2020-04-21, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Och förtroendet för FHM och regering ökar, känns logiskt när det dör fler folk i Sverige på en dag än Finland har på en månad.

Det dog mer än dubbelt så många i Stockholm idag som det har gjort i Finland totalt.
Citera
2020-04-21, 14:08
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppcc
De har gjort det sedan länge tillbaka
Dom har inte sagt hur många döda det är.
Citera
2020-04-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Blev förvånad hur stor eftersläpning det var på dessa 185 nya fall avlidna.

De visade någon graf där dödsfallen hade plottats ut per dag och det var mer än en vecka tillbaka.

4 ny fall avlidna en dag för 2 veckor sedan. (8/4 har nu 106 avlidna)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Yes. Det har inte gått över 80 per dygn sedan toppen. Vi har platå just nu så det är positivt.

Den kurvan ska gå ner, inte platå. platå betyder att de misslyckas dagligen med sitt arbete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Would you please link me a scientific study that proofs that Swedens covid strategy sucks?

I think the Imperial College line of papers damned Sweden’s mitigation vs suppression tactics pretty early on. I’d rather you find me a scientific study supporting the Swedish methods.
Citera
Medlem
Wajis avatar
185st ny döda och man står och pladdrar om att kurvor går ner och man ser en minskning. Det börjar bli ett stort jävla skämt detta. Sverige Skämmer ut sig något så jävligt just nu. Fler döda på en dag än vad man har dödsantal i flera av våra nordiska länder och man säger att det är lugnt och man ser minskning

Pinsamt börjar det bli.
Citera
Medlem
paggans avatar
Varför är det sådan eftersläpning?
Ska man inte idag lätt kunna redovisa korrekta siffror varje dag? Vad beror det på?
Citera
Medlem
Döda idag i Sverige och grannländer just nu tisdag 21 april
  1. Sverige +185
  2. Ryssland +51
  3. Polen +5
  4. Lettland +4
  5. Estland +3
  6. Norge +1
  7. Tyskland 0
  8. Litauen 0
  9. Island 0
  10. Danmark 0
  11. Finland 0
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Citat:
- Vem är det som har hoppats på 1 Estonia per dag?

Jag är glad att vi inte har 1 Estonia per dag. Jag hoppas att vi aldrig kommer i närheten av sådana siffror. Men jag är förtvivlad över att vi har 1 Breivik per dag. Jag vill inte att dödstalen fortsätter att stiga ytterligare.

(FB) När tror ni Sverige har 852 döda om dagen (dvs ett estonia)

- Jag ögnade igenom några sidor av den diskussionen, men jag såg ingen uttrycka förhoppning om ökade dödstal. Däremot uppfattade jag en rädsla för att dödstalen ska komma att öka ännu mycket mer.

Citat:
Jag är också glad att vi inte har det. Ju färre som dör desto bättre. Men alla alarmister här inne börjar ju bli arga och desperata nu när kurvan går neråt ...

- Jag kan inte se någon minskning av dödstalen. Dom senaste 5 dygnen har Sverige haft 82 dödsfall per dygn. (15:e - 20:e april. Jag vill inte räkna på en hel vecka, eftersom påskens efterrapportering skulle påverka, och ge för höga siffror.) Veckan innan hade Sverige 75 dödsfall per dygn. (8:e - 15:e april. Denna period inkluderar både Påskens underrapportering, och överrapporteringen efter Påsk.)

Citat:
... och det dör 60 om dagen, dom hade ju hoppas på 600 om dagen vid det här laget.

- Ifall det kommer fler dygnsrapporter med mindre än 60 dödsfall, så kan det indikera att dödstalen verkligen har vänt neråt. Det skulle vara glädjande. 1 Breivik per dygn är inte smickrande siffror.

Än så länge har Anders Tegnell pratat om att dödstalen har planat ut, och även börjat gå neråt. Men i verkligheten har dödstalen fortsatt att öka.
Citera
2020-04-21, 14:10
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppcc
Bra skrivet. Jag är så jävla förvånad av alla som tänker jag är någon slags tokig prepper med alu foliehat. "Jag är inte rädd, vi har 80% IVA kapacitet, kurvan är platt nu". Många av de är vänster, det är klart att stödja Tengeles folkmord och lögner har varit en ideologisk flaga. Oh, det är vänster som tar såna beslut, då måste vi stödja de och tro på alla deras lögner. BTW, är själv vänster men inte en idiot.

MOMO stats är den enda platsen vi kommer att se hur illa det faktiskt är, för om ni tror att regeringen och FHM kommer att redovisa äkta siffror då är ni tokigare än Tengele själv.

Jag kommer att bli extremt försiktig till det finns bredd testning, till dess alla idioter kan gå ut och umgås utomhus och hålla 1.5m distans (det har bevisat sig att man kan smitta i den distans) och tro på enhörningar och att allt kommer att bli bra om mar bara önskar det jättemycket.

Tänker på samma sätt. Bäst att ta det säkra före det osäkra. Hålla sig ifrån smittan är lämpligt. Om inte myndigheterna skyddar oss så får man göra det själv
Citera
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
På sätt och vis har hon rätt och då hade vi kunnat utrotat viruset till och med. Väst hade ju åtminstone kunnat stängt all flygtrafik till Kina och låtit dom bita i det sura äpplet själva. WHO var inte sugen på det och där har vi ett fel, ekonomin först och se vad det leder till. Nu är det väl svårt att straffa Kina eller någon på det sättet för då mörkar dom ännu mera nästa gång. Hur som helst måste ju WHO och världen rycka upp sig efter detta och se till att utbrott hanteras snabbt och att först och främst flyg och fartygstrafik stängs ner med karatäner av resenärer. Någon överenskommelse om ersättning för det drabbade landet bör också göras så att det inte mörkas.

Det håller jag med om att nedstängning av allt tills vaccin kommer är fullständigt omöjligt för då blir det många svältande i världen. Inte ens Kina gör det utan hade nedstängning i en provins en eller två månader vad jag kommer ihåg och restriktioner i övriga landet. Men visst, blir alla länder mer miljövänliga och sympatiska så har vi självförsörjning på det mesta och klarar det, inte mig emot.
WHO borde kanske förstått att W:et i deras namn inte står för ”Wuhan”... de fokuserade allt för mycket på att inte stöta sig med Kina och inte tillräckligt mycket på att skydda resten av världen.

Finns nog både en och annan inom FN nätverket som börjar oroa sig en hel del över att deras stora, dyra och tandlösa globala organisation kommer att ifrågasättas mer och mer när globaliseringens vindar mojnar...
Citera
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Blev förvånad hur stor eftersläpning det var på dessa 185 nya fall avlidna...

Ja, varför ska man överhuvudtaget titta på FHM:s statistik under helgerna? Verkar bäst att kolla en gång i veckan högst. På tisdag eller onsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in