2020-04-20, 17:31
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hej Åsa.
En seriös person på Flashback (ja, det finns det faktiskt) har knåpat ihop lite kommentarer till Stefans
handskrivna brev.
Du har säkert redan koll på allt som står i det brevet, men några ville att du skulle ha dom kommentarerna.
Vi förstår att du har fullt upp och vill egentligen inte störa dig, men finns det nån liten möjlighet att bidra
med något så vill personen gärna göra det.

Så jag blev ombedd att delge dej länken med dom kommentarerna, då jag har haft kontakt med dig tidigare.
Utgången efter huvudförhandlingen är jäkligt frustrerande för många ute i Sverige, och vi hoppas att du och
Mikaels gäng kan hitta nåt som leder till att rättvisa skipas.

Tack.

Vänligen, läs kommentarerna på Stefans brev

https://www.docdroid.net/sQelk72/brevet-efter-rattegangen-pdf#page=2

Mvh
// Jxxxx Lxxxxxx

Ytterligare ett fantastiskt exempel på konstruktivt Flashbackarbete!
Stort tack till Honan6 och Krmkr.

Två hjältar bland flera.

Och neej, inte ens jag tycker att klottret på dräparens garagedörr är ok.
Utifrån barnens situation är det förkastligt. Dom har tillräckligt att bearbeta som det är.
Citera
2020-04-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
SD försökte övertala T*herése att de skulle ha kontakt med varandra genom
Telegram, vilket hon ej var intresserad av. Han sa i det sammanhanget att de
som använder sig av att kommunicera genom Telegram är kriminella och
ljusskygga personer.

Vad jag känner till så används det också bland medlemmar i ISIS/ IS,
Islamiska Staten.

Däremot kände jag inte till att det tydligen är ett vanligt sätt att kommunicera
bland gemene man, enligt en skribent i tråden.
Visst försökte han också bjuda T på lunch? Hon har aldrig umgåtts med honom på tu man hand och tackade vänligt men bestämt nej. Eller var det nån annan? Det är så mycket folk i fupen så det är svårt att hålla reda på allt. Jag tror han skulle försökt plantera information även där - precis som HD försökte göra ang blodet.
Citera
2020-04-20, 17:36
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vem eller vilka brukar "i vanliga fall" använda det där "Telegram" som konversationsmedel?
Krigsveteraner ? eller liknande ?
Piloter?,
någon som har kollen ?

I första hand jihadister, andra terrorister och pedofiler.

Någon har försökt få det att låta som om det är vanligt i GC-kretsar, men ditt inlägg tyder på att det inte är så.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack, fast det inte var jag som tyckte kommentarerna skulle sändas till Åsa.

Jag tror ÅH snarare skulle vara intresserad av att ta del av Notknapparen och Piastrone intressanta gräv.

Krmkr: SD verkar hyfsat insatt hur mobiltelefoner, nätverk, konversationer går till på nätet. Men har en expert, och då menar jag ett riktigt proffs, analyserat SDs påståenden om hur mobiltrafiken sett ut? Kan han ha raderat eller förvanskat meddelanden?
Citera
2020-04-20, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Vad tror ni här inne, har SD’s exfru någonting att göra med mordet. Att SD är mördaren är ju solklart men jag har svårt att tro att exfrun inte vet mer än vad hon säger. Hon kan omöjligt vara så dum, inte heller SD’s vänner. Wow, mörka ett mord, inte illa! Vad tror ni?

Den som mörkar ett mord kommer förr eller senare drabbas av karma. Så är det alltid. Det går väl knappast leva ett friktionsfritt liv och samtidigt ha såna kunskaper om ett mord (eller ännu värre - att själv vara delaktig).

Har man bara lite empati så kommer man må fan så dåligt av såna hemligheter. Har man ett rymligt samvete (dvs inget alls) då kanske det fungerar. Ett tag. Men förr eller senare avslöjar man sig och karma kommer och biter en i nacken .
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-20 kl. 17:43.
Citera
2020-04-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, den som har sprayat det vill uppenbarligen ha två lagsystem. Säkert var inte tanken det, men det är otroligt illa och ogenomtänkt gjort.

Detta hjälper heller varken LW, hennes familj eller NÅGON annan på något sätt. Möjligtvis gärningsmannen/gärningsmännen.

Och det värsta är att det även skadar MGMs helt oskyldiga barn. Så jäkla dumt så att klockorna stannar.

NÖTIS: Jag dumpar snart dig.

#TeamÅsaHiding

Sådana idiotiska fasoner skulle nog SD utnyttja för att se sig som martyr.
Citera
2020-04-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla vet att han är den skyldige. Ensam eller tillsammans med HD. Det går bara inte att bevisa det juridiskt hållbart i en dom. Det är förjävligt. Visst är det bra att vi har enormt höga beviskrav i Sverige. Men det gör att vi har en mördare rännande lös i samhället nu. Tills han gör bort sig på något sätt. Vilket vi får hoppas sker.

Fetade: Vi får hoppas att det i så fall inte drabbar någon annan person.
Citera
2020-04-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, verkligen. Nu har han tagit sig igenom en riktigt svår spärr. Den spärren är enormt stor. Den har han inte längre, vilket kan göra honom farlig för den som kanske hotar honom. Det kan vara en ilsken tonåring i Örebro. Det kan vara en vän till Lena. Det kan vara vem som helst. Vi får hoppas att de är kloka nog att inte försöka ge sig på SD på något sätt.
Citera
2020-04-20, 17:50
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ok .

