att det första adrenalinpåslaget inte blir lika påtagligt så att säga.

Stefan var ju tydligen duktig tävlingssimmare, alltså inte omöjligt att han var van att göra så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in