2020-04-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Region Stockholm 21 April 2020
Lägesrapport

Dagens rapport visar att 197 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 6 189 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 1022 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 78 ytterligare dödsfall sedan rapporten igår.

216 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 837 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

Utav de 6 189 positivt provtagna är 1 384 personer provtagna på Särskilt boende för äldre, SÄBO. Av totalt 313 SÄBO i länet är det 193 som har någon boende med positiv diagnos av covid-19.

Av 1 022 personer som har avlidit i Region Stockholm av covid-19 så är det 443 personer som är provtagna på ett SÄBO.

https://www.sll.se/

Du menar när det är 13 mindre på IVA och typ 30 mindre inlagda mot igår..
Ja, troligtvis att det är väldigt få inlagda både på iva och vanlig infektionsavdelning om några månader..
Citera
2020-04-21, 16:29
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hur stoppar man corona viruset och vilket land han klarat av detta?
Titta på Taiwan och Sydkorea.
Citera
2020-04-21, 16:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Järnring runt Stockholm NU!

Stockholm närmar sig flockimmunitet så för dom är det snart över, man bör välkomna dom till övriga landet. Stryps flödet mer så får vi leva i flera år i isolering. Italiens ekonomi har havererat på grund av lockdown som inte hade nån nytta över huvud taget.
Citera
2020-04-21, 16:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Så peaken var 15 april enligt FHMs modell.

Uträkningen visar att dagen med flest fall i Stockholm inträffade den 15 april. Antalet samtidigt infekterade i regionen var då 86 000 personer, enligt modellen
.

Min modell som jag har hållit fast vid i en månad nu med bara smärre kalibreringar visar faktiskt peak nya smittade i Stockholm 16 april. Otrolig samstämmighet.

Jag har i dagsläget 38.5% smittade i Stockholm. Stämmer rätt väl med Brittons siffror också.

Det som FHM gärna pratar väldigt tyst om dock är vad dessa siffror då innebär för peak dödlighet, och hur många som kommer att dö totalt. Det är ganska lätt att räkna ut då vi vet att det i snitt går 17 dagar från det man smittas till man dör, om man gör det.
Citera
2020-04-21, 16:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nåja. Enligt Aftonbladet så är 185 Dödsfall i Covid-19 inrapporterade senaste dygnet.

Man bör ställa det i relation till att 543 Svenskar dog av Tsunamin i Thailand 2004.
Citera
2020-04-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Alltså problemet är helt enkelt att man inte har någon strategi och har aldrig haft. Man har bara förlitat sig på att folk skall bli immuna efter ett tag. FHM skall bara se till så att vården kan ta hand om alla sjuka, men detta har man ju inte alls lyckats med. Politikerna som borde ta ansvar gömmer sig och håller på med sånt som de brukar, arbetsmarknadspolitik och genusperspektiv.

Japp, till min förvåning har folk i tråden hyllat statsministern.
För vad?
Trump körde daglig konferens. Hur många har lövet kör? 4 st?
Och nu gömmer han sig, lägger allt ansvar på FHM. Vilket är det som styr Sverige egentligen?
FHM eller regeringen??!?!?!...

Och kunde vi fått någon värre person en Tegnell, som spekulerar och gissar i varje uttalande.. och som alltid lyckas få fel. När fan lär sig folk? Gubben har haft fel i 3 månader nu.
Citera
2020-04-21, 16:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det kan vara Regeringens backup plan, vänta på att resterande nordiska länder och Tyskland har detta under kontroll sen ber vi om hjälp.

Ryssland och Kina hatar oss ju så någon hjälp därifrån, som Italien fick, lär vi inte kunna räkna med. Duktigt jobbat Steffe!
Citera
2020-04-21, 16:33
Medlem
Region Skåne har idag börjat testa all vårdpersonal och först ut har varit Helsingborg.

Man har gått från 10-15 fall om dagen till att idag ha 49. Är en ganska drastisk ökning och lite smått oroande hur många inom vården som är smittade.

Edit: Hur ser det ut i andra regioner med att testa vårdpersonal?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Lockdown är snarare som hastighetsbegränsningar och trafikregler. Man får inte bete sig hur som helst i trafiken för det påverkar även andra trafikanter.