Funderar på telefonsamtalet LW fick de där dagarna innan mordet skedde .
hon fick ju ett telesamtal ifrån någon som hon sa var någon som ringde och hotade henne ,men som hon typ "struntade" i efter att hon sagt det ....
Undrar vem denne person var ?
Kanske mördaren ? Typ någon annan än SD ,helt enkelt!!?
För hade det varit SD tror jag nog att hon sagt att det var SD som ringde ,eller vad tror Du ?

Det är ju lätt hänt för människor att bli arga och frustrerade på en person som är envis ,inte ger sig i sin egen uppfattning om vad den anser vara rätt elelr fel osv.
Så ovänner var det nog lätt för LW att skaffa sig just utifrån sin egen starka vilja och sitt mod (=dumdristighet i vissa fall utifrån klientel man pratar med) att stå upp för sin sak,det som för henne var det rätta.
På gott och ont ,märker man nu efteråt ...var det värt det ....nej !

Tror det kan vara bättre att vara tyst och hålla med i många lägen i livet ....
(spekulation)
Spekulerar vidare....
Det kan möjligen vara så att uppringaren slår #31# före telefonnumret. Då visas inte uppringarens nummer. Om det sen i mobiloperatörernas loggar ändå går att se uppringarens ID vet jag inte. Masttömningar har ju bevisligen skett, men nåt sånt här kan kanske drunkna i flödet i denna ofantligt stora utredning? Kanske MGM lånade en mobil av någon under förevändning att batteriet tagit slut i hans egen? Kanske han kan förställa rösten? Vem vet?
Citera
2020-04-20, 17:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hej Åsa.
En seriös person på Flashback (ja, det finns det faktiskt) har knåpat ihop lite kommentarer till Stefans
handskrivna brev.
Du har säkert redan koll på allt som står i det brevet, men några ville att du skulle ha dom kommentarerna.
Vi förstår att du har fullt upp och vill egentligen inte störa dig, men finns det nån liten möjlighet att bidra
med något så vill personen gärna göra det.

Så jag blev ombedd att delge dej länken med dom kommentarerna, då jag har haft kontakt med dig tidigare.
Utgången efter huvudförhandlingen är jäkligt frustrerande för många ute i Sverige, och vi hoppas att du och
Mikaels gäng kan hitta nåt som leder till att rättvisa skipas.

Tack.

Vänligen, läs kommentarerna på Stefans brev

https://www.docdroid.net/sQelk72/brevet-efter-rattegangen-pdf#page=2

Mvh
// Jxxxx Lxxxxxx

Att framställa lynchmobben vilka vältrar sig i skvallerorgier som "många i sverige" är väl ändå att överdriva den lilla fb-hatmobbens antal och inflytande. Tror du inte det?

Att påstå att Honan6 är seriös som knåpat ihop manipulerade bilder för att få MGM att framstå som mördare är snällt sagt att tumma på sanningen för att inte säga direkt oseriöst Krmkr.

Stefan Davidsson med en belåten min utanför Lena Wesströms avspärrade bostad. Av Honan6
https://www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi
Hanna och Stefan Davidsson leende framför Lenas gravsten. Av Honan6.
https://www.bildtagg.se/bild/vlmltxsk6x9ol56sviqh5ug

Signifikativt är att mobben som unisont våldför sig på sin heder för att framställa SD som mördare inte förstår att det är kontraproduktivt. Vad är ni för konstiga människor?

Kanske nödlögner och manipulationer och inte bara efterhandskonstruktioner och byskvaller om hur konstigt SD betett sig är precis vad Åklagare Åsa Hiding behövt för att få honom att framstå som den mördare hon inte lyckades övertyga Tr om?

Något säger mig att detta fall har potential att överraska.
#TeamÖrebroTingsrätt
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-20 kl. 18:06.
Citera
2020-04-20, 17:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
JG är jag faktiskt osäker på. Jag tror inte han har vetskap i detta. Han dumpade ju vänskapen i förhöret i tingsrätten. "En vän gör inte så som han gjorde mot Lena och mig". Åtminstone tolkade jag det som en vänskapsdumpning.

Men HD vet garanterat. Och håller käften. Hur skulle hon annars kunnat veta att Lena hittats? Hur skulle hon annars kunnat veta den 15:e på morgonen att Lena var försvunnen? Varför trasslar hon in sig i förklaringar om denna vetskap? Inget av det hon säger stämmer ju. SD påstår att han fick vetskap att Lena var funnen av HD. HD skulle fått veta det av polisen vid förhör. FL förnekar det och säger att det inte finns på kartan att hon skulle ha sagt detta. Dessutom fick inte FL reda på det förrän efter hon släppt ut HD från polisstationen.

Det är så jävla mycket som skaver här så det är inte sant. Men inte juridiskt hållbart tydligen.

Jag upplever det inte alls som att han menar LW. Utan hans sambo L*ena. Han borde givetvis ha fått frågan: "Vilken Le*na menar du nu?"

Inget annat, i varken förhör eller Tingsrätten, tyder på att han på något väsentligt sätt kritiserar SD.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-20, 17:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

De 3 mer eller mindre insatta som undanhållit och ljugit kan ha skäl till att vara oroliga för sin säkerhet. Därtill är jag rädd för att den största dottern kan behöva skydd. När man läste strössel-förhöret framstår en väldigt smart tjej som SD inte har mental kontroll över - det gör mig bekymrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in