Citat:
Ursprungligen postat av
ncr04
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/storforspolitiker-akte-till-stockholm-for-att-fa-corona
Politiker från Storfors åkte till Stockholm för att smittas.
Citat:
Enligt anmälan var det fler som ville att Persson skulle lämna mötet. Men ingen som ville att han skulle stanna.
– De är tomma i huvudet hela bunten. Det är helt sjukt det här. De är hysteriska allihop, säger Urban Persson.
Vilken idiot. Han borde absolut bli av med sitt politikeruppdrag allra minst. Vilket tjockhuvud. Han har tydligen vare sig lyssnat eller förstått någonting. Han är mer än vuxen, ser definitivt ut att vara över 50 år. Nu har han alltså JO-anmält styrelseordföranden, som svarar så här:
Citat:
Jildesten: ”Är i riskgrupp”
Hans Jildesten säger till SVT att han erbjöd Urban Persson att delta i mötet på distans, som flera andra gör i nuläget.
– Folkhälsomyndigheten säger ju att man ska undvika att sprida smitta och vi utgår från deras rekommendationer.
– Jag har diabetes och min fru har genomgått ett stamcellsbyte, vi är båda i riskgrupp. Om någon säger att den har varit i väg för att bli smittad av corona tycker jag inte det är lämpligt att vi sitter i samma rum, säger Hans Jildesten (S).
Persson åkte till Stockholm tillsammans med en läkare (som han inte vill säga namnet på):
Citat:
Reste ihop med en läkare som ville bli smittad
Enligt Urban Persson reste han ihop med bekant till honom som är läkare. Hon ville också bli smittad av corona.
– Det var mest en rolig grej. Jag fick ju tyvärr inte corona, säger han.
Den här läkaren du åkte med. Var jobbar hon?
– Det vill jag inte säga, säger Urban Persson.
Vilken omogen människa, vuxna karln.