2020-04-20, 13:02
Medlem
It’s now been 31 hours since the last Icureg update. I haven’t seen them wait this long between updates before.
Citera
2020-04-20, 13:03
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Tyvärr är grundskolor och förskolor laddade med hundratals barn. Barn smittas, blir inte sjuka själva men smittar vidare till hela samhället.

Det är själva syftet med att ha skolorna öppna; smitta föräldrarna för att ge en förmodad flockimmunitet. Föräldrarna är i åldern 25-50 år, och de flesta kommer överleva.
En hård, kall och otäck strategi.
Citera
2020-04-20, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du behöver inte vara orolig för min skull.
Jag lever i en demokrati och har rätt att tycka vad jag vill. Jag har t.o.m. rätt att ändra mig.
Tycker du att det är rätt att straffa dig om det skulle visa sig att du har fel i just denna frågan?

Skall vi börja straffa människor för vad de tycker, så har vi hamnat på Nordkoreas nivå.. det lär inte lösa ett skit.

Det känns inte så seriöst att prata om att jag skulle straffas.
Jag har således jag vet inte gjort något för att en enda människa i världen ska kunna få dö.
Dvs, jag har inte agerat på ett sätt där jag medvetet kan anklaga mig själv för att människor har dött.

Detta så vitt jag vet som sagt. Skulle du mot förmodan känna till något jag gjort för att jag ska anklagas för att ha orsakat någons död får du gärna berätta för mig så jag kan gå till polisen och anmäla mig själv.

Att eventuellt påstå att jag skulle kunna vara skyldig till folk som begår självmord till följd av något jag förespråkar, tex lockdown, håller inte riktigt. Så länge ingen begår självmord som direkt följd av lockdown och så länge inte man kan påvisa det, så är jag inte skyldig.

Att prata om att de som följer Sveriges linje bör straffas är istället knappast oseriöst. Knappast ovidkommande.
Och det har ingenting med friheten att göra.
I annat fall kan vi avveckla rättsystemet och låta alla mörda folk med ursäkten att vi ska ha friheten.
Citera
2020-04-20, 13:04
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
De få mutationer som upptäckts är mycket mindre aggressiva och smittsamma och antalet som fått covid flera gånger är långt mycket färre än att folkimmunitet inte skulle kunna uppnås.

Om det däremot skulle vara som du beskriver att viruset aldrig lämnar kroppen har vi helt andra problem som varken FHM eller någon annan kan göra något som helst åt - slut på civilisationen så som vi känner den. Då är alla metoder strategier som idag används helt meningslösa och vaccin bara en from dröm. Nu är det ju ingen FHM i världen som arbetar utifrån detta så frågan får ju närmast betraktas som hypotetisk.

Forskare i Harvard som jag litar mer på än autisten Tegnell och Folkmordsmyndigheten har kommit med en studie som handlar om att ens immunförsvar försvagas väldigt mycket på grund av corona. Man ansåg att corona har samma effekt på immunförsvaret som AIDS. Det betyder att man kan dö av vanlig influensa eller allergi på grund av försämrat immunförsvar. Därför kan det vara farligt på lång sikt att satsa på flockimmunitet utan att försöka sakta ned utvecklingen med kraftigare åtgärder.

Till exempel anser jag att alla i landet borde testas. De som har viruset bör stanna hemma. Deras löner bör betalas av staten. De som inte har viruset bör arbeta och betala skatt.

På så sätt skulle vi kunna minska smittningstakten och minska de ekonomiska skadorna som corona har fört med sig.
Citera
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Som sagt, det finns väldigt många som inte ens för sig själva vill erkänna hur det verkligen är.
Det är väldigt jobbigt att inse verkligheten.
Vem vill känna en sån stor skuld?
Vem vill få höra att i valet mellan att rädda människor och kunna fortsätta shoppa loss man valt det senare?

Ingen. Kanske just psykopater.

De andra vill jättegärna mysa med medias skönmålning. De vill räkna på siffror och hitta egna sanningar som inte existerar om inte i deras "rädda" medvetenhet.

De är jobbigt för vem som helst att få vara med i detta folkmord och bli kallad för medhjälpare.

Därför inbillar man sig saker och ting. Man vill tro på nåt som inte är sant. Som att resten av världen skulle hylla Sverige.
Visst att, har man noll kontakter med resten av världen, kan man också inbilla sig att det är så.

Men av tex egen erfarenhet, när jag pratar med folk runt om i världen kan folk enbart uttrycka sitt hat och desperation över att detta lilla land har vågat göra nånting så pass hemskt.

Så nej, har man lite vett i skallen inser man att Sverige kommer att bli ett hatobjekt runt om i världen.
Inte ens siffror kommer att rädda dem.
Sverige kommer att likställas turkar som genomförde folkmord mot armenier. I bästa fall.

Ta och använd ditt lilla söta huvud nu och tänk inte med känslorna.

Vi måste ha strategi efter denna kris också.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Giesecke

Citat:
En mild Tsunami av ett virus som nästan ingen kommer känna av

Det kommer vara som en svår influensasäsong - covid19. Nästan alla har haft viruset.

Antikroppstesten inom äldrevården låg väl på 2,5%? Rätt vågat uttalanden.

https://unherd.com/thepost/coming-up-epidemiologist-prof-johan-giesecke-shares-lessons-from-sweden/?=frpo

Samtidigt som andra känner av desto mer. Antal IVA-vårdade per vecka är just nu 10 gånger högre än den absolut värsta veckan under den svåra influensasäsongen 2017-2018:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-04-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det är förstås väldigt stor skillnad mellan åldersgrupperna. Är man under 40 så verkar det inte vara farligare än årliga influensan. Sedan ökar riskerna logaritmiskt med åldern. Är du mellan 40-50 så är det en ovanligt jobbig influensa. Är man över 50 så börjar det bli livsfarligt.
Det bor 2 miljoner svenskar här som är över 65 år gamla låt alla bli sjuka i corona sen kan alla prata om flockimmunitet då vill jag se hur många döda vi kommer upp i då väldigt många kommer att dö av dessa 2 miljoner människor.
Citera
2020-04-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Samtidigt som andra känner av desto mer. Antal IVA-vårdade per vecka är just nu 10 gånger högre än den absolut värsta veckan under den svåra influensasäsongen 2017-2018:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Ändå dog mängder i influensa. Men först nu är det folkmord att inte skicka åldringar till IVA...
Citera
2020-04-20, 13:07
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Forskare i Harvard som jag litar mer på än autisten Tegnell och Folkmordsmyndigheten har kommit med en studie som handlar om att ens immunförsvar försvagas väldigt mycket på grund av corona. Man ansåg att corona har samma effekt på immunförsvaret som AIDS. Det betyder att man kan dö av vanlig influensa eller allergi på grund av försämrat immunförsvar. Därför kan det vara farligt på lång sikt att satsa på flockimmunitet utan att försöka sakta ned utvecklingen med kraftigare åtgärder.

Till exempel anser jag att alla i landet borde testas. De som har viruset bör stanna hemma. Deras löner bör betalas av staten. De som inte har viruset bör arbeta och betala skatt.

På så sätt skulle vi kunna minska smittningstakten och minska de ekonomiska skadorna som corona har fört med sig.

Håller med. Om man ska vara vetenskapligt som Tegnell och FoHM anser sig vara ska man också räkna med de långsiktiga effekter viruset kan ha på dem som genomgått det. Det är klart mycket viktigare än att barnen får spela fotboll just nu.

Frågan är:

Hur stort blir priset i människoliv - och rehabiliteringar (handikapp) emot priset för sämre folkhälsa under en begränsad tid?
Citera
2020-04-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza

Låter som vettiga åtgärder.

Det enda man behöver veta om FHM och Tegnell är att de inte vet vad viruset är, och att de vill testa att smitta de flesta i Sverige och kolla vad som händer, så justerar vi sen och säger Ursäkta men nu blickar vi framåt, till de som råkade dö. Jag är helt desillusionerad.
Citera
2020-04-20, 13:08
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
57st döda idag om man extrapolerar från de distrikt som redan lämnat rapport.

https://c19.se/
Citera
2020-04-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det är själva syftet med att ha skolorna öppna; smitta föräldrarna för att ge en förmodad flockimmunitet. Föräldrarna är i åldern 25-50 år, och de flesta kommer överleva.
En hård, kall och otäck strategi.

Covid-19 ger inte flockimmunitet tyvärr. Kolla WHOs senaste uttalande. Bara vaccin kan vara lösningen.

Min kusin, super frisk kvinna, ca 40 år gammal, är fortfarande på IVA sedan i onsdags.

Nej, Tegnell har haft fel sedan dag ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in