2020-04-23, 19:54
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja jag har märkt det, det oroar mig att oliktänkande och kritiska röster i Coronasverige verkar skrämmas bort, tystas och hånas. Det är synd.
För att ha någon form av heder i behåll så tvingas de lämna debatten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hmmm. Utlandsfödda inte överrepresenterade då andelen i hela riket är ca 19% enligt SCB. Det är nog de dyra svenska gamlingarna som man tar livet av.

Okay

19% er Utlandsfödda.

Hvor mange % af befolkningen har udenlandsk baggrund når anden, tredie og fjerde generation medregnes?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Allt som har med tester att göra tar en evighetstid. Väldigt olyckligt.

Samtidigt är det väl bra att saker tar tid men man är ju jävligt sugen på resultatet.

Många i den här tråden grinade ju över att vi inte köpte in en massa skit från Kina i ett tidigt skede för att skydda vårdpersonalen men myndighetssverige skulle såklart hålla på och krångla. Sen visade det sig att det kinesiska skitet var som allt annat därifrån - just skit.
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du menar mobbad!?
Ja mobbad, påhopp, hot och risk för konsekvenser för karriären
Citera
2020-04-23, 19:55
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det finns väl inte tillräckligt munskydd, så även allmänheten kan använda, därför de måste påstå att vi är totalt handlingsförlamade och inte kan använda munskydd.

Ja tyvärr är det väl så.

Jag vet ett äldreboende där personalen fick veta att ett visir var minsann tillräckligt. Konsekvensen av det blev att det spred sig till flera avdelningar, personal blev sjuk - några hamnade på sjukhus. När det sedan kom in ett litet lager med munskydd så var det plötsligt munskydd och visir som gällde. Hoppas Arbetsmiljöverket får in många anmälningar.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Håller med om mycket du påstår.

Men att 11% skulle vara ett tak för den studien är helt fel.
Blodet kom från blodgivare. Kravet är att man inte varit sjuk på något vis under de senaste två veckorna osv. Testet sägs också ge 0% false positives, men 10-20% false negatives Det innebär snarare att 11% är ”golvet”.

Så ser jag på det iaf
Ja, jag ser också 11% som golvet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Skulle det bli bättre av det? Giesecke anställde Tegnell. Tegnell anställde Wallensten? Folk har en tendens att anställa sina likar.

Jag tycker Wallensten verkar ge ärligare besked, säger klart att det inte går ner, inget mumbojumbo om platåer, fallande trend etc.
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Vem har piskat upp stämningen så att tidigare kollegor blir arga?

Någonting är osunt med diskussions-klimatet i Sverige. Covid-19 är bara ett exempel på hur vettiga diskussioner har omöjliggjorts i vårt sjuka samhälle.

Det kryllar av trotskistiska marxistgalningar överallt i offentlig sektor. Entrism är en gammal strategi hos dessa dårar och de är numera överallt i alla värdegrundsmyndigheter. Enda lösningen är att bunta ihop dem och slå ihjäl dem för de går inte att avprogrammera och de är inget att spara på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Problemet är att skiten verkar lägga sig latent. Möjligtvis latent enbart hos dem som inte blir så sjuka (och då inte behöver antikroppar, eller åtminstone inte mycket antikroppar, för att tillfriskna).
Rimligtvis lägger sig då viruset latent hos samtliga smittade, men har noterats återaktiveras hos dem som inte blivit så sjuka.

Jäpp, var skriver jag under?

Mardrömmen nu är ju att eländet kan bryta ut när som helst - från min egen kropp.
Citera
2020-04-23, 19:56
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Amerikansk forskare säger att bara en liten del av de som tillfrisknar bär antikroppar. Hur länge vet man inte.
Så Tegnells namn kommer att vara synonym med idioti inom snar framtid.

Verkar komma fler studier på detta som bara först var en "dålig studie" från Kina. Verkar som kinastudien har rätt eller delvis.

Finns någon länk?
Citera
2020-04-23, 19:57
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Björn Olsen har haft rätt i det mesta men han har blivit tillsagd att hålla käften och rätta sig i ledet.

– Det har varit smutsiga påhopp, forna kollegor har blivit helt vansinniga. Jag kommer inte medverka i debatten längre, säger professor Björn Olsen.
Inte så konstigt. Kvar står Wold och Giesenke med flaggan i topp och hejar på.
Finns det några kritiker kvar ens blanda forskare/läkare?
Citera
2020-04-23, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Precis att dom blev satta sist i vårdkön.

Blattar blir ej satta sist i nån kö. Lyssna på kvartalintervjun med Lars Sandman på Kvartals från 3:e april.

Han är den som styr det här med triage och etik inom vården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in