2020-04-19, 21:09
Medlem
Känner en 40 åring med BMI runt 35 som dog nyligen efter någon vecka i respirator

Väldigt många kommer dö
Citera
2020-04-19, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Vaccin kan fortfarande fungera, men det blir svårare. Vi har till exempel inte vaccin mot hiv och herpes.

Coronan är lurig såtillvida att den likt hiv ger sig på T-celler, som är kroppens fundamentala immunförsvar.

Därför kan man bli infekterad om och om igen, och därför uppnår vi kankse aldrig flockimmunitet. Det innebär dock inte slutet på mänskligheten, bara en evig kamp mot en återkommande infektion. Vinner man en gång, vinner man igen.

Det blir då en utdragen evolutionär batalj där människan får hitta på något motvapen, medan viruset får försöka överlista T-cellerna lika bra som hiv.

https://www.nature.com/articles/s41423-020-0424-9
Så blir det i så fall - ett slut på civilisationen så som vi känner den. Skillnaden mot herpes och hiv är ju att den inte smittar så snabbt och lavinartat som covid. Man ska ju rätt långt in i en annan människa för att smittas av herpes och hiv. Droppsmitta räcker inte som vid covid.
Citera
2020-04-19, 21:12
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Fast om du inte blir immun av att ha varit sjuk i covid kommer heller inte ett vaccin funka och då har vi betydligt större problem än du någonsin hade kunnat ana - ett slut på civilisationen såsom vi känner den.

Tror inte att detta är slutet på mänskligheten men däremot tror jag att många människor kommer att få sätta livet till under de kommande åren.
Citera
2020-04-19, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Jodå. Jag har inga problem att inse vad som händer om vi inte får immunitet + inget vaccin.
Endast de få som aldrig blev infekterade och lyckdes hålla sig o-infekterade över en period på 3 år skulle överleva det scenariot. 10% överlevande kanske.

Så det vi hoppas på är att Corona åtminståne ger en kortvarig immunitet så att ett vaccin kan funka.

Vaccinet kanske inte hjälper de som en gång har blivit infekterade.
Ytterligare en gång, viktigt att inte få den första infektionen innan vaccin. Igen, 3 års isolering.
Tre års isolering hade haft fullständigt katastrofala konsekvenser för samhället. Låt oss hoppas att folkimmunitet som trots allt mycket pekar på och vaccin faller in.
Citera
2020-04-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag skulle nog säga att det röks så in åt helvete i näsan alla om inte alla ostasiatiska länder, japaner är inte dåliga de heller på att röka samma med koreaner.
Men verkar extremt i just Kina. Vart tredje cigg är tänd där enligt WHO. https://www.who.int/westernpacific/health-topics/tobacco
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdlkjadkjlakdj99
Känner en 40 åring med BMI runt 35 som dog nyligen efter någon vecka i respirator

Väldigt många kommer dö

Min pappa överlevde svår cancer för två år sedan.

Ingen kommer dö i cancer.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag skulle nog säga att det röks så in åt helvete i näsan alla om inte alla ostasiatiska länder, japaner är inte dåliga de heller på att röka samma med koreaner.

Fast fler av dessa rökare verkar inte dö av COVID-19?
Citera
2020-04-19, 21:18
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Tre års isolering hade haft fullständigt katastrofala konsekvenser för samhället. Låt oss hoppas att folkimmunitet som trots allt mycket pekar på och vaccin faller in.

Inget land kommer tvinga folk att isolera sig i 3 år.
Citera
2020-04-19, 21:18
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
https://www.zerohedge.com/health/sweden-right-economy-should-be-left-open

intressant! Vem håller med??

Jag håller inte med detta tankesätt!
Citera
2020-04-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det jag har är munskydd som används av läkare vid undersökningar.
Med ventil?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kommer vi alla sluta som HIV-smittade med bromsmediciner?
Nej, HIV är ju ett annat virus.

Exakt vad det kommer att innebära att sars cov-2 ligger latent får vi se. Vissa latenta virus får vi ju vaccin mot, men visst är det ett gissel att detta även har protein för att ge sig på T-celler.
Vi får helt enkelt vänta på mer forskning, men att stänga i syfte att vänta på vaccin är lika riskabelt som att hoppas på immunitet var.

Så vad är det bästa att göra? Inte vet jag. Säger man "schack matt"?
Citera
Medlem
The WHO press conference came after officials said not all people who recover from the coronavirus have the antibodies to fight a second infection.(Källa: Business insider)

Har alla de 70% som känner tillit till Tegnell förstått innebörden av detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in