Citat:
Ursprungligen postat av
glasspakke
Hahaha.. Jag håller fan med! Nu är det ungefär som att ha en kamera i ett fågelbo.. Tyst och ganska tråkigt!
Det får ju en att tänka på värdiga vinnare.
Vet att majoriteten i stugan håller stenhårt på sami. (Kanske även jag). MEN! Vad har vi för polare där inne, ambitioner och chanser i livet?
Sami: är ju ganska skittråkig om man tittar objektivt på honom. Skapar inget drama, dricker inte, dansar med alla andra karaktärer och har aldrig bidragit ett skit till samhället! Uppenbarligen har han dansat på i sitt korta tattarliv genom att vara raggare, nazist Och alkoholist (klientelet tog honom till sig?).
Julia: (min vinnare). Driftig med eget företag, känner inte till vad känslor är, men bidrar och jobbar på för att bidra till samhället!
Snickaren: har ju faktiskt studerat på gymnasienivå och gick sedan ut i jobb för att bidra!
Jasmine: pinsam och hoppas på att hitta en rik man. Säger i liven att hon ”provat massa olika” och tramsar med CV för att inte uppfattas fel.
Lennie: aldrig bidragit till nått i universum. Titulerar sig själv som att vara hårt arbetande importör..?! Köper han hem kinaprodukter för 9kr och säljer för 11? Aldrig bidragit!
Mergim: vill vara känd och skiter i miljonen. Jonas Gardell är förebilden.
Frida: oklart vad människan ens gör i Sverige?
Av analysen att döma är faktiskt Julia eller snickaren värd en miljon.
Öhh, Sami har kört lastbil i många år, aldrig varit arbetslös en dag!
Kan garantera dig att det blir många timmar/vecka, han har nog bidragit med mer skatteintäkter till samhället än dom flesta mupparna i det där huset, Julia och Martin undantagen förstås. 😉