2020-04-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Håller med dig på så sätt att jag tror att det räcker. För I4n och Ahm3d är jag dock säkrare på att det håller.

Är det någon som har koll på vilket datum som rättegången slutar?

Jag tror det finns stor möjlighet att A och I går fria, kanske inte av tingsrätt men hovrätt.
Citera
2020-04-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Nej men han behöver dock inte ha någon teknisk bevisning, handlar väl mer om att lägga upp teori om alternativ gm, och med de indicier som finns i fuppen så skulle G kunna presenteras som en alternativ GM, jag menar att Anja sa till sin pappa att hon var med o hämtade AKn som användes i nacka och att hon åkte till Solna med gibbo för o hämta just en AK är ju en ganska bra indiciekedja även om de absolut inte räcker som bevisning

Nä det låter för långsökt.
Citera
2020-04-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaninernas
Kan vara vilket som, satt med Lamins pappa på asptuna, riktigt skön kille. Rolig och vänlig. Han har iaf 16 barn med tre olika kvinnor.

Haha han borde då ha lärt sin son att vara lika rolig och vänlig som han.
Citera
2020-04-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Nej men han behöver dock inte ha någon teknisk bevisning, handlar väl mer om att lägga upp teori om alternativ gm, och med de indicier som finns i fuppen så skulle G kunna presenteras som en alternativ GM, jag menar att Anja sa till sin pappa att hon var med o hämtade AKn som användes i nacka och att hon åkte till Solna med gibbo för o hämta just en AK är ju en ganska bra indiciekedja även om de absolut inte räcker som bevisning

Men däremot, skulle dom kunna koppla lamin och gibbos osämjan till Simon Mellin.
Simon verkar ha varit en väldigt bra vän till lamin. Tror även Alex och Simon är halvbröder från mammans sida.
Citera
2020-04-20, 17:00
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det sägs att motivet är ” Enligt åklagaren hade Ndellas make förolämpat dem inför brollopet och de blev starten på en kompiskonflikt i den kriminella gruppering som maken ska ha varit en del av.”
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/brollopskonflikten-fore-mordet-pa-ndella-18-/
Någon som vet mer exakt vad förolämpningen bestod av?
Nej, Någon som vet mer exakt vilket annan gruppering i södra stockholm som Lamin var i konflikt med och misstänkte?
Citera
2020-04-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Nej, Någon som vet mer exakt vilket annan gruppering i södra stockholm som Lamin var i konflikt med och misstänkte?

Dalen är den andra ”grupperingen” från södra Sthlm, där gibbo e huvudperson. & jag tror gibbo och lamin har osämjan pga Simon Mellin tortyr mordet i Spanien. Finns massor av personer vi kan sitta och misstänka och spekulera omkring. Lamin är inte direkt omtyckt.
Senast redigerad av Blacka163 2020-04-20 kl. 18:03.
Citera
2020-04-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Jag tror det finns stor möjlighet att A och I går fria, kanske inte av tingsrätt men hovrätt.

Ok. Jag är nog av motsatt åsikt där. De har för många indicier och bevis emot sig. Det får nog anses som en riktigt tokflyt om de inte åker på detta. Det blir nog livstid för båda men det är min spekulation bara såklart.
Citera
2020-04-20, 17:14
Medlem
Läste på Aftonbladet att lamin kräver 210 000kr i skadestånd av dom misstänkta, att lamin äntligen tror att det är dom som ligger bakom detta. Och att dessa har utbytt blickar på rättegången. Vore kul om någon härifrån vågade sig dit.
Citera
2020-04-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ok. Jag är nog av motsatt åsikt där. De har för många indicier och bevis emot sig. Det får nog anses som en riktigt tokflyt om de inte åker på detta. Det blir nog livstid för båda men det är min spekulation bara såklart.

För min del får dom gärna fria dom.
Citera
2020-04-20, 17:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Någon som läst FUP och kan förklara rollen denna man har?
FUP bilaga 280 länk https://www.docdroid.net/mkhyLxV/solna-tr-b-8693-19-aktbil-280-forundersokningsprotokoll-23-pdf#page=30

Se sidan 28 - 38 enligt orginal nummering.
Beslag taget från Sidib*h G*bril.
Röstmeddelanden via telefon och whats up - kontaktnamn Sulaiman M*rc*d*s.
*= e

Bland annat nedan i spoiler
Senast redigerad av Pandalina4 2020-04-20 kl. 17:20.
Citera
2020-04-20, 17:22
Medlem
Konstigt att det inte finns förhör med FA.
Citera
2020-04-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Dalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in