Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Citat:
- Vem är det som har hoppats på 1 Estonia per dag?
Jag är glad att vi inte har 1 Estonia per dag. Jag hoppas att vi aldrig kommer i närheten av sådana siffror. Men jag är förtvivlad över att vi har 1 Breivik per dag. Jag vill inte att dödstalen fortsätter att stiga ytterligare.
(FB) När tror ni Sverige har 852 döda om dagen (dvs ett estonia)
- Jag ögnade igenom några sidor av den diskussionen, men jag såg ingen uttrycka förhoppning om ökade dödstal. Däremot uppfattade jag en rädsla för att dödstalen ska komma att öka ännu mycket mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Jag är också glad att vi inte har det. Ju färre som dör desto bättre. Men alla alarmister här inne börjar ju bli arga och desperata nu när kurvan går neråt ...
- Jag kan inte se någon minskning av dödstalen. Dom senaste 5 dygnen har Sverige haft 82 dödsfall per dygn. (15:e - 20:e april. Jag vill inte räkna på en hel vecka, eftersom påskens efterrapportering skulle påverka, och ge för höga siffror.) Veckan innan hade Sverige 75 dödsfall per dygn. (8:e - 15:e april. Denna period inkluderar både Påskens underrapportering, och överrapporteringen efter Påsk.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
... och det dör 60 om dagen, dom hade ju hoppas på 600 om dagen vid det här laget.
- Ifall det kommer fler dygnsrapporter med mindre än 60 dödsfall, så kan det indikera att dödstalen verkligen har vänt neråt. Det skulle vara glädjande. 1 Breivik per dygn är inte smickrande siffror.
Än så länge har Anders Tegnell pratat om att dödstalen har planat ut, och även börjat gå neråt. Men i verkligheten har dödstalen fortsatt att öka.