Citat:
Ursprungligen postat av
whatifgodseesyou
Alltså jag har på RIKTIGT märkt och funderat på att Mergim är VÄLDIGT lik i sättet en homosexuell kille inne i huset, väldigt mycket kelande och orden samt även hans sätt i övrigt med Lennie givetvis, kan det vara så att Mergim eller båda två är homosexuella ? Försökt söka på nätet men inte hittat något. Men jag menar jag kan väl inte vara ensam om att ha märkt hur dom två eller specifikt mestadels mergim är väldigt underlig emot Lennie hela tiden. "OHH LENNIE SÖT" etc etc och det är ju väldigt upprepande gånger han håller på sådär. Så vad tror ni är han homosexuell ? Måste ligga något i det för det beteendet han utvecklat senaste veckorna är sjukt att se om man jämför med hur han var i början. den tuffa killen som sällan hoppade runt och stojade som han gör nu och ska vara tätt på och röra på lennie konstant.
Du kanske trollar men om man söker på mergim gay i den här tråden så finns spekulationer redan vid avsnitt 8 (kanske tidigare, tog första bästa). Jag tycker inte hans beteende är sjukt, det är mycket fasad och osäkerhet i början för att fästa sin plats, med tiden har han slappnat av när han inser att han inte är omringad av bögrädda ortenfolk. Finns också spekulationer om att hans familj inte skulle välkomna honom om han var gay. Man har ändå sett från början att han har det där klassiskt feminina i sig, oavsett läggning.
Jag gillar honom nu när han är sig själv och inte uppblåst tupp. Fnissar ofta åt Mergim och han vet själv hur han framstår och skrattar själv åt sin lennie-förtjusning men kallar honom familj.