2020-04-20, 10:13
Medlem
avmans avatar
All grundskolor och förskolor bör stängas om man verkligen vill sakta ner smittspridningen. Kommuner får ordna barnomsorg för de som verkligen behöver. Barn är enorma asymptomatiska smittspridare.
Citera
2020-04-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Då var hon sannolikt ofullständigt sederad.

Ja det var hon, tror det var i två månader och hon mådde fullständigt sk1t efter.
Precis på vippen att hon klarade sig tydligen.
Citera
2020-04-20, 10:14
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
menar du att vi ökar i döds antal närmaste veckorna ?
Klart människor kommer fortsätta dö i corona, jag säger inte att Sverige agerat korrekt eller helt åt skogen. Det får framtiden visa. När detta är över och analysen är klar kanske det kommer visa sig att 50% av Sveriges befolkning varit smittad och kanske 3-4000 dog. Först då kan man ta ställning till om Sverige gjort rätt eller fel.

Det jag opponerar mig mot under pågående kris är att man inte testar tillräckligt. All vårdpersonal borde tex bli testade regelbundet.
Citera
2020-04-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
En diktatur vore inte så tokigt nu faktiskt, hellre det mot den här falska "demokratin".

Fast där har ju Kina visat vägen med igensvetsade entredörrar till bostadshusen och nordkorea som helt sonika sköt av sina första misstänka coronafall
Citera
2020-04-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
hemorojdbiff,

Jag tänkte jag skulle svara på ditt inlägg med Anders Tegnells arbetsbeskrivning men så snubblade jag över något som riktigt fick mig att gapa stort,

Här har Anders Tegnell luft luren till WHO och riktigt surat över att någon påstår att det är asymtomatisk spridning.
Med det vi vet idag, vilken enorm miss!

Och här förklarar han hur han kan klara av att se massdöd i epidemier

Jag vet inte ens vad jag skall säga längre

Inte jag heller.
Rädda sig den som kan.

Många enskilda kriser har fått mig att misstro svenska myndigheter, men coronakrisen toppar ju listan.

Inte är det bättre på lägre nivå.

Idag ska jag kastas in i coronavården, med fem minuters varsel. Min chef har inte förberett mig ett dugg. Han har inte ens sagt lycka till.

Mina chefer är nog lika ointresserade av min hälsa som Anders Tegnell...

Jag är kanonmat.
Citera
2020-04-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatjuren
Tror det är större chans att en svensson pappa på 53 har viruset än en vanlig asiat som bor i Sverige. Dum jävla kommentar

Så du citerar min kommentar som är flera månader gammal när det faktiskt var så att smittan bara fanns i kina och inte spridit sig globalt

Grattis jävla ärta. Se till att hänga med och vara på rätt sida i tråden tack
Citera
2020-04-20, 10:17
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Nu börjar du tro. Gates är en fullblodig psykopat, och det är inte bara en tillfällighet. Om du bara visste vilka som styr och leker med oss
Jag har aldrig sagt att jag inte tror er, jag har uppfattningen att viruset är otroligt smittsamt och väldigt farligt för sjuka och gamla. Jag tycker att regeringen redan tidigt skulle ha stängt ner landet för att försöka stoppa smittan, men istället gick man ut och sa " att man vill ha en långsam smittspridning" vilket jag tyckte var konstigt med tanke på hur få smittade vi hade och sett till antalet döda så blev det än mer obegripligt för mig.
Jag vet sedan flera år tillbaka att Gates agenda är befolkningsminskning genom vaccin.
Förövrigt anser jag mig ha en bra uppfattning om vilka som styr Sverige, Jag har läst mängder av böcker i ämnet och även fördjupat mig i skapandet av EU, och intresserat har jag läst Kalergis böcker där han beskriver sin vision och hur skapandet av EU ska möjliggöras.
Jag känner till syftet med EU och det enligt Kalergi och hans jämlikar nödvändiga folkutbytet som i olika avseenden skall bidra till ett EU där nationalstaterna suddas ut och seder och traditioner ska försvinna för att skapa den framtida människan osv.
Så jag är ganska bevandrad i dessa ämnen, trots detta är det inget konstigt att ha olika uppfattningar om huruvida vi borde köra en lockdown eller inte.
Citera
2020-04-20, 10:21
Medlem
LadySwedens avatar
ans
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det var väl inte det AT syftade på.
Att vi inte kan trolla bort lik behöver väl inte regeringens puppet tala om.
Frågan är hur många döda som inte hade antikroppar, samtidigt som de bar på viruset. Det får vi aldrig veta. Masstestning av döda pensionärer är inte aktuell.
Fast om en människa dog av cancer pga uppskjuten behandling är även han/hon offer för den humanitära katastrof detta är.
Citera
2020-04-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Fel, äldreboendena har influensa varje år och har rutiner för det för dom har ju bara riskgrupper boende där.

Dom följde FHM rekommendationer till punkt och pricka, "stanna hemma om du har så bara en förkylning".

Detta är fortfarande rådet på FHM hemsida.

Och vi vet ju alla att det är kraftig asymtomatisk spridning.

Spelar väl ingen roll om det finnes rekommendationer när folk bara tänker på förlorad inkomst och går o jobbar ändå.
Problemet är att det är Mkt timmisar innom vården
Citera
2020-04-20, 10:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Skumt med Ryssland, 47000 smittade och 400 döa', fenomenal sjukvård eller kommer en explosion av dödsfall denna vecka?

0,85% dödlighet är en rätt bra uppskattning.
Citera
2020-04-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
0,85% dödlighet är en rätt bra uppskattning.

Deras stigning av fall har varit väldigt snabb. Dödsfallen kommer sen, annars ljuger de....
Citera
2020-04-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Om du menar i Sverige så läser du fel. Det har gått ner något.

Vissa ställen bokför rapporteringsdatum (https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/). Andra bokför datumet när personen avled i efterhand (https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa). Eftersom det kan ta flera dagar mellan att personen dör och man verifierar covid 19 så kan det skilja sig rejält.

Ja och på folkhälsomyndighetens grafer är väl dödssiffrorna för senaste dagarna inte på någon nedgång vad jag kan se? Undantaget så klart igår och idag som varit så hela tiden pga rapporteringslatens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in