Nja lock dow är ju nedstängning (bilförbud)
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du menar när det är 13 mindre på IVA och typ 30 mindre inlagda mot igår..
Ja, troligtvis att det är väldigt få inlagda både på iva och vanlig infektionsavdelning om några månader..

Den som lever får se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Stockholm närmar sig flockimmunitet så för dom är det snart över, man bör välkomna dom till övriga landet. Stryps flödet mer så får vi leva i flera år i isolering. Italiens ekonomi har havererat på grund av lockdown som inte hade nån nytta över huvud taget.

Vad är flockimmunitet enligt dig?
Vad babblar du om?
Det finns ingen sådan bekräftad.
Och 11% av Stockholmarna hade bekräftade antikroppar. Så hur i helvete närmar vi oss "immunitet"..
Citera
2020-04-21, 16:34
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWatch337
Jag blir mörkrädd! Hur är det ens möjligt??! Att idioterna (de styrande) och TENGELE MFL fått mer förtroende?! Detta kan vara fake propaganda! Glöm inte heller DET SOVANDE FOLKET! Svenskarna. Sönder hjärntvättade!
De hatar nu på alla sk "alarmister" ! De är för skräckslagna för att ens våga se den riktiga sanningen i vitögat.
Många vet sanningar. Jag är överlycklig att så många vaknat ur sin djupa törnrosasömn! Men förskräckt över att de lyckats med sin hjärntvätt på mina egna barn!

Ett litet ex här som bevis på att DE LJUGER OCH MANIPULERAR ALLA SIFFROR!
Håller med innan skrivare.
Till alla er som håller någon form av koll på dödssiffror och sjuksiffror. De LJUGER!
Åh vad de ljuger det är så så många fler. Detta är skamligt!
Ja de måste bort från sina "jobb" och det NU!
Och de kommer hållas ansvariga för brotten de gjort mot mänskligheten och förräderi.

I VARENDA land i världen! Är dödssiffran otrolig skillnad på män och kvinnor! Men i Svea är det JÄMSTÄLLT! Trodde aldrig NTE mina ögon! All THE WORLD säger något annat! Men tom om detta ljuger de.

PS hoppas inte jag får modetatorvarning igen!
Snälla nån! Give me å break.Raderade mitt konto för 20år sedan. Nu förstår jag varför..
POLITIK,COTONA,EKONOMI,ANSVAR,ÖVERLEVNAD,LIV Å DÖD,MM ALLA DESSA ÄMNEN GÅR HAND I HAND!
BORDE EJ ENS FÅ FINNAS REGLER I NÅGRA AV DESSA ÄMNEN.
DÅ DETTA ÄR EN VÄRLDSPANDEMI. JA G CAR FÖRE ALLA ERA TRÅDSR Å INSE DETTA.
MILJONER KOMMER DÖ.

LJUGET IDAG ÖR STORT FÖR DE DOM GJORT EGET DIAGRAM!
FLER MÄN ÄN KVINNOR DÖR VARJE DAG I HELA VÄRLDEN! MEN INTE I SVERIGE! ANSER DET DÄRFÖR BEVISAT ATT INGA SIFFROR STÄMNER! VI HAR SÅÅ MÅNGA FLER SMITTADE. OCH DÅ MÅNGA FLER DÖDA ATT DE FLESTA FÅTT SIG EN CHOCK.
JÄNSTÄLLDA AV SIFFROR.FRISERADE OCH KLARA:

21 april!
Not the fooolsday!
Totalt har nu 1 765 dödsfall i coronaviruset bekräftats i Sverige, meddelade Folkhälsomyndigheten på tisdagen.

Det är en ökning med 185 dödsfall sedan måndagens siffror.

Av de döda är 871 kvinnor och 894 män.
https://www.expressen.se/gt/20-nya-dodsfall-i-covid-19-i-vastra-gotaland/

999 män
776 kvinnor

Har avlidit i covid19 till och med idag.

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Vet inte var du får dina siffror från eller vad du skriker om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in