Citat:
Ja, vi får inte kritisera?
Tegnell har fel gång på gång, men ni säger "knip käft, du är inte expert".
Nu är siffrorna här, värst i hela norden, men ni säger fortfarande "knip käft".
Knip käft själv.
Skillnaden är att ni har fel gång på gång, vi har rätt gång på gång.
Ikväll presenterade även FHM deras ursprungliga taktik, det är att ha Sverige nedstängt till viss del under en längre period istället för att stänga ner hårt och sedan öppna då de anser att "alla kommer bli smittade ändå". Nu har vi fått förklaring på allt.
Jag håller inte med i den taktiken. Varken ekonomiskt eller smittomässigt.
Att införa hårda restriktioner tidigt är bevisat enligt studier fungera bäst mot smitta och fördelaktigt för ekonomi. Mot smitta är det redan bevisat i hela nordens fall, förutom Sverige.
Ekonomi återstår. Men där gör jag analys utifrån egna kunskaper, och ni behöver inte hålla med.
Men det finns inget logiskt argument som stödjer Sveriges handlande, speciellt när så många redan blivit varslade, blivit permitterade och gått i konkurs.. kan Sverige verkligen hålla ut 6 månader 1 1/2 år till med nuvarande taktik?
Tegnell har fel gång på gång, men ni säger "knip käft, du är inte expert".
Nu är siffrorna här, värst i hela norden, men ni säger fortfarande "knip käft".
Knip käft själv.
Skillnaden är att ni har fel gång på gång, vi har rätt gång på gång.
Ikväll presenterade även FHM deras ursprungliga taktik, det är att ha Sverige nedstängt till viss del under en längre period istället för att stänga ner hårt och sedan öppna då de anser att "alla kommer bli smittade ändå". Nu har vi fått förklaring på allt.
Jag håller inte med i den taktiken. Varken ekonomiskt eller smittomässigt.
Att införa hårda restriktioner tidigt är bevisat enligt studier fungera bäst mot smitta och fördelaktigt för ekonomi. Mot smitta är det redan bevisat i hela nordens fall, förutom Sverige.
Ekonomi återstår. Men där gör jag analys utifrån egna kunskaper, och ni behöver inte hålla med.
Men det finns inget logiskt argument som stödjer Sveriges handlande, speciellt när så många redan blivit varslade, blivit permitterade och gått i konkurs.. kan Sverige verkligen hålla ut 6 månader 1 1/2 år till med nuvarande taktik?
Vet du någon person som uttalat sig dagligen om aktuell smittspridning utan att ha fått fel i sina prognoser?
Om inte så tycker jag du får vässa dina argument lite.. ingen har tillräcklig kunskap för att veta vad som är rätt. Inget alternativ är solklart rätt utan allt har för- och nackdelar. I efterhand får vi förhoppningsvis veta vilken strategi som är mest effektiv (givet förutsättningar).