2020-04-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Dalen
Kan du utveckla?
Citera
2020-04-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Kan du utveckla?

Läs tidigare kommentarer, dumma fan.
Citera
2020-04-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Läs tidigare kommentarer, dumma fan.
Jag orkar inte. Hur svårt är det att skriva några rader
Citera
2020-04-20, 18:24
Medlem
Citat:
Jag orkar inte. Hur svårt är det att skriva några rader

Bläddra tillbaka 1 sida så kommer du se exakt vem som ”styr” dalen.
Citera
2020-04-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Någon som läst FUP och kan förklara rollen denna man har?
FUP bilaga 280 länk https://www.docdroid.net/mkhyLxV/solna-tr-b-8693-19-aktbil-280-forundersokningsprotokoll-23-pdf#page=30

Se sidan 28 - 38 enligt orginal nummering.
Beslag taget från Sidib*h G*bril.
Röstmeddelanden via telefon och whats up - kontaktnamn Sulaiman M*rc*d*s.
*= e

Bland annat nedan i spoiler

TACK!

Precis detta jag syftade på, att de i Gambianska kretsar nämns att FA har mördat sin frus bror... Borde man väl åtminstone undersöka och i vart fall förhöra honom och försöka kartlägga vad han gjorde den aktuella natten? De är dessutom kännt att han ca 2 timmar tidigare hade dragit pistol mot lamin
Citera
2020-04-20, 18:58
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
TACK!

Precis detta jag syftade på, att de i Gambianska kretsar nämns att FA har mördat sin frus bror... Borde man väl åtminstone undersöka och i vart fall förhöra honom och försöka kartlägga vad han gjorde den aktuella natten? De är dessutom kännt att han ca 2 timmar tidigare hade dragit pistol mot lamin

Det har avhandlats en del gånger på FB varför vissa personer förhör saknas i FUP. Dels mordförsöket på advokaten, mordet på rapparen i Blackeberg samt i det här ärendet.

Förmodligen saknas förhör som är under förundersökningssekretess och personer fortfarande betraktas som misstänkta. Saknas väl bevis som kan binda personer till brottet.
Citera
2020-04-20, 20:18
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Det har avhandlats en del gånger på FB varför vissa personer förhör saknas i FUP. Dels mordförsöket på advokaten, mordet på rapparen i Blackeberg samt i det här ärendet.

Förmodligen saknas förhör som är under förundersökningssekretess och personer fortfarande betraktas som misstänkta. Saknas väl bevis som kan binda personer till brottet.

Håller med, läser även dessa trådar och hoppas det pågår förundersökning om anstiftan.

Forfarande intressant vem användaren S Mercedes är i Gambia. Skall söka (om ingen gjort det redan) i Fup i Adobe på telefonnumret, kanske samma uppgifter som återkommer men sett numret i fler Hök Hak. Vet att det står i bilaga 275 också.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-04-20 kl. 20:39.
Citera
2020-04-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ

Instämmer i det du säger och i detta fall tror jag det är precis så. I konversationen som Pandalina visade på säger ju någon att F4 plockats in. Men vi ska komma ihåg att han även dömts för narkotikabrott efter det. Det är däremot högst sannolikt att han förhörts i detta ärende. Det vore uteslutet att polis ser konversationen och även andra indicier i detta ärende och inte förhör F4.

Som svar på Adrenalinas fråga så är jag övertygad om att det är just så att F4 förhörts och att han är fortsatt misstänkt och att det råder FU sekretess på de delarna. Att F4s förhör skulle vara så ointressant att det inte redovisades är nog uteslutet.
Citera
2020-04-20, 20:28
Medlem
Citat:
Kan du utveckla?
Dibba var övertygad om att Dalennätverket var ute efter honom och sökte stöd hos sitt eget gäng men dom försökte undvika honom pga att han flippat mot några i gänget.
När det gick upp för honom att det var hans eget gäng som gått emot honom så gällde det för någon att agera först, annars var man rökt.
Citera
2020-04-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Instämmer i det du säger och i detta fall tror jag det är precis så. I konversationen som Pandalina visade på säger ju någon att F4 plockats in. Men vi ska komma ihåg att han även dömts för narkotikabrott efter det. Det är däremot högst sannolikt att han förhörts i detta ärende. Det vore uteslutet att polis ser konversationen och även andra indicier i detta ärende och inte förhör F4.

Som svar på Adrenalinas fråga så är jag övertygad om att det är just så att F4 förhörts och att han är fortsatt misstänkt och att det råder FU sekretess på de delarna. Att F4s förhör skulle vara så ointressant att det inte redovisades är nog uteslutet.

Jo du har nog rätt. Jag misstänker att F även är den som ligger bakom mordet. De var 3 stycken vid första skjutningen. 2 skyttar plus förare. Endast A & I är åtalade där. Förmodligen är F den tredje
Citera
2020-04-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo du har nog rätt. Jag misstänker att F även är den som ligger bakom mordet. De var 3 stycken vid första skjutningen. 2 skyttar plus förare. Endast A & I är åtalade där. Förmodligen är F den tredje

Ja. Det känns som en väldigt stark kandidat för att vara den 3e personen (föraren) vid mordet.

Att ett av vittnena vid mordet säger att strålkastarna tändes och motorn startade innan de två skyttarna var framme vid flyktbilen är något som är ganska specifikt att säga så jag tror det absolut stämmer att det varit tre som agerat i samband med mordet. F är utan tvekan den starkaste kandidaten sett till vad som sägs i FUPen. Det kanske är så att F har alibi men sett till vad vi vet från FUP så har ju inget sagts om att han haft ett solklart alibi som tex att han satt frihetsberövad eller varit på helt annan geografisk plats.
Citera
2020-04-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja. Det känns som en väldigt stark kandidat för att vara den 3e personen (föraren) vid mordet.

Att ett av vittnena vid mordet säger att strålkastarna tändes och motorn startade innan de två skyttarna var framme vid flyktbilen är något som är ganska specifikt att säga så jag tror det absolut stämmer att det varit tre som agerat i samband med mordet. F är utan tvekan den starkaste kandidaten sett till vad som sägs i FUPen. Det kanske är så att F har alibi men sett till vad vi vet från FUP så har ju inget sagts om att han haft ett solklart alibi som tex att han satt frihetsberövad eller varit på helt annan geografisk plats.

Ja precis. Det i kombination med att F och L bråkad varpå F dragit vapen mot L 2 timmar tidigare samt att de enligt samtalen gambianerna emellan snackas om att ”folk vet” att F mördat sin brors fru. Den delen med Att Fa var delaktig kan vi nog se som ”polisiärt uppklarat” vare sig han blir åtalad eller ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in