Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Naturligtvis kan man säga stt man inte har något emot någon men att man hade agerat annorlunda.
Vad begriper du inte med det?
Det är ju inte så att man föraktar eller ogillar alla som inte gör som man själv gör i en given situation.
Jag blir uppriktigt orolig att så många som skriver här verkar ha stora problem med läsförståelsen ( och språket ). Man blir mörkrädd.
Ouff, jobbigt att klaga på läsförståelse när man själv läser fel. Gör om gör rätt. Personen jag svarade skrev, och jag citerar; "Det är skillnad på att säga att Olsen inte har något emot Tegnells beslut, och att han inte har emot tegnells beslut, men skulle gjort annorlunda."
Inte att han inte hade något emot Tegnell, men hade gjort annorlunda. Förstår du skillnaden? Enligt citatet hade alltså person X inget emot beslut Y, men han hade fattat ett annat beslut än Y. Så till den grad att han skrev under en extremt kritisk artikel om dessa beslut - men han hade inget emot beslut Y! Inser du det paradoxala nu, eller behöver vi sätta oss ned i sandlådan med en bilderbok för att det ska gå in?
Du blir mörkrädd säger du, när du själv ingår i klumpen av människor som inte har vett nog att läsa ordentligt. Hört talas om Dunning-Kruger-effekten? Du är ett praktexempel på den. Idiot.