2020-04-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte ok nånstans att göra så. Tror det är ungdomar som "roat" sig. Vuxna människor går väl knappast så långt? Hoppas jag. Nu är jag iofs övertygad om hans skuld, men det innebär inte att man får vandalisera egendom.

"Vandalisera egendom" kontra släcka Lenas liv...
Jag är inte förvånad över klottret, även om jag håller med dig om att det är fel. Men troligen många som är bittra.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Du tycker mera synd om grannarna och garaget än deras barn som bor i närheten och kan läsa detta?

Min följdkommentar till konsten var ironisk. Ledsen att jag missade förtydliga. Konsten är inte ok - oavsett om SD är skyldig eller inte.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte ok nånstans att göra så. Tror det är ungdomar som "roat" sig. Vuxna människor går väl knappast så långt? Hoppas jag. Nu är jag iofs övertygad om hans skuld, men det innebär inte att man får vandalisera egendom.

Man hoppas ju att inte vuxna gjort detta, om det är ungdomar så har jag mina misstankar, det får stanna vid misstankar.
Citera
2020-04-20, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon annan får gärna skicka det vidare till Åsa.

Jag tittade på brevet igen och ser att han kallar nämnden för "Lekmannadommare". En liten petitess att domare stavas med ett "m", men intressant att SD och NW tycks ha liknande uppfattning om nämndemännen.

KrmKr, du har ju vanan inne att maila till Åsa...
Citera
2020-04-20, 13:53
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man bör tänka på barnen.
Det är deras hem.

Min kommentar till konsten var ironisk. Ledsen att jag missade förtydliga. Konsten är inte ok - oavsett om SD är skyldig eller inte.
Citera
2020-04-20, 13:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Min följdkommentar till konsten var ironisk. Ledsen att jag missade förtydliga. Konsten är inte ok - oavsett om SD är skyldig eller inte.

Det kanske är någon som inspirerats
av ett visst IG-inlägg som du hjälpt till
att sprida?

Vi kanske ska vara glada att det ”bara” är
en garageport som blivit attackerad, än
så länge...
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-20 kl. 14:01.
Citera
2020-04-20, 14:01
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Konsten? Du menar klottret, kallar du detta för konst att det står mördare?

Att vara ironisk tycker inte jag är ett passande ord i sammanhanget.
Citera
2020-04-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ingen aning, men kanske hade hon barnspärr på alla foton på sig och SD? Eftersom polisen har bilderna, så lyckades han sannolikt inte ta sig igenom någon spärr.

Och jag håller med om han hemska uppförande mot barnen. Strösselförhöret fick mig att gråta. Hon verkar stark, tjejen. Men man anar vad dessa barn har gått igenom.

#TeamÅsaHiding

Har ju försökt tänka på två sätt, men bilden av SD som framträder handlar ju om en orubblig karaktär!
Han är inte böjbar!
Däremot är han inte smart.
Inte TR heller.
Citera
2020-04-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man bör tänka på barnen.
Det är deras hem.

Ja, väldigt dålig stil att klottra "Mördare" på någons hus.
Kan inte tro att någon av dem kommer att bo kvar där.
Vem vill köpa huset ...?
Citera
2020-04-20, 14:12
Bannlyst
Hej Åsa.
En seriös person på Flashback (ja, det finns det faktiskt) har knåpat ihop lite kommentarer till Stefans
handskrivna brev.
Du har säkert redan koll på allt som står i det brevet, men några ville att du skulle ha dom kommentarerna.
Vi förstår att du har fullt upp och vill egentligen inte störa dig, men finns det nån liten möjlighet att bidra
med något så vill personen gärna göra det.

Så jag blev ombedd att delge dej länken med dom kommentarerna, då jag har haft kontakt med dig tidigare.
Utgången efter huvudförhandlingen är jäkligt frustrerande för många ute i Sverige, och vi hoppas att du och
Mikaels gäng kan hitta nåt som leder till att rättvisa skipas.

Tack.

Vänligen, läs kommentarerna på Stefans brev

https://www.docdroid.net/sQelk72/brevet-efter-rattegangen-pdf#page=2

Mvh
// Jxxxx Lxxxxxx
Citera
2020-04-20, 14:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kan förstå att känslor är upprörda, men den där konsten är trist för grannarna och synd på garaget.

-------

SD:s skrivelse till Tingsrätten där jag lagt in del kommentarer
http://www.docdroid.net/sQelk72/brev...gen-pdf#page=2

Jättebra kommentarer!

Jag är inte imponerad av SDs brev med de invändningar han har. Han tacklar inte de synpunkter han har med vettiga argument, vissa handlar ju mer om att han tycker att det är fel.

Ett typiskt exempel är ju skon, att han menar att den var torr nog att användas kl 06. Vem fasiken ser om den är lite fuktig? Varför bemödar han sig med att ens säga att den inte är tvättad?
Citera
2020-04-20, 14:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har ju försökt tänka på två sätt, men bilden av SD som framträder handlar ju om en orubblig karaktär!
Han är inte böjbar!
Däremot är han inte smart.
Inte TR heller.

Du gör rätt som försöker se det från båda hållen, när du är såpass ny i just denna tråd. Vi har som har varit med från början ser ju det på ett annat sätt. Tycker du försökt skaffa dig information så vettigt som det går att göra det.

Obehagligt att han blev släppt nu. Vi hoppas att det jobbas på för fullt inför domen och ett överklagande till HR.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in