2020-04-21, 12:20
Medlem
123....s avatar
Smekmånaden är över och man har hunnit bilda sig en objektiv uppfattning av deltagarna..

Intrycket Sami gav till en allra första början var inte det bästa, en posör och sparkdräkts beklädd fisare och inte mycket mer än så, men det vände snart nog till en mer positiv bild då han är rätt snäll o soft.. Men det börja vända till en annan bild igen som inte är lika positiv och det känns som att den blir den slutgiltiga och som kommer att gälla framöver.
”Nugge” ,Sparkdräkter med Gällivare häng i all ära, och han är obrydd om det mesta där han står (vad det verkar) men visar tecken på konflikträdsla och ? rädsla till intimitet och närhet ?
Han är En av de värre i huset att bakom ryggen prata ner andra men att i ansiktet säga vad han tycker förmår han inte..
Jag är rätt trött på honom precis som de flesta andra i huset och det känns som att han har någon slags imunitetsstatus mot nomineringar i huset och kanske även utanför?.. på grund av tidigare offentlighet..

Mergim önskade jag ut ur huset mer en någon annan för några veckor sedan, men han har ryckt upp sig och har jobbat starkt med sig själv. Bjuder på sig själv i både ont och gott....

Frida är snäll och positiv men jag tror inte det är så genuint som det verkar utan hon stänger inne saker som kommer att bli jobbigt för henne i framtiden.
Hade hon varit Man hade hon säkert blivit intagen och informerad av BB om att den fysiska närheten hon tar sig är på gränsen till påtvingad.
Hennes strategi i huset är att vara snäll, omtänksam samt att visa sig naken i tid och otid.
Inget vore roligare i fall hon på något oförklarligt mystiskt sätt vann hela skiten då hon inte ses som annat än en strategisk bricka som skall sättas in som kanonmat när det blir läge.
Glädjen att se de andras miner när de åkte ut mot Frida vore obetalbar och en sådan läxa för övriga deltagare vore guld att ta med sig i fortsatta livet..
Nu kommer inte detta att hända och hon är inte min favorit men kunde jag styra utvecklingen så vore detta scenariot hehe ...

Martin med sitt ”storkukslugn” är lika tråkig man kan föreställa sig någon som har det lugnet med ett utseende som liknar prins philip. Laidback och fåordig tills han får alkohol i sig då det på storkuksvis ska mästras och tillrättavisas över det motsatta könet.
Att se Martin bedyra att snesteg likt det med Amilia inte ligger i hans natur och inte skulle förekomma utanför huset är en uppvisning i falskhet och hyckleri..

Jasmine som fattat tycke för storkuksprinsen med sitt storkukslugn har hittat den perfekta kandidaten för sitt drama i huset, hennes överspel vare sig det gäller att spela sårad och bedragen eller dricka drickyogurt efter att ha ätit en korv där hon torkade bort allt det starka med servett är pinsamt att bevittna.
Ovanpå det kör hon samma race som Frida, dvs visa röv så ofta det bara går, stringtrosan tillsammans med närmsta kamera är Jasmines bästa vän i huset.

Julias alterego Olga bjuder på sig och är den i huset som partat mest och värst, hon är den som när som helst kan lägga en bra utförd lapdance när hon fått i sig lite innanför silicontuttarna.
Hon är bra som samtalspartner och hon är antagligen den slugaste i huset där hon lyssnande sitter och snurrar med sitt finger i håret.
Känns som att smekmånaden med henne är över och att den trista vardagen är här och egenskaper man fann tjusning i förut börjar gå över till irritation....

Lennie vars like man säkert bara stöter på en gång i livet har kristaliserat ut sig som den som iaf jag vill se som vinnare i BB2020..
Hans och Amilias interaktioner har varit det mest underhållande i huset, snacket mellan dem när Amilia fick massage på sängen var priceless, precis som deras djupare diskussioner varit genuina och äkta till skillnad mot ”storkuksprinsen” och hans ”prinsessa på ärten” vilka man vill zappa bort när de kommer i bild pga det dåligt spelade dramat.
Lennie har aldrig snackat skit om någon eller visat tillstymmelse till packtbildning annat än att han i första hand värnar om dem som står honom närmast, han försöker hitta glädje med allt han gör och han ger energi i mängder åt andra.
Det var fruktansvärt tråkigt att Amilia fick lämna igår då hon var väldigt underhållande och interaktionen med Lennie var var en stor del av behållningen i BB2020.
Hon tog stor plats och många ville ta del av det utrymmet men hon kommer vara saknad i huset (och även utanför) just av den orsaken tro mig..

