Citat:
Ursprungligen postat av
Goofymod
På sistone tycker jag denna tråd har börjat likna allt mer forum som aktieraketer.
Jag tycker inte det är så intressant att se samma diskussioner som finns där här. Tips delas här som haussats hårt dagarna innan på mainstream forum.
Absolut ska man kunna dela med sådant andra forum berört men när man redan sett väldigt många inlägg om det på FB I samma veva blir det inget tips riktigt. Mest bara återberättelse.
Tror det handlar om den rådande corona krisen..Den öppnar möjligheter till "klipp" och bolagsraketer utöver det vanliga.
Själv funderar jag lite på hur oljerelaterade bolag kommer reagera efter de låga priserna på olja just nu..Då världen startar upp igen efter corona så lär oljebolagen fortsätta att nasa sin olja inom överskådlig tid och priserna kommer ta fart igen. Det är mer eller mindre ofrånkommligt.
Dessutom är oljelobbyn stark i USA så den kommer inte ge sig i första taget vad gäller att få upp priserna igen. Fraktbolagen för olja och gas har rasat likaså och kan köpas billigt. De som nu ligger lite stabilare är de norska bolagen som fraktar nordsjöolja i huvudsak men även dessa har tappat och lär gå upp en hel del inom några månader..
Så jag funderar på att köpa på mig lite mer av just olje relaterade aktier och se vad det ger på 3-4 månaders sikt.