2020-04-20, 09:40
Medlem
What do you reckon we’ll get from the press conference today?
Citera
2020-04-20, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du, den största förändringen inom svensk sjukvård genomfördes av alliansens privatiseringsvåg 10-14, ivrigt uppbackad av SD.

Är du HELT säker på detta, har jag inte fel så startades privatiseringen av Svensk sjukvård i början på 1990-talet, kanske i slutet på 1980-talet.

Så detta är utan tvekan ett resultat av politiker, oavsett färg.

Möjligen då att S av dumhet inte hade någon vilja att ändra på eventuella dumheter M hittade på.
Citera
2020-04-20, 09:43
Medlem
KAPELLANENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Jo visst. Men då måste de ju också testa olika eftersom antalet bekräftade fall är ungefär lika många.

Sundhedsstyrelsen i Danmark kom sent i gang med at teste. og har ikke testet nær så mange som Norge
Norge har testet 180000 DanmarK 92000
Citera
2020-04-20, 09:44
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Amerikansk användning av narkotikamissbruk ökar med 34,1%, antidepressiva medel 18,6%, sömnlöshet 14,8%, olagligt läkemedelsanvändning okänt

https://www.marketwatch.com/story/anti-anxiety-medication-prescriptions-have-spiked-34-during-the-coronavirus-pandemic-2020-04-16

"Denna analys, som visar att många amerikaner vänder sig till läkemedel för lättnad, visar den allvarliga inverkan COVID-19 kan ha på vår lands mentala hälsa,”

Hur ser det ut i Sverige i frågan? Jag tror jag hörde att alkoholkonsumtion har ökat iaf.

Dom stänger ner allt men inte systembolagen, folk måste konsumera mer alkohol i dessa tider för att glömma bort att vi lever i ett fängelse. Wake the fuck up!
Citera
2020-04-20, 09:44
Medlem
Haha till alla Trump-hatare:

https://www.expressen.se/blogg/schulman/2020/04/trump-hade-ratt-hela-tiden/
Citera
2020-04-20, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Och Bill Gates har ju regelbundet stöttat laboratoriet ekonomiskt vilket är en ganska märkligt sammanträffande eller tillfällighet om du så vill.
Gates äger via sitt institut 4st strains av Coronavirus som även det är en märklig tillfällighet, Det finns mer men det känns som att det passar bättre i en annan tråd...
Ja Gates är väldigt misstänkt. Han kallas filantrop och han är engagerad i folkhälsofrågor. Men han talar samtidigt mycket om att jordens befolkning måste minska.
Allt mer talar i alla fall för att detta virus på något sätt har kommit från labbet i Wuhan och nu kommer det även fram att USA har varit med och finansierat forskningen där.
Detta är en gigantisk skandal och Gates roll måste utredas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför skulle de inte kunna bibehålla sin nivå resten av året?
Det blir för dyrt, till slut blir boten svårare än soten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du får nog säga det till de tiosusentals glada helgfirare som tog till gatorna i Stockholm i helgen för att "dom inte var riskgrupper"

Social distansiering är icke-existerande i Stockholm skulle jag vilja påstå av bilderna att döma.

Det är jättestor skillnad inne i Stockholm, helt dött i vissa innerstadsområden, och typ noll trafik.

Innerstadsborna har flyttat ut till sina sommarstugor i skärgårds- och kranskommunerna.
Citera
2020-04-20, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Trådtiteln nämner "panik", men jag vet inte hur mycket av den varan det verkligen finns?

Handeln pratar om att hamstringen har upphört, inspektörer pratar om att det blir allt trängre på Stockholms uteserveringar. Bekantar till mig fick nyligen ett utskick från barnens skola där det stod: "Det går rykten om en corona-smittad lärare på skolan. Vi vill bara bekräfta att det stämmer." Det var allt.

Jag drar mig till minnes hur snacket gick i tråden i slutet av januari/början av februari, om hur obekräftade spekulationer om eventuellt smittade var tillräckligt för att flera tråddeltagare snackade om att det var hög tid att säga upp sig från jobbet och flytta ut i en stuga i skogen (jag överdriver inte). Numera är situationen istället alltså: "Ja, vi har corona på skolan, so what, vi ses på måndag". Vilken utveckling!
Vid den tidpunkten så visade data från andra länder att det skulle bli illa, bla 10‰ svårt sjuka.
När vi då samtidigt inte vidtog några åtgärder så hölls diskussion efter det.
Sedan så visar det sig att effekten blev mycket lindrigare i Sverige än förväntat.
Det blir spännande att se framöver när dom äntligen får tummen ur och testar hur spridningen ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Haha till alla Trump-hatare:

https://www.expressen.se/blogg/schulman/2020/04/trump-hade-ratt-hela-tiden/

“Han har dessutom rätt hela tiden. Han ÄR vetenskapen, han äter forskning till frukost, och därmed har det känts viktigt att ha med honom i debatten, särskilt eftersom så mycket anti-vetenskap fått fotfäste.”

Giusecke is a fucking joke lol
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Är du HELT säker på detta, har jag inte fel så startades privatiseringen av Svensk sjukvård i början på 1990-talet, kanske i slutet på 1980-talet.

Så detta är utan tvekan ett resultat av politiker, oavsett färg.

Möjligen då att S av dumhet inte hade någon vilja att ändra på eventuella dumheter M hittade på.

Jag tror du tänker på skolan som S kommunaliserade och öppnade. upp för privata alternativ.
Citera
2020-04-20, 09:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Därför att experter och folket kommer kräva att samhället öppnas upp när alla andra Europeiska länder börjar öppna upp, vilket kommer leda till att fler blir smittade och i sin tur får en kortvarig immunitet mot covid-19! Men det kommer såklart göra så fler blir smittade, men Tyskland kommer garanterat göra som alla andra, öppna upp
Jaha

Och när kommer svenskar börja kräva att Sverige öppnas upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in