2020-04-20, 23:36
Medlem
[quote=termozen|71280262]
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov

Nä. Men oavsett låter det lovande.

Absolut. Stockholm kommer nog vara hyfsat nära flockiummunitet om ett par veckor. Sedan kommer det fortfarande komma in fall, men i mitten av maj kommer de nog minska tydligt.
Citera
2020-04-20, 23:37
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Fel, max 50st i lokalen och goda avstånd, har du inte sett på alla rekommendationer som SVT har visat, har inte polletten gått ned?

Alltså hur kan man styra medvetna avstånd för en befolkning när krogens polare frågar vad som gäller idag ?

Var snäll att leta upp att restriktionerna gäller restauranger.
Citera
2020-04-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White-Cheddar
Finns många andra erkända forskare som kritiserat FHM och Tegnell från diverse länder. De byggde inte på felaktiga siffror utan de fick felaktiga siffror från FHM som Tegnell sedan utnyttjade i sin propaganda runda. Om Sveriges "taktik" varit bra hade inte England kovänt från den i början och gjort som de andra med soft lockdown. Var ju själva Oxford forskare som sa det var folkmord att göra som Sverige.

Jag säger inte vem som har rätt. Jag påpekar bara att en Oxfordsforskare står i min värld högre än ett gäng skräniga typer med felaktigt underlag.
Det kommer tvistas även efter att detta är över, om vem som gjorde mest fel osv.
Citera
2020-04-20, 23:38
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det är större risk att du vinner på lotto 10 gånger på raken, än att du dör av corona.

Jag känner rent spontant inte att det är en risk att vinna på lotto. Men alla är vi olika.
Citera
2020-04-20, 23:39
Medlem
[quote=jenlov|71280319]
Citat:
Ursprungligen postat av termozen

Absolut. Stockholm kommer nog vara hyfsat nära flockiummunitet om ett par veckor. Sedan kommer det fortfarande komma in fall, men i mitten av maj kommer de nog minska tydligt.

Känns bra det här ändå. Fått det överstökat. Blir antagligen ingen stor topp mot hösten igen då många byggt upp immunitet. Kanske ska boka resa till italienska alperna nästa år, måste vara rätt billigt.
Citera
2020-04-20, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag säger inte vem som har rätt. Jag påpekar bara att en Oxfordsforskare står i min värld högre än ett gäng skräniga typer med felaktigt underlag.
Det kommer tvistas även efter att detta är över, om vem som gjorde mest fel osv.

Sydkoreas experter kritiserade Sveriges taktik. Jag påpekar bara att Sydkoreanska forskare står i min värld högre än ett gäng skräniga typer från Oxford. Sydkorea har live erfarenhet av 2 pandemier.
Citera
2020-04-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White-Cheddar
Inte enligt forskarna. De ångrade de inte stängde tidigare. Fråga Boris.

Det är ju just vad killen från Oxford påpekade idag. De stängde tre veckor för sent..
Nu gör det mer skada än nytta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Blod ges väl mest i blodbussar, inte längst in i korridoren på infektionskliniken. Men om man blir smittad då man lämnar blod så syns det ju inte på det blod man lämnar just då. Knappast heller vid tidigare blodgivning då man väl bara ger 4-6 gånger per år?

Jag har då alltid sett blodgivare som lite präktiga, och gör sitt för att hjälpa till. Men äh, vet inte
Jeg vet ikke, men jeg har lest om at mange fristes til å gi blod fordi de får så fine kaffekopper med Mummi-troll på
https://www.itromso.no/nyheter/article11249903.ece
Citera
Medlem
[quote=termozen|71280354]
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov

Känns bra det här ändå. Fått det överstökat. Blir antagligen ingen stor topp mot hösten igen då många byggt upp immunitet. Kanske ska boka resa till italienska alperna nästa år, måste vara rätt billigt.

Eller en ännu billigare resa till Wuhan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De blev nog inte tagna på sängen, tror snarare att de såg chansen till att göra nåt (i deras ögon) stort - flockimmunitet - och skapa rubriker. Samt putsa upp Sverigebildens krackelerade yta.

Allt agerande har syftat till det: Tegnell & Co:s tvetydigheter, ”förvåningen” och ojandet över att folk töjer gränserna, att ansvaret bollas ner till befolkningen (under förevändningen ”Folkvett”), skydda de i riskgrupperna, motviljan till att stänga dagis och skolor, reaktionen på att Spotify lät folk jobba hemma (innebär ju minskad kontroll), anspelandet på ekonomin etc.

Tegnell har sagt att flockimmunitet inte är huvudmålet (men att det finns med), Giesecke åker till UK och talar om för dem att de gjort fel som övergett flockimmunitetslinjen (dvs blev av med deras moraliska stöd), tidningarnas hyllande av Tegnell och Löfvén och nu rubriker om att Sthlm snart har flockis.

Och sist men inte minst: Alla tegnellminions här i tråden ...
Efter 200 miljoner extra stöd till massmedia nyligen har de kanske anstäld många troll.
Citera
2020-04-20, 23:41
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag känner rent spontant inte att det är en risk att vinna på lotto. Men alla är vi olika.

Nä men du förstår vad jag menar.
Citera
2020-04-20, 23:41
Medlem
[quote=wakkawalla|71280382]
Citat:
Ursprungligen postat av termozen

Eller en ännu billigare resa till Wuhan.

Svårt med skidor där vad jag vet. Och lång flygresa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in