2020-04-20, 14:21
Medlem
Mindbusinesss avatar
Det sägs att motivet är ” Enligt åklagaren hade Ndellas make förolämpat dem inför brollopet och de blev starten på en kompiskonflikt i den kriminella gruppering som maken ska ha varit en del av.”

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/brollopskonflikten-fore-mordet-pa-ndella-18-/

Någon som vet mer exakt vad förolämpningen bestod av?
Citera
2020-04-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jag tror det håller för fällande dom men oklart om alla som åtalas fälls. Jag vill dock understryka att precis som andra sagt innan i tråden så har liknande resulterat i friande domar.

När jag läst FUP så får jag känslan att utredningen om mordet är mer övertygande än mordförsöket men jag tror båda håller. Vad säger ni om utredningen om mordförsöket? Är det bara jag som tänker att det är svagare?

Strafftidsmässigt blir det väl mellan 12-livstid med mordförsöket som möjligt lägsta på 12 år.

Jag tror att mordet håller, men är mycket tveksam om de håller för mordförsöket dock.
Citera
2020-04-20, 15:22
Medlem
Sargon de basso tror på frikännande av hans klient Ahmed och att han ska lägga fram att det ligger en annan gruppering bakom detta. Undrar hur han ska lägga fram det
Citera
2020-04-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Sargon de basso tror på frikännande av hans klient Ahmed och att han ska lägga fram att det ligger en annan gruppering bakom detta. Undrar hur han ska lägga fram det
100% att han kommer att köra på Gibb0 spåret. Det finns en hel del indicier riktiade mot honom i alla fall i skjutning nummer 2 i nacka
Citera
2020-04-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
100% att han kommer att köra på Gibb0 spåret. Det finns en hel del indicier riktiade mot honom i alla fall i skjutning nummer 2 i nacka

Visst kan det vara så, men det finns inget bevis som säger att det är han. Och fupar ska man ta med en nypa salt, det är det som sägs på rättegången som är något att ha.
Citera
2020-04-20, 15:47
Medlem
Simon Mellin nämns tidigare i denna tråd, en nära vän till lamin. Gibbo satt väl misstänkt för mordet på Simon? Detta kan vara en jävligt bra anledning till att lamin och gibbo har jidder.
Citera
2020-04-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roddybitch1
*=A

I*n G*rcia är personen som sköt Ndella. Inte dalen

Intressant kommentar.
Citera
2020-04-20, 15:55
Medlem
Citat:

Ja han måste ju lägga fram alternativa GM för att hans klient ska kunna frias. Det blir nog en utmaning att lyckas med det.

Den som nog kan gå loss är nog först och främst V1ncent då hans exponering mot utredningsmaterialet är betydligt svagare.
Citera
2020-04-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja han måste ju lägga fram alternativa GM för att hans klient ska kunna frias. Det blir nog en utmaning att lyckas med det.

Den som nog kan gå loss är nog först och främst V1ncent då hans exponering mot utredningsmaterialet är betydligt svagare.

Jag tror inte Vincent kommer gå fri på detta.
Citera
2020-04-20, 16:09
Medlem
Citat:
Jag tror inte Vincent kommer gå fri på detta.

Håller med dig på så sätt att jag tror att det räcker. För I4n och Ahm3d är jag dock säkrare på att det håller.

Är det någon som har koll på vilket datum som rättegången slutar?
Citera
2020-04-20, 16:17
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
19 kulor i kroppen, ajajaj, valdigt synd pa sa rara artor.
Citera
2020-04-20, 16:25
Medlem
Citat:
Visst kan det vara så, men det finns inget bevis som säger att det är han. Och fupar ska man ta med en nypa salt, det är det som sägs på rättegången som är något att ha.
Nej men han behöver dock inte ha någon teknisk bevisning, handlar väl mer om att lägga upp teori om alternativ gm, och med de indicier som finns i fuppen så skulle G kunna presenteras som en alternativ GM, jag menar att Anja sa till sin pappa att hon var med o hämtade AKn som användes i nacka och att hon åkte till Solna med gibbo för o hämta just en AK är ju en ganska bra indiciekedja även om de absolut inte räcker som bevisning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in