2020-04-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
11% av friska blodgivare har antikroppar. Har inget med sjuka att göra. 80% av sjuka utvecklar antikroppar. Två undesökningar två resultat. På en blodcentral går friska ock lämnar blod som behövs i sjukvården.

Ja det är ju väldigt intressant med blodgivare. Antikroppstester har väl kommit ganska nyligen. Innan dess så kunde man inte se på blodet om någon är smittad.

Men vad gör man med en blodgivare som har antikroppar. Som jag förstår saken så kan deras plasma användas som läkemedel åt coronasmittade, så det är ju jättebra.
Men vad händer om en person är coronasmittad utan antikroppar. I så fall kan det väl vara farligt att ge deras blod till någon annan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vi börjar inte masstesta. Det talas om 100000 i månaden. Då tar det 8 år för att testa igenom svenska folket.

Mja, nu är ju masstestning inte nödvändigtvis att man testar alla. I alla händelser kommer vi att testa väldigt många fler än tidigare nu när vi fått in mätstickor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
De har hittat antikroppar hos 11% av blodgivarna, vilket då visar att de varit smittade utan att veta om det.
Hur vet man att alla har varit symptomfria ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Tegnell är en självklar nordisk mästare. Det får man erkänna. Han fullkomligt utklassar övriga nordiska länder. Exempelvis Finland utklassar han totalt:

DÖDA
Sverige: 1580
Finland: 98

När allt det här är över så kommer alla länder ha ungefär samma dödstal då inget land kan ha stängt för evigt.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Och de massiva dödssiffror vi sett från Italien, Spanien, New York osv är bara fake news?

Likaså att DN har 3 gånger så många dödsannonser som de brukar ha vid samma period under de senaste åren?

Nej det är inte fake news. Det har jag inte sagt. Men nu har vi ju peakat och siffrorna går neråt. Det är positivt. Det värsta är förbi tror jag.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Älskar de som pratar om Anders Tegnell i förhållande till det här citatet.
Ja det säger ju en hel del men man måste alltid komma ihåg att även den som påstår det här tillhör det hela.
Personen ifråga pratar själv om personer.
I stort sett säger personen att den sista gruppen mer eller mindre är idioter.

Men ja visst har Tegnell kunskap om pandemier och hur de brukar se ut osv
Men jag tycker att man får tycka som man vill om Tegnell och hans beslut.
Får man inte det liknar man en flock fågelungar som sitter i boet och gapar.
Citera
2020-04-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Du menar att du är ung och frisk ingen fara
med dig så kan gamla gärna dö. men du dör det blir lågkonjunktur och din levnadsstandard sänks . Egoism viruset farligare än coronavirus
Ungefär så menar jag förutom att de äldre ska skyddas så mycket som möjligt. Det som du totalt missförståt är att det handlar om egoism. Det handlar om att rädda så många liv som möjlig, totalt sett. Man kan vända på det och hävda att det är väldigt egoistiskt att vi ska offra många flera liv runt om i världen för att rädda några "corona liv". Men detta är ett extremt svårläst optimeribgsproblem. Med tanke på at du inte ens verkar förstå att lågkonjunkturen orsakar dödsfall (ex, självmord, alkolism, mindre resurser till sjukvård etc etc) så är du nog en bra bit ifrån att lösa det optimeringsproblemet
Citera
2020-04-21, 11:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det får du ta i medieforat.

Här diskuterar vi covid och det jag berättade om var att den brittiske medicinprofessor Carl Heneghan, professor i evidensbaserad medicin vid universitetet i Oxford, berömmer den svenska strategin och ger oss helt rätt.
Det är det fler som gör. Ger oss beröm. Men i vetenskapliga sammanhang är det inget värt.

Den utfallet som nu presenterats om förekomsten av antikroppar hos ett urval säger t.ex. bara att det bland "hyperfriska" blodgivare i Stockholm är prevalensen 11%.

Allt annat är spekulationer och sådant sysslar man inte med i vetenskapliga sammanhang.

I vetenskapliga sammanhang har man dock nått konsensus att om det går att nå fram till flockimmunitet med COVID19 så kommer det utan vaccin kosta rejält i offer bland de gamla och svaga.

Har länkat till det så många gånger nu och har stängt flikarna på min webbläsare så jag har ingen lust att göra det igen- Men jag rekommenderar dig om du vill fördjupa dig i det att söka på de databaser som finns internationellt med utvalda sökbegrepp.

Istället för att konsumera engelsk skitpress.
Citera
2020-04-21, 11:07
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White-Cheddar
Ja de säger ju siffrorna inte är direkt pålitliga av en anledning. Vi får hoppas Sverige dedikerar mer tid att skydda sin befolkning än att forska och kasta runt nummer utan att göra något åt katastrofen i Sverige.
Nu verkar det handla om glädjerubriker i nivå med uppladdningen inför ESC-finalen.
Citera
2020-04-21, 11:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Kan kanske bli livsmedelsbrist pga av Corona. Oroväckande
Vilket märkligt system vi har.

Vi får höra att vi riskerar 40% arbetslöshet och eventuell matbrist pga brist på arbetskraft inom gröna näringar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ändå finns det många exempel på det, många förevigade i denna tråd. Där dessa båda herrar gissat fel gång på gång, så har andra med lika stort pricksäkerhet hävdat motsatsen, och fått rätt. Kolla min posthistorik för enkel verifikation.

Hur kan detta komma sig? Det hjälper om man läser studierna som kommer helt enkelt. Även de från Kina och Sydkorea. Något dessa båda idioter uppenbarligen inte gjort.

Det finns inga som inte gissar fel, inklusive experter i Kina och Sydkorea. Skillnaden på kompetena och inkompetena är att de tidigare prickar rätt oftare, eftersom de gör mer avancerade gissningar. Om man inte förstår denna vetenskaps-ABC kan jag förstå att det kan te sig förvirrande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Tegnell är en självklar nordisk mästare. Det får man erkänna. Han fullkomligt utklassar övriga nordiska länder. Exempelvis Finland utklassar han totalt:

DÖDA
Sverige: 1580
Finland: 98

Ja totalt, verkligheten överträffar Tegnells experimenterande.

Skillnaden mellan Sveriges dödstal och summan av dödstalen i Danmark,Norge och Finland ökar lavinartat för varje dag !!

29 mars var det lika många döda i covid19.
För 14 dagar sedan var skillnaden 265 döda.
För 1 vecka sedan var skillnaden 531 döda.
Igår var skillnaden 947 döda.

Detta trots att Sverige har 10,1 milj invånare och summan av de andra är 16,8 milj invånare.

Uppenbart att många svenskar dött och dör i onödan*och att den svenska modellen inte håller.

SKANDAL !
Citera
2020-04-21, 11:09
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hur vet man att alla har varit symptomfria ?

De har uppgett sig vara friska. I frivillighetens namn. Amen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in