2020-04-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Eftersläpningen är 4 veckor inte dagar.
Okej. Det visste jag inte. Men frustrerande med dessa eftersläpningar då har man ju ingen aning om hur många som dog idag. Det kanske bara har dött 5 personer idag och 180 är eftersläpningar sedan utbrottets början. Då är ju slaget vunnet.
Citera
Medlem
soosanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Min killgissning är att den här smittan kommer att härja runt i Sverige varv efter varv tills antalet döda räknas i miljoner.

Så du tror att flera miljoner i Sverige kommer dö av COVID-19?

Hur kom du fram till det?
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja hur tänker du ?
Jag menar att om det var en topp 8/4 så har det inte ökat efter det för då hade inte 8/4 varit en topp.

https://adamaltmejd.se/covid/

Visst toppen är fortfarande 8/4 men det innebär inte att det är en platå bara för det, om vi skall jämföra grafer så kan vi se på den här;

https://ourworldindata.org/grapher/total-deaths-covid-19?country=DNK+ISL+NOR+FIN+SWE

eller

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Det jag menar är att visst vi kan konstatera att i nuvarande läge så är fortfarande toppen 8/4 men att dra en slutsats kring att det minskar eller planar ut är inte korrekt.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Holy baloha!! 185 nya döda i Sverige på ett dygn. Sitter Tegnell kvar?
Citera
2020-04-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Jag är en stockholmare som slutat bry mig om Covid19. Käkar på restaurang, umgås, gymmar osv. Jag drar mitt strå till stacken, eftersom det är bra för alla om vi snabbare uppnår flockimmunitet!

Din dumma jävla åsna. Hoppas du håller dig ifrån äldre och folk i riskgrupper ditt sjävliska jävla kräk.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Sverige klättrar i PPM-ligan, nu förbi Schweiz.

1. Belgien, 518
2. Andorra, 479
3. Spanien, 455
4. Italien, 399
5. Frankrike, 310
6. UK, 243
7. Nederländerna, 229
8. Sverige, 175
9. Schweiz, 166
10. Irland, 139
11. USA, 128

På 8:e plats i hela världen. Och långt före våra nordiska grannländer.

Och så finns det de som tycker att Sverige är bäst i världen på att hantera coronasmittan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/nyheter/hannah-ar-immun-mot-corona-jatteharligt/

Alltså, de här människorna som har gjort antikroppstest och numera räknar sig som immuna. Kan de verkligen vara så säkra på att de ÄR det? Speciellt om de bara har ett begränsat antal antikroppar, beroende på att de bara haft lindriga symptom (eller inga)?

Jag tycker inte att tidningarna ska skriva sådant där, när det inte är utrett! Kan få folk att ta risker i onödan.

Exakt! Varför kan inte vi också ha det?

Det finns väl inget som helst definitivt vetenskapligt stöd för att hon är immun eller inte kan föra smittan vidare?

Immunitet är som jag förstår det inte bevisad överhuvudtaget och så länge hon har viruset kvar i kroppen så kanske det kan piggna till igen så att hon blir smittsam. Många "friska" har ju haft ganska höga nivåer av virus i kroppen flera veckor efter att de blivit symtomfria.
Citera
Medlem
Jahapp, där kom den. Lika många på en dag som Norge haft sammanlagt på 1,5 månad. Det går bra nu.
Citera
Medlem
madchances avatar
Varför kommer det nya dödsfall för 2020-03-29 på tisdagar?

2020-04-14 +1
2020-04-21 +1

Vad jag förstår ska dödsbeviset skickas till det lokala skattekontoret senast första vardagen efter dödsfallet, t.ex. måndag. Hur kan det då registreras 3 veckor senare? Är det skattekontoret som lägger dom på hög?
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Du drar ditt strå? Själva taktiken är att vi alla inte ska få det samtidigt pga belastning.
Du gör liksom alla fel.

Alla ska inte få det samtidigt nej. Det är ju lugnt, de flesta sitter fortfarande hemma och runkar. Vad det än står i media så är Stockholm väldigt folktomt.
Citera
2020-04-21, 14:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Så här blir det när vi har ett gäng soffpotatisar i statliga myndigheter samt inkompetenta politiker..
MSB har inget nytt att anföra idag..
De vet inte när appen är klar..vid fråga om den hinner komma innan epidemin är över, svara de, -" Det är ju målet, annars gör den ju ingen nytta"..hahaha..
Om de 100.000 testerna som skulle genomföras har man inget svar på...

Nä detta är ett gäng pajaser, det typiskt svenska.. Det har fikats i åratal, men att ta någon form av höjd för en ev. epidemi nä det är dessa clowner totalt inkompetenta till...
Vackra ord, men respekten för de äldre i vårt land är 0..
Jo, det är skandalöst. Jag känner folk på en del olika myndigheter, så jag vet hur det jobbas... 50% med värdegrunder, jämställdhet, miljöarbete inom myndigheten... Det är bara för tragiskt. En rejäl storrensning av hela etablissemanget är vad Sverige behöver.

Vi ser ju det på den usla förmågan att kunna bedöma möjliga framtidsutvecklingar och hot. Ingen förmåga till det alls. Noll kreativitet och låg abstakt tankeförmåga. Bara tulta runt i sin eviga PK-lunk, fika flera timmar om dagen och lita på att "skattebasen" försörjer dem in absurdum. Samma gäller för politiker som skamlöst lever på skattebetalarna i åratal efter de misslycktats inom politiken. Och inget ansvar utkrävs någonsin.
Citera
2020-04-21, 14:49
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White-Cheddar
Det är pga svenska arrogansen som bottnar i narcissism.

Storebror komplexet. Om Tsunamikatastrofen fick sossarna att skita ner sig så vänta bara ett par månader när det kommer krävas ansvar. Felet är bara att medierma och andra partiers politker har spelat med och kan därför inte agera efter vad som krävs. Kanske kommer några "obetydliga" alternativ media kritisera men dessa kommer inte att höras ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in