Citat:
Nu var det inte enskilda aktier som skulle ned 40% utan börserna. Välkommen tillbaks Bosse efter din karantän.
Jag tänkte på dig och ditt mål om -40% som du upprepade som ett stenhårt mantra under lång tid och undrade hur du gjorde när vi i en del enskillda aktier studsade ner under dom nivåerna.
Men du köpte alltså inte? Du skulle ha hållt dig till ursprungsstrategin i stället för att lägga till ditt ytterligare vilkor med tidsaspekten. Man får inte vara för iskall heller.
Är du inte rädd att du sätter för låga mål? Vad gör du om vi aldrig kommer ner till dina nivåer går du aldrig mer in på börsen då?
Och om det här får större och mer långsiktiga skadeverkningar på ekonomin, vilket jag inte alls utesluter, tror du inte att det då tvärtom är lite tidigt att börja titta på börsen januari 2021?
Jag tänkte på dig och ditt mål om -40% som du upprepade som ett stenhårt mantra under lång tid och undrade hur du gjorde när vi i en del enskillda aktier studsade ner under dom nivåerna.
Men du köpte alltså inte? Du skulle ha hållt dig till ursprungsstrategin i stället för att lägga till ditt ytterligare vilkor med tidsaspekten. Man får inte vara för iskall heller.
Är du inte rädd att du sätter för låga mål? Vad gör du om vi aldrig kommer ner till dina nivåer går du aldrig mer in på börsen då?
Och om det här får större och mer långsiktiga skadeverkningar på ekonomin, vilket jag inte alls utesluter, tror du inte att det då tvärtom är lite tidigt att börja titta på börsen januari 2021?
Självklart köpte jag inte dåliga banker bara för att de blev billiga, finns bara en bank jag vill äga och det är SHB.
Självklart kommer vi ned på mina nivåer och skulle vi inte göra det så finns det ju massa andra saker att investera i, jag har redan hyresfastighet och blir det billigt kan det bli fler, har redan hus på Phuket men tokrasar priser på solkusten i Spanien tex så kan jag tänka mig ett hus där, eller varför inte en kåk i North Carolina. Skog vill jag oxå köpa.
Sa inte att jag skulle börja köpa i januari 2021 utan att jag då skall gå in och kolla vilka företag och fonder jag vill köpa senare under det året, så jag kommer alltså inte gå in en enda gång på vare sig Avanza eller Nordnet (där jag har konton) under 2020.