2020-04-20, 13:19
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det är själva syftet med att ha skolorna öppna; smitta föräldrarna för att ge en förmodad flockimmunitet. Föräldrarna är i åldern 25-50 år, och de flesta kommer överleva.
En hård, kall och otäck strategi.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Covid-19 ger inte flockimmunitet tyvärr. Kolla WHOs senaste uttalande. Bara vaccin kan vara lösningen.

Min kusin, super frisk kvinna, ca 40 år gammal, är fortfarande på IVA sedan i onsdags.

Nej, Tegnell har haft fel sedan dag ett.

Men alltså,

immunitet oavsett om det är från genomgången sjukdom eller från vaccin bygger på samma sak,

att immunsystemet producerar antikroppar och sedan kommer ihåg vilka antikroppar det ska producera nästa gång det upptäcker viruset,

så det är samma sak.

Mänskligheten har väl ännu inte lyckats ta fram ett vaccin för något Coronavirus,

och människokroppen är väl inte jättebra på att komma ihåg antikropparna för just Coronavirus,

eftersom vi får samma förkylningsvirus om och om igen?
Citera
2020-04-20, 13:19
Avstängd
Kina stöms på 6 biljoner dollar av omvärlden för att de undanhållit fakta om coronaviruset. Kommer de att lyckas?
https://youtu.be/KZ-tCc3S8V8
Citera
2020-04-20, 13:20
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Nä ni.
Sveriges befolkning har visat att de prioriterar "frihet" och ekonomi(trots att det får vi tbx på nolltid efter detta) över liv.
I exakt takt med att dödstalen stiger så stiger även förtroendet för Tegnell och Löfvén!
Det va ännu värre ställt än jag trodde i detta land!
Det blir därför mitt nya mål i livet att ta mig härifrån!
Någon som har något tips?

Jag tror inte för fem öre på att förtroendet har ökat för Tegnell och Löfven! Alla jag pratar med hävdar motsatsen och kritiken är inte nådig mot dessa herrar. Vansinne och folkmord är ord som kommer upp när dessa existenser nämns...
Senast redigerad av naturtvål 2020-04-20 kl. 13:27.
Citera
2020-04-20, 13:20
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vilken masshysteri talar du om? Den du själv har, för jag har ingen...

Vilken masshysteri talar du om? Kanske den som pågår i hela världen. Jag har inte sett dina tidigare inlägg så jag kan inte avgöra om du är ett offer för den.
Citera
2020-04-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Hur tror du vaccin fungerar?

Enligt experter kommer vaccinet att vara flexibelt mot olika mini mutationer av sars-cov2.
Att insjukna av sars-cov2 kan ge immunitet mot bara en typ och under en begränsad period.
Citera
2020-04-20, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Nä ni.
Sveriges befolkning har visat att de prioriterar "frihet" och ekonomi(trots att det får vi tbx på nolltid efter detta) över liv.
I exakt takt med att dödstalen stiger så stiger även förtroendet för Tegnell och Löfvén!
Det va ännu värre ställt än jag trodde i detta land!
Det blir därför mitt nya mål i livet att ta mig härifrån!
Någon som har något tips?

Det är exakt samma slutsats som jag haft. Detta land går inte att rädda.
Dvs om man känner inombords att man inte vill leva resten av livet med spöken som förföljer en, så får man lämna detta land.
De som är kvar får ta hand om spöken.

Jag har seriöst börjat kolla upp lite alternativ. Det finns nog inget land som är perfekt, knappast.
Det får man räkna med. Men till slut handlar om iaf undvika det som är värst utifrån sin moralskala.
Sverige är i botten. Så vilket land som helst är säkert bättre än Sverige.

Är inställd på Spanien. Säkert en massa problem. Massa tjuvar. En del orättvisor. Men inget som väger lika tungt det som gjorts i Sverige.
Citera
2020-04-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
You should have escaped before this happened. I told friends from other countries to leave already in February but they said it's better to stay here. Sweden is a safe country.
Today they regret that they didn't follow my advice.

I moved out from Göteborg into the country-side, my options for leaving would have been either London or Los Angeles — and I’m guessing the middle of nowhere is safer in the long run.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Det är själva syftet med att ha skolorna öppna; smitta föräldrarna för att ge en förmodad flockimmunitet. Föräldrarna är i åldern 25-50 år, och de flesta kommer överleva.

Men alltså,

immunitet oavsett om det är från genomgången sjukdom eller från vaccin bygger på samma sak,

att immunsystemet producerar antikroppar och sedan kommer ihåg vilka antikroppar det ska producera nästa gång det upptäcker viruset,

så det är samma sak.

Mänskligheten har väl ännu inte lyckats ta fram ett vaccin för något Coronavirus,

och människokroppen är väl inte jättebra på att komma ihåg antikropparna för just Coronavirus,

Enligt experter kommer vaccinet att vara flexibelt mot olika mini mutationer av sars-cov2.
Att insjukna av sars-cov2 kan ge immunitet mot bara en typ och under en begränsad period.
Citera
Medlem
Citat:

Vilka experter?
Citera
2020-04-20, 13:23
Medlem
Covids avatar
Vad fan tror du själv? Västvärlden spårade just ur, medan Kina och Östasien kör på för fullt. Paradigmskiftet är avklarat, härifrån är det bara nedför.

Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Kina stöms på 6 biljoner dollar av omvärlden för att de undanhållit fakta om coronaviruset. Kommer de att lyckas?
https://youtu.be/KZ-tCc3S8V8
Citera
2020-04-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I remember Belgium had something like a 3% infection rate through serological testing. How accurate their tests are, I cannot say.

Italy estimates around 10%, apparently.

Tack! Då har ju Sverige "lyckats" med Stockholm om infection rate ligger över dessa "värsta" länder, samtidigt som dödsfallen är färre. Men är de jämförelsevis färre i Sthlm?
Citera
2020-04-20, 13:26
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:

Men alltså,

så det är samma sak.

… [ Visa mindre ]

Citat:

Ok. Som jag minns det fick de avbryta försöken med vaccin mot Sars-1, det gick inte helt enkelt,

det man gjorde var istället att jaga viruset och svälta ut det genom isolering/karantän (hunt'n'kill) och det fungerade,

men medicin-/dna tekniken har utvecklats 18 år sedan dess,

EDIT: Mers samma sak, hunt'n'kill även där
Senast redigerad av gloffgloff 2020-04-20 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in