2020-04-19, 20:09
Medlem
IvrigVarghonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Någon som har bra koll på Bitsafe?

Låt säga du får pengar från JH till Bitsafe och ska föra över till ett land i Asien. Med Payoneer kostade banköverföringen ca 2% av summan, men med Bitsafe verkar det som det är en fast avgift på 25 euro?

Någon som vet?

https://www.bitsafe.com/en/price-chart.html
2020-04-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigVarghona
https://www.bitsafe.com/en/price-chart.html

Ja det verkar så då. Det suger ju lite. Får byta till något annat, någon här som kör med Transferwise?
2020-04-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ja det verkar så då. Det suger ju lite. Får byta till något annat, någon här som kör med Transferwise?

Du kan troligtvis få pengarna direkt till asiatiska konto, men med en högre avgift än för ett eu-konto.
2020-04-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Du kan troligtvis få pengarna direkt till asiatiska konto, men med en högre avgift än för ett eu-konto.

Ja, JH tar 35 euro extra för sådana överföringar så bättre köra till Revolut eller Transferwise.
2020-04-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ja, JH tar 35 euro extra för sådana överföringar så bättre köra till Revolut eller Transferwise.

Ja verkligen, eller N26.
2020-04-19, 22:48
Medlem
fick också mailet idag, på ett sätt tycker jag det är tråkigt men på ett annat sätt tycker jag det känns riktigt skönt, har haft detta payoneer i över 3 år nu tror jag det är. Första året var det ju ändå ganska nervöst över vad som kommer hända om man får problem med skatteverket, men sedan sket man totalt i det.

NU vet jag att efter detta kommer jag att kunna stänga av mitt payoneer och kasta kortet, gå vidare så att säga och sopa allt under mattan.

Nåja, vad vet vi om revolut? Känner att revolut verkar vara ett mycket bättre alternativ. Är det bara ett bank konto nummer man måste registrera när man registrerar sig hos JH eller behövs det namn också?

Ni som använder revolut , för/nackdelar? Läser på deras sida och det verkar vara riktigt nice. Är det som paypal ungefär? Eller går det att ha sparande där också?
2020-04-20, 00:09
Medlem
Tips på bank man kan använda sig av på CW? Som man kan betala räkningar på också osv.
2020-04-20, 00:13
Medlem
Hur många meddelanden snittar ni på en dag ungefär och hur mycket tid lägger ni ner? Idag har jag bara varit inne lite snabba vändor och svarat på meddelanden när jag inte haft något för mig, typ 20 min här och där och kom upp i 120st vilket jag är tvärnöjd med. Ska bli spännande i veckan och se, har många strötimmar på jobbet som jag kan använda..
2020-04-20, 00:53
Medlem
IvrigVarghonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
fick också mailet idag, på ett sätt tycker jag det är tråkigt men på ett annat sätt tycker jag det känns riktigt skönt, har haft detta payoneer i över 3 år nu tror jag det är. Första året var det ju ändå ganska nervöst över vad som kommer hända om man får problem med skatteverket, men sedan sket man totalt i det.

NU vet jag att efter detta kommer jag att kunna stänga av mitt payoneer och kasta kortet, gå vidare så att säga och sopa allt under mattan.

Nåja, vad vet vi om revolut? Känner att revolut verkar vara ett mycket bättre alternativ. Är det bara ett bank konto nummer man måste registrera när man registrerar sig hos JH eller behövs det namn också?

Ni som använder revolut , för/nackdelar? Läser på deras sida och det verkar vara riktigt nice. Är det som paypal ungefär? Eller går det att ha sparande där också?

Varför inte testa på bitsafe som de även rekommenderar till om man får fråga?
2020-04-20, 07:58
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1

Om du ska öppna ett Revolut-konto måste du skicka in dina tre senaste lönespecifikationer samt hyresavi.
2020-04-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikniva
Hur många meddelanden snittar ni på en dag ungefär och hur mycket tid lägger ni ner? Idag har jag bara varit inne lite snabba vändor och svarat på meddelanden när jag inte haft något för mig, typ 20 min här och där och kom upp i 120st vilket jag är tvärnöjd med. Ska bli spännande i veckan och se, har många strötimmar på jobbet som jag kan använda..

Det varierar, jag har inget snitt direkt. När jag hade detta som enda inkomstkälla satt jag 6-8h per dag 5 dagar i veckan. Det blev då 4-500 mess per dag. Förr gick det att skriva flera mess på kort tid, de var inte alls lika strikta på 150 tecken mm då. På den tiden var det nästan standard att ligga på runt 100 mess i timmen. Det hänger förutom det så klart på vad du får för mess, och om det finns många mess tillgängliga. Vissa konversationer som pågått i år är ju helt fuckade och tar minuter att göra klart. För att sammanfatta, normalt blir det någonstans mellan 50-80 mess i timmen.
2020-04-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av william86x
ca 17/19 timmar dygnet just nu och det blir väldigt mycket mess och pengar

Det blir många kukar per dag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in