• 1
  • 2
2020-04-19, 22:39
Medlem
Hej!

Jag har haft en del drömmar genom åren.
Diskuterar med mina vänner om att skriva en bok. Men uttrycken är inte alltid så positiva. En del är pessimister skulle jag säga.
Min fråga är om böcker utifrån sitt eget perspektiv är intressanta.
Man här varit med om så mycket genom åren och det skulle vara kul att beskriva allting.
Vad kallas en bok som handlar om sig själv men även hur man ser på allting?

Gärna tips.
Citera
2020-04-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Areola1
Hej!

Diskuterar med mina vänner om att skriva en bok. Men uttrycken är inte alltid så positiva. En del är pessimister skulle jag säga.
Man här varit med om så mycket genom åren och det skulle vara kul att beskriva allting.

Gärna tips.

Självbiografi, skriv om dina resor i Indien.
Citera
2020-04-19, 22:45
Medlem
Reverend.Camdens avatar
En bok som handlar om sig själv? Menar du någon form av meta-bok eller är det ett syftningsfel? Menar du egentligen en biografi?

Om du syftar till en biografi men inte ens kan formulera det begripligt bör du nog avstå från att försöka bli författare!
Citera
2020-04-19, 22:45
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Areola1
Hej!

Gärna tips.
Gillar "true crime". Kanske om en väldigt ung kvinna som sakta men säkert dödar många i sin omgivning, a la Östra sjukhuset, fast mer sofistikerat och mer genomtänkt.
Citera
2020-04-19, 22:46
Medlem
FejkEmrans avatar
Självbiografi?

Saken är att du måste skriva och ingen tror på någon innan man kan visa dem buntar av allt man skrivit. Sedan så måste man öva och det gör man genom att skriva. Att vara dålig ingår. Iofs min bok hade jag kunnat släppt samma år jag skrev den istället för att göra om den flera gånger och stå med en som inte håller måttet för min egen smak men åtminstone har man en massa timmar träning bakom sig. Det viktigaste är rutiner och inte stöd. Man får inte så mycket sådant om än lite från dem som vet att man kan, resten utgår ifrån att de inte kan skriva.

Författare är sedan inte heller något man blir för rikedom. De flesta blir inte bästsäljare. Så jag har inte ens brytt mig att posta boken till förlag. Men såklart ska jag prova det en dag.
Citera
2020-04-19, 22:50
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Gillar "true crime". Kanske om en väldigt ung kvinna som sakta men säkert dödar många i sin omgivning, a la Östra sjukhuset, fast mer sofistikerat och mer genomtänkt.
Utvecklar: Hon ska döda patienter på sjukhuset som redan är nära, och njuta av det. Och ta det längre genom att döda sina nära, kanske sjuka mamman och sedan mer och döda bästa vännen...
Citera
2020-04-19, 22:51
Medlem
Petermadsens avatar
stokastiska variabler skulle vara intressant om någon kunde skriva om
Citera
2020-04-19, 22:58
Medlem
Ylleskjortas avatar
Skriv en bok om din stora passion i livet.

Till exempel historien om hur du skrev boken du skrev. Jävligt intressant.
Citera
2020-04-19, 23:12
Medlem
Asmodeusvults avatar
”En bok som handlar om sig själv” låter både intressant och intellektuellt utmanande.

Så länge innehållet inte begränsas till ett tryckeri eller ett kammarspel hemma hos en bokbindare skulle jag absolut både köpa och läsa.

Hm. Jo. Även ett kammarspel hemma hos en bokbindare ur en boks perspektiv - inte vilken bok som helst gubevars, utan samma bok jag håller i händerna - skulle jag nog både köpa och läsa med intresse.
Citera
2020-04-19, 23:21
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Du kanske kan skriva om en kapten blivit besatt av att jaga en vit kaskelot.
Citera
2020-04-19, 23:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Du kanske kan skriva om en kapten blivit besatt av att jaga en vit kaskelot.
Det skulle helt klart kunna bli en klassiker.
Citera
2020-04-19, 23:47
Medlem
tastass avatar
För egen del gillar jag reseskildringar, så har du några intressanta resor i bagaget röstar jag för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in