Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
-Aah, nu tror jag bestämt att jag fattar hur du menar, nu när jag läser det fetade:
LW var ett stackars viljelöst offer för en raggande man, såklart!
Som ett lamm som möter vargen, så menar du?
För inte kunde LW säga nej till SD när hon hade blivit berusad av hans magnetiska charm och inte minst då förstås av hans påstått grisaktiga ögon och gälla röst. Då var hon fast! Från första dagen.
Fast vänta lite nu! LW visste ju att SD var gift! Hon hade ju varit vigselförrättare, så om SD efter bröllopet började ragga på LW borde hon promt avvisad honom.
Fast vänta lite nu! LW hade ju tyvärr blivit star-struck och smälte därför som vax när SD uppvaktade henne. Hon kunde inte avvisa SD. Detta enligt dig.
Du StefanDavidsson är faktiskt lika patetisk som din namne!
Haha väldigt intressant att du missar att svara på dessa frågor..
Vad tänker du förresten om alla de där mordhoten? Om att han ställde in ljus i Lenas hem utan lov, att han tejpade fast en lykta på hennes dörr, att han stod i trädgårdar och lyste in i folks fönster med ficklampa, att han kunde gå och ställa sig utanför Lenas hus 6 gånger på en kväll och skriva hotfulla meddelanden om det? Ska jag fortsätta?
Ska jag tolka dig som att du tycker Lena är ett monster och Stefan en reko kille, som värnar om sin familj och vänner, i synnerhet Gerald Jerry Gray då förstås. Sin bästis. Honom behandlar han otroligt väl?
Du verkar även missa denna bit..
Finns ju gott om vittnesmål om hur han är manipulerande, testar folk, kommer med konstanta sexuella anspelningar, är psykopat, är konstig osv osv. Hans egna bror sa upp kontakten med honom och någon familj verkade inte vara på rättegången för att stötta honom.
Tror du ändå inte att Stefan valde ut sitt offer helt perfekt i Lena, som kanske mest av allt bara ville bli älskad och sedd? Rätt extrema behov som förmodligen grundades i början av hennes liv då hon tydligen lämnades ensam väldigt mycket. Och han upptäckte detta.
Stefan som var så trött på sin familj att han ville mörda den.
Låter det inte liiiite rimligare att det var han som helt sonika gjorde sin grej och manipulerade hela jävla skiten ur Lena?
Givetvis håller jag med om att Lena borde ha avvisat honom från start, likt många många många andra kvinnor gjorde. Han raggade ju som bekant på allt.