2020-04-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Hur illa man tycker om Amilia så måste man ändå ge henne att hon är klart bäst av alla i huset att spela spelet. Hon insåg nog att om inget speciellt händer så åker hon ikväll. Jag tror att hon lyckats att vända det så att Martin får se utsidan ikväll.

Det är mkt möjligt att hon har nytta av sin bristande förmåga till empati, sättet att köra över andra och förmågan att manipulera andra i spelet som pågår i huset. Hon kanske skulle kunna bli en bra soldat i kriget då hon skulle inte tycka synd om de som hon skjuter?
2020-04-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willos
Amilia behövs på utsidan så hon kan kampanja och göra Lennie till BB vinnare 2020, detta är bra detta, om hon ryker =)
Jag vill ju att Sami vinner, men tror att Lennie kan vara populärare än honom just nu.
2020-04-20, 14:06
Medlem
Redzss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludetplommon
Håller med. Jasmin är riktigt patetisk.

Ja hon med
2020-04-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robcore
Jag vill ju att Sami vinner, men tror att Lennie kan vara populärare än honom just nu.

och Amilia känner folk som känner folk som känner folk så tror att hon åker ikväll kommer hjälpa Lenny, Extremt mycket! =)
2020-04-20, 14:14
Medlem
Om/när Amilia åker ut idag, kan inte vi samlas och skriva till hennes instagram så hon fattar att hon inte åkte pga detta med Martin och jassa, har en känsla att hon kommer vinkla det så...

” jag är för ärlig”
2020-04-20, 14:15
Medlem
Det är jävligt tydligt att Jasmine överspelar situationen. En puss på munnen mellan Amilia och Martin var i köket när Jasmine stod med ryggen till MEN stod framför speglarna så hon kunde se rakt på dem, tyckte hon sneglade lite men låtsades som ingenting. En annan gång höll de på och flörtade och kramades i badrummet, Martin sa ”Jag gillar dig” till Amilia och gav henne en puss på kinden tror jag. Jasmine var inne på toaletten och hörde allt och när de hade gått kom hon ut och sa ”Naughty, naughty..” (finns klipp på bbspoils på Instagram).

Varför konfronterade hon aldrig honom om det? Väntade hon på att de skulle bli starkare som ett par så hon kunde utnyttja situationen fullt ut när det väl kom upp till ytan?
2020-04-20, 14:17
Medlem
Miraquellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willos
och Amilia känner folk som känner folk som känner folk så tror att hon åker ikväll kommer hjälpa Lenny, Extremt mycket! =)
Kan bli komplicerad situation för Amilia då hon själv får se hur hon antastat honom och hållt på. Så till den milde grad att han blev erbjuden hjälp i bikten att få henne att sluta. Och hans livrädda blick... Heeela tiden! Möjligt han reagerar med sådan lättnad i kväll att hon av ren skam inte kan lägga någon energi på honom mer.

Ot Rösta ut Amilia
2020-04-20, 14:18
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är mkt möjligt att hon har nytta av sin bristande förmåga till empati, sättet att köra över andra och förmågan att manipulera andra i spelet som pågår i huset. Hon kanske skulle kunna bli en bra soldat i kriget då hon skulle inte tycka synd om de som hon skjuter?

Ja, det är nog ingen nackdel i alla fall. Sen tror jag att det är väldigt svårt att vinna med den imagen, som någon som kan gå över lik för att ta sig fram, i slutändan då det inte faller speciellt många av tittarna i smaken.
2020-04-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquella
Kan bli komplicerad situation för Amilia då hon själv får se hur hon antastat honom och hållt på. Så till den milde grad att han blev erbjuden hjälp i bikten att få henne att sluta. Och hans livrädda blick... Heeela tiden! Möjligt han reagerar med sådan lättnad i kväll att hon av ren skam inte kan lägga någon energi på honom mer.

Ot Rösta ut Amilia

Han kommer vinna på att inte ha henne i huset samt vinna på att ha henne ute ur huset.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
För att det är inte Amilias problem så varför skulle hon känna medlidande mot en tjej som hon ogillar och som är taskig mot henne?
Det är Martins problem eftersom det är han som hållt på och sedan så vet Jasmine redan om det här sedan tidigare då hon sett det.
No big deal egentligen de har aldrig varit ett par och det var bara någon fylle kyss liksom.
Jasmine utnyttjar bara situationen som tittarna gav henne.

Här tycker jag olika. Har man varit delaktig för att förorsaka lidande, även utan avsikt, så brukar normala människor åtminstone be om ursäkt och inte bara se sig själva som skuldfria. Varje normal individ känner också medlidande när ngn gråter p g a hjärtesorg och inte bara känner skadeglädje.

Amilia ogillar alla, inte bara Jasmine och även om man ogillar ngn kan man känna medlidande. Amilia har själv varit taskig mot Jasmine, t ex när hon velat knulla med hennes kille och förstöra deras relation. Martin har också varit delaktig för att göra Jasmine illa. Jasmine vet inte än hur det hela gick till och vill se händelsen på film innan hon bestämmer ngt. Jag tror inte att Jasmine är lika beräknande som Amilia, hon är liksom inte den typen.
Medlem
Läste att det blivit några ändringar inför kvällen och röstningen.

Är det för att produktionen ser åt vilket håll det barkar för deras gullegris och väljer att ändra för att rädda henne?
2020-04-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Läste att det blivit några ändringar inför kvällen och röstningen.

Är det för att produktionen ser åt vilket håll det barkar för deras gullegris och väljer att ändra för att rädda henne?

Vad har de ändrat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in