2020-04-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Gå över?

Vad ska gå över? Corona? Finns inget som tyder på att det kommer gå över på så vis att allt blir som förut.
Nej det vet jag men när corona normaliserats och smittspridningen sker på en låg nivå p.g.a. flockimmunitet/vaccin. Vad jag ville få fram är att inga åtgärder spelar någon roll, iaf inte enligt Giesecke. Det här viruset kommer inte att försvinna. När Finland öppnar upp så kommer viruset sprida sig där igen och då är Sverige redan förbi den fasen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hur vet man att alla har varit symptomfria ?
Precis, de blodgivare som vågar sig ut är väl i huvudsak de som tror sig haft Covid-19 redan. Jag ahde inte lämnat karantänen för att ge blod annars...
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det finns inga som inte gissar fel, inklusive experter i Kina och Sydkorea. Skillnaden på kompetena och inkompetena är att de tidigare prickar rätt oftare, eftersom de gör mer avancerade gissningar. Om man inte förstår denna vetenskaps-ABC kan jag förstå att det kan te sig förvirrande.

Sant, det finns en skillnad där.
De kompetenta finns i Sydostasien. De inkompetenta...
Citera
2020-04-21, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
De har uppgett sig vara friska. I frivillighetens namn. Amen.

Nä det är klart.. alla blodgivare har torrhosta..

Eftersom du helt verkar sakna insikt i hur det funkar vid blodgivning, så tycker jag att du bara skall vara tyst.
Förstår att det smärtar om dödligheten inte är riktigt så hög som du hoppats på, men det är bara att smaska i dig.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Ja totalt, verkligheten överträffar Tegnells experimenterande.

Skillnaden mellan Sveriges dödstal och summan av dödstalen i Danmark,Norge och Finland ökar lavinartat för varje dag !!

29 mars var det lika många döda i covid19.
För 14 dagar sedan var skillnaden 265 döda.
För 1 vecka sedan var skillnaden 531 döda.
Igår var skillnaden 947 döda.

Detta trots att Sverige har 10,1 milj invånare och summan av de andra är 16,8 milj invånare.

Uppenbart att många svenskar dött och dör i onödan*och att den svenska modellen inte håller.

SKANDAL !

Ja skandal.
Kom ihåg mina ord. Ingen kommer att ställas till svars för detta.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det finns inga som inte gissar fel, inklusive experter i Kina och Sydkorea. Skillnaden på kompetena och inkompetena är att de tidigare prickar rätt oftare, eftersom de gör mer avancerade gissningar. Om man inte förstår denna vetenskaps-ABC kan jag förstå att det kan te sig förvirrande.

Det är ju precis det som är min poäng oxå. Du har bara förväxlat vilka de inkompetenta är ser det ut som.
Citera
2020-04-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vilket märkligt system vi har.

Vi får höra att vi riskerar 40% arbetslöshet och eventuell matbrist pga brist på arbetskraft inom gröna näringar.

Ja, det måste vara ett systemfel, som borde åtgärdas innan det är försent.
Någon journalist borde ta upp det med någon ansvarig myndighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
En dödlighet på 1,5 %är mycket högt. I San Mariano är den 0,11%på Diamond Princess var den 0,18% över hela besättningen och passagerare.

Med isolering ja. Bland de smittade är dödligheten på Diamond Princess 1,8-9,6% (13 döda, 55 aktiva fall och 644 friskförklarade). Om 60% av svenska folket blir smittade innebär det 100 000 döda eller fler... (tror iofs inte det skulle bli SÅ högt, då vi förhoppningsvis lärt oss nånting...)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det kan man såklart inte veta. De har däremot själva reagerat på att de haft symtom som indikerat på att de varit sjuka. Man kan ju inte gå på annat än det folk säger.
Fattas det ett ord i ditt inlägg? utan det ordet verkar du prata mot dig själv.
Citera
2020-04-21, 11:20
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Du ska inte vara så storsint, norrmännen har oss o tacka för landmassa, eget styre o all viruskunskap. Vi visade vägen o mig veterligen har norge såsom finland maskat siffror, dolt sin agenda o tittar avundsjukt på Sverige.

Så tack Tegnell för du även visade våra grannländer vägen om än dom tackar med otacksamhet.
Du verkar inte kunna tillåta dig själv att förstå VARFÖR våra grannländer har lägre siffror än oss, det är tragiskt och du verkar sakna insikt i hur det förhåller sig och varför.
Det är inget fel i att sätta Sverige främst, men du gör dig bara löjlig just nu.
Citera
2020-04-21, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av White-Cheddar
Aftonbladet sprider fake news om Harvard-rapport.

https://www.exakt24.se/aftonbladet-sprider-fake-news-om-harvard-rapport/

Det är så jävla sjukt. En tidning som läses av miljoner svenskar. Och fastnålar en rubrik som felaktigt hävdar att Svärje gör rätt.
Ingen hjärntvätt här inte, cirkulera!
Citera
2020-04-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Österrikes regering gör nu detsamma som man redan gjort i andra länder. Avstår sina löner för att visa sympati med alla de som blivit arbetslösa p.g.a. epidemin.

https://www.friatider.se/osterrikes-regering-avstar-sina-loner-kurz-tror-pa-ljus-framtid

När tar Lövet och gänget efter?

Jag tror att Jimmie (inte med i regeringen iofs.) kommer att hänga på snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in