Jag tror jag kommer säga upp C-More och mitt 24/7 övervakande och bara kolla på programmen i fortsättningen.
Jag står inte ut helt enkelt med den tid de ger Martin och Jasmine och deras katastrofalt dåligt spelade drama ....
Senast redigerad av 123.... 2020-04-21 kl. 12:40.
2020-04-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glasspakke
Hahaha.. Jag håller fan med! Nu är det ungefär som att ha en kamera i ett fågelbo.. Tyst och ganska tråkigt!

Det får ju en att tänka på värdiga vinnare.

Vet att majoriteten i stugan håller stenhårt på sami. (Kanske även jag). MEN! Vad har vi för polare där inne, ambitioner och chanser i livet?

Sami: är ju ganska skittråkig om man tittar objektivt på honom. Skapar inget drama, dricker inte, dansar med alla andra karaktärer och har aldrig bidragit ett skit till samhället! Uppenbarligen har han dansat på i sitt korta tattarliv genom att vara raggare, nazist Och alkoholist (klientelet tog honom till sig?).

Julia: (min vinnare). Driftig med eget företag, känner inte till vad känslor är, men bidrar och jobbar på för att bidra till samhället!

Snickaren: har ju faktiskt studerat på gymnasienivå och gick sedan ut i jobb för att bidra!

Jasmine: pinsam och hoppas på att hitta en rik man. Säger i liven att hon ”provat massa olika” och tramsar med CV för att inte uppfattas fel.

Lennie: aldrig bidragit till nått i universum. Titulerar sig själv som att vara hårt arbetande importör..?! Köper han hem kinaprodukter för 9kr och säljer för 11? Aldrig bidragit!

Mergim: vill vara känd och skiter i miljonen. Jonas Gardell är förebilden.

Frida: oklart vad människan ens gör i Sverige?

Av analysen att döma är faktiskt Julia eller snickaren värd en miljon.

Mergim jobbar på Bergendahls i Hässleholm? Lennie har kört lastbil en längre tid?
Är det vad man jobbar med som säger om man är värdig att vinna eller inte?

Gå och göm dig där du kom ifrån!! Seså
2020-04-21, 12:23
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
De har inte direkt fått in rätt info om corona..
Berätta mer.
2020-04-21, 12:24
Medlem
Summerof69Recklesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyryder
Vad sa Lennie och när?

Jag följer henne redan på instagram, och det är säkert för att jag älskar allt hon gör och är precis likadan, eller hur? Finns ju ingen annan anledning till att säga emot någon här inne? Hon MÅSTE ju vara min favorit helt enkelt.

Detta ska ju vara ett diskussionsforum med högt tak, varför är det bara okej att tycka samma? Trodde hela syftet var att diskutera här inne och att det är okej att tycka annorlunda.

Roligaste svaret man får när man försvarar henne är "du är säkert lika fet som henne, bla bla bla", wow. Vilket argument!!! Nästan så jag blir knäsvag för hur hårt det träffar, rakt i hjärtat på mig.

Hade du kommit med den come-backen om vi pratade öga mot öga? Hade du det så hade du troligtvis inte haft en enda vän som stått ut med dig.

Helt otippat att du följer Amelia på Instagram. Det kunde man inte gissa på miljonen. Är det inte bättre för din egen skull att hålla till där och kika på klipp från grisens måltider och hennes tissar när hon sprider sin dynga över andra. Sköt om dig min vän.
2020-04-21, 12:25
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskn
De får väl rösta på vem de vill?
Såklart, och det spelar ingen roll hur kärleksfulla de är, alla kommer rösta lika taktiskt som om de skulle rösta ut någon...
2020-04-21, 12:25
Medlem
Sami har åkt till hem kommer inte tillbaka 😀
2020-04-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matis.g

Blir skumpa på det!
2020-04-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matis.g
Ljug inte
2020-04-21, 12:28
Medlem
" av privata skäl har han lämnat huset "

kan inte vara tandläkaren.
2020-04-21, 12:29
Medlem
htsolna08s avatar
Kommer inte Sami tillbaka är det bara att säga grattis Lennie. Omtyckt av alla och en värdig vinnare av Big Brother!
2020-04-21, 12:29
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willos
" av privata skäl har han lämnat huset "

kan inte vara tandläkaren.
Lät allvarligt. Frågan är om han återvänder.
2020-04-21, 12:30
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
VA!? Var är Sami!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in