2020-04-21, 13:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Känns som att viruset röstar vitt.

Vi har 1600 döda på 3 miljoner (Britton/Albert)

Blattar och äldre äldre utgör 1500 av dom, så då återstår 100 döda etniska svenskar under 60 år.

Breda penseln.

Om vi nu skall tro alla de matematiska kalkyler som görs i nuläget. Tycker att denna pandemi ligger på en dags basis och ingen vet något gällande framtiden.
Citera
Medlem
Covids avatar
Själv nöjer jag mig med att Tengele själv får en släng av sleven. Det vore karma.

Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ni domedagsprofeter vill verkligen se världen gå under.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/storforspolitiker-akte-till-stockholm-for-att-fa-corona

Politiker från Storfors åkte till Stockholm för att smittas.
Citat:
Enligt anmälan var det fler som ville att Persson skulle lämna mötet. Men ingen som ville att han skulle stanna.

– De är tomma i huvudet hela bunten. Det är helt sjukt det här. De är hysteriska allihop, säger Urban Persson.

Vilken idiot. Han borde absolut bli av med sitt politikeruppdrag allra minst. Vilket tjockhuvud. Han har tydligen vare sig lyssnat eller förstått någonting. Han är mer än vuxen, ser definitivt ut att vara över 50 år. Nu har han alltså JO-anmält styrelseordföranden, som svarar så här:
Citat:
Jildesten: ”Är i riskgrupp”
Hans Jildesten säger till SVT att han erbjöd Urban Persson att delta i mötet på distans, som flera andra gör i nuläget.

– Folkhälsomyndigheten säger ju att man ska undvika att sprida smitta och vi utgår från deras rekommendationer.

– Jag har diabetes och min fru har genomgått ett stamcellsbyte, vi är båda i riskgrupp. Om någon säger att den har varit i väg för att bli smittad av corona tycker jag inte det är lämpligt att vi sitter i samma rum, säger Hans Jildesten (S).
Persson åkte till Stockholm tillsammans med en läkare (som han inte vill säga namnet på):
Citat:
Reste ihop med en läkare som ville bli smittad
Enligt Urban Persson reste han ihop med bekant till honom som är läkare. Hon ville också bli smittad av corona.

– Det var mest en rolig grej. Jag fick ju tyvärr inte corona, säger han.

Den här läkaren du åkte med. Var jobbar hon?

– Det vill jag inte säga, säger Urban Persson.

Vilken omogen människa, vuxna karln.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De tror ja inte.
De man vill se är siffror man inte kan koppla till lögn.

Det är inga jävla mörkade siffror. Vi lever inte i Mexiko. Nu får ni fan ta den här diskussionen till konspirationsteorier-forumet..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Att vara i ett rum med smittbärare verkar vara ett ganska säkert sätt att få COVID-19.

Se denne nyheten fra Norge. Alle i en rettsak ble smittet utenom en person til tross for smitteverntiltak.

https://www.tv2.no/a/11377465/
Citera
2020-04-21, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Kan säga att en väldigt nära anhörig född 65 ligger inne med Corona! Han har kol, dålig lever dåliga njurar men pigg annars! Hade lunginflammation för 3 veckor sen o låg i respirator pga bakterier, fick Corona på sjukhuset i Eksjö! Fick åka in 1 vecka senare pga det! Legat inne tills nu 1,5 vecka o nu vill dom skicka hem honom, svårt att andas, kan knappt gå, jag frågar hur dom tänkt skicka hem honom, då undrar dom om jag kan köra hem honom! Helt sjukt.. vissa skötare kommer med full mundering och vissa utan något alls..... dom säger att dom inte kan ha hur många som helst liggandes om dom inte kräver respiratorisk vård.. dom tvingar han sluta med syrgas nu... ett skämt är svensk sjukvård..

Inte kul. Hoppas det går bra ändå. Håller dock inte med om att sjukvården är ett skämt, tvärtom. Tycker dom gör att fantastiskt jobb, men såklart uppstår situationer där enskilda kommer i kläm. Håller dock tummarna för din anhörige!
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snekonf
Skåne dominerar. 1 fall senaste dygnet!
Fem nya fall hade vi i går.

Samtidigt går man ut med krigsrubriker i lokalblaskan att om någon vecka kommer farsoten.

Blir nog till att importera stockholmare om vi ska få fart på spridningen här.

Bleking är lika dystert med få fall.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag var i en mataffär idag och blev smått överraskad. Jag tror nästan var 4:e person i affären bar munskydd. Det är en enorm ökning de senaste veckorna. Kan kanske bidra lite till minskad spridning får man hoppas.
Vart i landet var detta?
Där ja varit har man knappt sett någon med munskydd.
En vän som var och handlade med munskydd fick massor av blickar då han var den enda och stack ut bland alla andra som trodde de var pesten som kom gående.
Citera
2020-04-21, 13:58
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De tror ja inte.
De man vill se är siffror man inte kan koppla till lögn.
Precis så är det men om dom ska använda ett "rullande medelvärde över sju dygn" så kan dom säga i princip att antalet döda ligger inom snittet för det rullande värde som dom nu går efter.
Ett nytt begrepp har myntats och ytterligare ett instrument för att mörka siffrorna.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ni domedagsprofeter vill verkligen se världen gå under.

Nej, herr Tegnell. Vi vill inte se världen gå under tvärtom, vi vill se att så många som möjligt klarar sig från pandemin.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ingen brist på handsprit längre
Biltema har, sen såg jag att färgaffärer har börjat sälja

Allting är relativt. Det finns handsprit att köpa till överjävliga priser. ICA centralt kommer inte ha någon tillgång förrän i mitten av maj dock. Sedan köper en del butiker in från frifräsare.
Citera
2020-04-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snekonf
Skåne dominerar. 1 fall senaste dygnet!

Tror det är en bugg. Regionen har inte släppt rapporten än vad jag kan se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto