Citat:
Ursprungligen postat av
ParMobil
Du behöver inte vara orolig för min skull.
Jag lever i en demokrati och har rätt att tycka vad jag vill. Jag har t.o.m. rätt att ändra mig.
Tycker du att det är rätt att straffa dig om det skulle visa sig att du har fel i just denna frågan?
Skall vi börja straffa människor för vad de tycker, så har vi hamnat på Nordkoreas nivå.. det lär inte lösa ett skit.
Det känns inte så seriöst att prata om att jag skulle straffas.
Jag har således jag vet inte gjort något för att en enda människa i världen ska kunna få dö.
Dvs, jag har inte agerat på ett sätt där jag medvetet kan anklaga mig själv för att människor har dött.
Detta så vitt jag vet som sagt. Skulle du mot förmodan känna till något jag gjort för att jag ska anklagas för att ha orsakat någons död får du gärna berätta för mig så jag kan gå till polisen och anmäla mig själv.
Att eventuellt påstå att jag skulle kunna vara skyldig till folk som begår självmord till följd av något jag förespråkar, tex lockdown, håller inte riktigt. Så länge ingen begår självmord som direkt följd av lockdown och så länge inte man kan påvisa det, så är jag inte skyldig.
Att prata om att de som följer Sveriges linje bör straffas är istället knappast oseriöst. Knappast ovidkommande.
Och det har ingenting med friheten att göra.
I annat fall kan vi avveckla rättsystemet och låta alla mörda folk med ursäkten att vi ska ha friheten.