2020-04-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok

Wow, Sydkorea har erfarenhet av två pandemier...
Du vet att ordet pandemi innebär att fler än bara ett land har erfarenhet av det va...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
11 utav 100 har utvecklat antikroppar står det i expressen.
Är inte det lite?
Det betyder väl att 89 utav 100 kan bli sjuka igen speciellt vid andra, tredje vågen man pratar om.

Att ha antikroppar är väl dock inte nödvändigtvis samma sak som att ha immunitet?
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Tydliga direktiv är något som jag personligen saknat från myndigheterna ”51 pers på en teater är inte okey medans en privat fest med 100 pers är okey”. Man hade ju gärna sett att man sa exempelvis ”inga privata tillställningar får hållas förens detta lugnat sig” . Jag är inte för en lockdown men att man kunde varit lite striktare inom vissa områden hade vart bra, typ stoppa de inresande från riskområden(men vi hade väll inga mandat att göra det eller?)
Läste precis artikeln från The Guardian som länkades tidigare och det känns lite absurt att se hur hela världen tänker att vi är på gränsen till undergång.
//Skalman
Ska jag förklara för dig eller ska du visa mig, jag säger att är man mera än 2 så tycker jag att det är en grupp men det kan ändå funka på krogen så länge de två håller avstånd, så kan vi fortfarande ha kul dock med avstånd.
Jag kollade lite snabbt på TG men såg inte vad du menade, hela världen är inte ens nära en undergång, skärp dig, det enda som går under är jag efter jag mött min nya fru.
Citera
2020-04-20, 23:43
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Min vän du har ett hundra procent rätt 100%, i slutändan är det vårat eget fel för att folket trodde på sagorna men när Media förklarar för Svenska folket att vi är på rätt väg,, immunitet snart, Sholm på G, osv... så är det svårt.
De har gjort detta bakom ryggen på oss - det är det jäkliga.
En auktoritär åtgärd utav auktoritära ledare.
Citera
2020-04-20, 23:43
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
250 pers brukar dö per år i trafiken i sverige. Det tar en arbetsvecka för corona att komma upp i de siffrorna.
Sluta vara dum i huvudet nu.
Spelar ingen roll i det här fallet. Dödligheten är låg och drabbar främst äldre, multisjuka. Att göra resten av befolkningen arbetslös för att skydda dem är lika logiskt som att förbjuda all biltrafik för att rädda 250 liv i trafiken. Istället har vi bilbälte, krockkudde och regler kring hastighet och så vidare.

Government Sanctioned Suicide: Study Finds Coming Economic Crisis Could Lead to 831,600 Suicides – Or 13 Times the Number of Coronavirus Deaths
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/government-sanctioned-suicide-study-finds-coming-economic-crisis-lead-831600-suicides-13-times-numbe r-coronavirus-deaths/
Citera
2020-04-20, 23:44
Medlem
Dbloodss avatar
Borde väl vara dags och öppna gymnasieskolor igen, förstår inte varför de stängdes överhuvudtaget. Viruset är ju redan på nästan alla sjukhus och äldreboenden och gymnasieelever dör inte av detta så borde flockimmunitet gå snabbare.

Festivaler borde köras i sommar som vanligt, inte många äldre där. Så kan man öka på smittspridningen.
Citera
2020-04-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Borde väl vara dags och öppna gymnasieskolor igen, förstår inte varför de stängdes överhuvudtaget. Viruset är ju redan på nästan alla sjukhus och äldreboenden och gymnasieelever dör inte av detta så borde flockimmunitet gå snabbare.

Festivaler borde köras i sommar som vanligt, inte många äldre där. Så kan man öka på smittspridningen.

Håller helt med. Tror faktiskt de kommer öppna gymnasium snart. Så betyg och skolavslutning kan hållas.
Citera
2020-04-20, 23:45
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Efter 200 miljoner extra stöd till massmedia nyligen har de kanske anstäld många troll.
Tack, tänkte på denna ”gåva” tidigare idag.
Borde givetvis varit med i mitt inlägg, nåväl, det får rymmas i ”etc”.
Citera
2020-04-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods

Fast med festivaler och idrottsevenemang lär det nog gå för fort fram.
Balansgång hela tiden och svårt som fan veta hur man ska balansera.
Glad jag slipper vara beslutsfattare...
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De har gjort detta bakom ryggen på oss - det är det jäkliga.
En auktoritär åtgärd utav auktoritära ledare.

Det man eller vi ska göra är att tänka, och tänka igen.

Det får inte bli fel!
Citera
Medlem
Det måste vara oerhört frustrerande att ha som jobb att påverka den svenska opinionen just nu
Citera
2020-04-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Inte för fem öre, vi ser nu vad som händer och vad som är viktigt, 2020 visar vad som är fel i samhället.
Kan du berätta vad du ser om det är inte hemligt. Svara varför fick massmedia 200 miljoner extra stöd ? Möt med fakta som nedan.

200 miljoner extra till medierna | Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb8Q41/200-miljoner-extra-till-medierna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in