2020-04-21, 14:00
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Fem nya fall hade vi i går.

Samtidigt går man ut med krigsrubriker i lokalblaskan att om någon vecka kommer farsoten.

Blir nog till att importera stockholmare om vi ska få fart på spridningen här.

Bleking är lika dystert med få fall.

Det värsta är att även jag som själv isolerat samt blivit hemskickad då kontoret stängde för distans arbete börjar känna att det är onödigt och att man kan återgå till sitt normala liv. Det händer verkligen ingenting i Skåne, vilket är skönt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Kan du länka till en studie som säger att den svenska strategin är bäst? Nej, just det. Finns inte. Man surrar om evidence based men man har inte redovisat så mycket evidence och ingen har frågat efter heller. Jag är nyfiken.

Nu verkar ju olika metoder vara 1. tufft i början och så släpper man restriktionerna allt eftersom, eller 2. svensk metod (inget i början, helt ok att åka till Italien, ingen koll vid hemkomsten etc) med uppstramning allt eftersom. Fyll gärna på listan med andra metoder.

Tegnell har pratat om tajming. Jag undrar om det var rätt tajming att säga ok till Italienresor ur smittskyddssynpunkt, eller var det en ekonomisk tajming typ vi kan inte säga nej för folk har köpt sina resor och alla blir arga.

Platta-kurvan-kampanjen skulle göra det lättare för sjukvården att hinna med. Men trots allt snack om skydda de äldre äldre gjorde man inte det. De får en spruta istället för vård. De som hejar på FHM är de som har plånboken närmast hjärtat och är rädda för att någon ska syna FHMs agerande. De slog fast sin strategi redan i januari enligt Giesecke (Unherd-intervjun).

Bra skrivet. Jag är så jävla förvånad av alla som tänker jag är någon slags tokig prepper med alu foliehat. "Jag är inte rädd, vi har 80% IVA kapacitet, kurvan är platt nu". Många av de är vänster, det är klart att stödja Tengeles folkmord och lögner har varit en ideologisk flaga. Oh, det är vänster som tar såna beslut, då måste vi stödja de och tro på alla deras lögner. BTW, är själv vänster men inte en idiot.

MOMO stats är den enda platsen vi kommer att se hur illa det faktiskt är, för om ni tror att regeringen och FHM kommer att redovisa äkta siffror då är ni tokigare än Tengele själv.

Jag kommer att bli extremt försiktig till det finns bredd testning, till dess alla idioter kan gå ut och umgås utomhus och hålla 1.5m distans (det har bevisat sig att man kan smitta i den distans) och tro på enhörningar och att allt kommer att bli bra om mar bara önskar det jättemycket.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tycker att det är på tiden i pandemins tidevarv att börja ifrågasätta allt vi INTE behöver. Vi behöver tex inte sjuttioelvatusen olika tandkrämer, schampon mm
Miljöfarliga framställningar i fabriker som släpper ut en massa skit.
Läkemedelföretag som säljer vaccin i onödan.
Ger man riskgrupper vaccin tex så behöver ju inte personal ta vaccin, men då gråter man om att det kostar att vara sjuk när det samtidigt faktiskt är så att det är bättre att vara sjuk så att antikroppar bildas. Så vill ju TEGNELL ha det nu. Ja men kör på det då.

Vissa arbetsgrupper kan jobba hemifrån, det gör man redan nu, där spar man in avgasutsläpp och skit när folk måste pendla till jobbet för att sätta sig på ett kontor bland en massa andra kontor.

Rosenbadsfolket kan sitta vid datorer och prata skit hemifrån istället.

Jag hoppas att det här viruset får människor att tänka i helt andra banor.

Bra skrivet. Håller med. Mycket kan förändras i och med denna epidemi. Förhoppningsvis.
Konsumtionssamhället kan förändras det också. Istället för att köpa en borrmaskin för en hundring som håller två år så kan man köpa en för 500 som håller betydligt längre. Fast så tänker inte alla.

Arbeta hemifrån är bra för de som kan göra det. Sådant kan utvecklas mycket mer.

Som ex. har Opel-länderna och deras samarbetspartner i Opec 2, Brasilien, Ryssland m.fl. haft sina senaste förhandlingar över videolänk.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Precis så är det men om dom ska använda ett "rullande medelvärde över sju dygn" så kan dom säga i princip att antalet döda ligger inom snittet för det rullande värde som dom nu går efter.
Ett nytt begrepp har myntats och ytterligare ett instrument för att mörka siffrorna.
De är precis de dom kommer att säga idag. "Vi ligger runt 60 som beräknat..."
Citera
2020-04-21, 14:01
Medlem
Jag måste också säga att Anders Wallesnten är lite mer grundat i verkligheten en Tengele.
Citera
Medlem
Covids avatar
Rutinerat nyhetsankare intervjuar journalistaspirant. Vad är det för underligt koncept statstelevisionen kör med?
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
185st, inte bra.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag var i en mataffär idag och blev smått överraskad. Jag tror nästan var 4:e person i affären bar munskydd. Det är en enorm ökning de senaste veckorna. Kan kanske bidra lite till minskad spridning får man hoppas.

Har ökat.
När jag började med det i inledningen av denna epidemi så var jag ensam.
Citera
2020-04-21, 14:02
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det är inga jävla mörkade siffror. Vi lever inte i Mexiko. Nu får ni fan ta den här diskussionen till konspirationsteorier-forumet..
Håller med. När siffrorna inte stämmer med det de hoppas på låtsas de att de lever i helkorrumperat land. Undrar då och då om de som vill tro så här har andra länder än Sverige som ursprungsland.

Skicka allt sådant till någon av alla konspirationstrådar som finns ber jag om. Snälla.
Citera
Medlem
Covids avatar
+185 döda enligt FHM:s sajt
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vilken idiot. Han borde absolut bli av med sitt politikeruppdrag allra minst. Vilket tjockhuvud. Han har tydligen vare sig lyssnat eller förstått någonting. Han är mer än vuxen, ser definitivt ut att vara över 50 år. Nu har han alltså JO-anmält styrelseordföranden, som svarar så här:

Persson åkte till Stockholm tillsammans med en läkare (som han inte vill säga namnet på):

Vilken omogen människa, vuxna karln.

Vilken pannskalle. Sedan en läkare också! Klart ingen vill sitta bredvid honom än mindre om man nu tillhör en riskgrupp som han uttalade sig var. Varför kan man fråga sig vill någon alltså bli smittad?!
Citera
Medlem
  • +185 döda!
  • +25 IVA
  • +555 smittade!
c19 1784 döda i Sverige u!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto