Citat:
Ursprungligen postat av
Zwoop69
Som man bäddar får man ligga. Det enda jag hoppas på är att det klickar till i hennes huvud så hon börjar jobba på att bli en bättre människa!
Hoppas ni
mobbare här inne gör detsamma!
Jag tycker det är helt okej att hata på andra, kör på. Men snälla, gör inte det samtidigt som ni försöker ge henne "kritik" och berättar hur en hemsk människa hon är! Hata henne för att hon är överviktig, gör det, eller för att ni bara ogillar henne.. men att hata någon pga anledningarna ni oftast ger, som samtidigt lever i en situation som ni själva aldrig ens kan föreställa er, som är med i ett socialt experiment som säkert skulle få alla oss att framstå som värre än vi är i verkligheten, visar hur lite förståelse ni har för andra människor. Ni ser saker ur ert perspektiv, lite som Amilia, andras existerar inte.
Ni lever era vanliga liv, med alla de ni älskar som finns som stöd, alla bekvämligheter ni vill ha. Och ändå är ni
värre än henne. Ni verkar inte inse det själva heller.
Att ni i samma mening som ni klagar på hur hon mobbar andra, också är ännu värre genom att mobba henne tillsammans med 100-tals andra på nätet, är den värsta typen av att kasta sten i glashus.
Amilia är inte felfri, hon är osympatisk och dryg, absolut, men elak har jag inte sett henne vara många gånger. Ni kanske har en lägre ribba för vad ni tycker är elakt? Vilket i sånna fall är jävligt ironiskt.
Ni har förpestat hennes liv och hon kommer må så fruktansvärt jävla dåligt över att läsa ens en sida här inne i tråden. Får det dig att må bra av den tanken? Har hon gjort något så vidrigt att hon förtjänar det?
"Som man bäddar får man ligga"? SNÄLLA säg att du är 12 år för annars blir jag rädd på riktigt.