Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-skalman
Tydliga direktiv är något som jag personligen saknat från myndigheterna ”51 pers på en teater är inte okey medans en privat fest med 100 pers är okey”. Man hade ju gärna sett att man sa exempelvis ”inga privata tillställningar får hållas förens detta lugnat sig” . Jag är inte för en lockdown men att man kunde varit lite striktare inom vissa områden hade vart bra, typ stoppa de inresande från riskområden(men vi hade väll inga mandat att göra det eller?)
Läste precis artikeln från The Guardian som länkades tidigare och det känns lite absurt att se hur hela världen tänker att vi är på gränsen till undergång.
//Skalman
Ska jag förklara för dig eller ska du visa mig, jag säger att är man mera än 2 så tycker jag att det är en grupp men det kan ändå funka på krogen så länge de två håller avstånd, så kan vi fortfarande ha kul dock med avstånd.
Jag kollade lite snabbt på TG men såg inte vad du menade, hela världen är inte ens nära en undergång, skärp dig, det enda som går under är jag efter jag mött min nya fru.