Citat:
Ursprungligen postat av
Summerof69Reckless
Det skulle bli märkligt men att den avslutas 21.30 är att de annonserar att två klarar sig först sedan reklam och sedan ett par klipp därnäst skall tre in i rummet. Att den avslutas 21.30 ger bara mer tid till lite fler frågor och sista klippen den utröstade får se.
Det hade varit mer oroande om röstningen slutade en timme tidigare. Nu kommer det inte finnas tid att sätta igång en ny omröstning. Utgår ifrån erfarenhet av andra typer av omröstningar och det som har annonserats inför denna omröstning där det står klart och tydligt vem man vill ha ut. Tror inte heller på att Frida skulle ha någon slags immunitet det skulle också framgå från början.
Ja, precis. Hade det varit så att Frida haft en immunitet att dela ut så fuckar ju det med resultatet varpå resultatet blir ogiltigt, så det borde BB inte kunna göra. Att de avslutar 21.30 är nog för att de har en reklampaus däromkring. Under pausen kommer produktionen kunna sammanställa resultatet och efter att ha hållit deltagarna på halster så annonserar de vilka två som fick minst och som klarar sig. Sedan får de övriga tre gå in i uppdragsrummet och vänta på sin dom.
Hade de avslutat röstningen 21.00 kunde de har börjat programmet med att annonsera vilka 2 som klarade sig och sedan göra en till röstning som de brukar göra. Då hade det funnits tid för det. Men eftersom den här röstningen slutar 21.30 så kommer de två som är säkra inte annonseras förrän ca 21.40 eller 21.45 varpå det blir på tok för kort tid att skapa en ny omröstning, låta folk rösta, avsluta röstningen, sammanställa resultatet och sedan annonsera resultatet. Allt detta ska isåfall göras på ca 15 min och det är på tok för tight tror jag.
MEN man ska aldrig säga aldrig. Det är ju inte omöjligt att BB försöker med en sådan fuling men min uppskattning är att det är högst osannolikt. Men jag kan ha fel.