2018-12-18, 13:35
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Fel har du. Finns i bägge led. Finns också poliser som utbildar sig till jurister.
Vad i följande var fel menar du? ”Jurister brukar inte söka PHS, de söker istället polischefsutbildningen. Obegripligt varför han skulle vilja börja på golvet och köra fredagsfyllor till arresten.”
Citera
2018-12-19, 18:34
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej, det säkra för det osäkra och agera MED lagstöd, i detta fall säkerhetsskyddslagen.

Nej det är jag inte, dock med tanke på hur denna advokat profilerat sig skulle jag definitivt säga att jag INTE hade velat se honom som kollega.

"Varit i slagsmål".. låter som tunga meriter som gör en sökande oemotståndlig för polismyndigheten ... Eller kanske inte..

Och ja jag vet vad jag pratar om, är fd polis, med 7 år inom yrket, större delen yttre tjänst.

Frågor på det?

Edit: Fyller 40 om några månader också.

Menade inte att du var tjugonånting men det kan ha sett ut så, my bad. Hur han profilerat sig är även jag kritisk mot, ACAB och andra lättvindiga kommentarer som höjer honom i klientens ögon. Det är dock långt ifrån exempelvis Ismo Salmi eller Slobodan Jovicic.

Jag förstår heller inte hur du i andra trådar argumenterar på ett sätt men här accepterar färskingar? Vi har bägge sett hur poliser och vakter utan övertygelse och beredskap att använda våld fallerar totalt i sin yrkesutövning.

Varför slutade du?
Citera
2018-12-19, 19:16
Bannlyst
Citat:
Menade inte att du var tjugonånting men det kan ha sett ut så, my bad. Hur han profilerat sig är även jag kritisk mot, ACAB och andra lättvindiga kommentarer som höjer honom i klientens ögon. Det är dock långt ifrån exempelvis Ismo Salmi eller Slobodan Jovicic.

Jag förstår heller inte hur du i andra trådar argumenterar på ett sätt men här accepterar färskingar? Vi har bägge sett hur poliser och vakter utan övertygelse och beredskap att använda våld fallerar totalt i sin yrkesutövning.

Varför slutade du?

Nu handlar det väl inte om vem som rör sig mest i skumma kretsar utan huruvida denne man är lämplig att anta till polishögskolan?

Har man automatiskt gjort fel enbart om man är färskning, eller rätt om man är erfaren? Sedan är det en jävla skillnad på att göra rätt i lagens och saklighetskunskapens ögon, jämfört med vad rättshaverister, med hjärnan nedhasad i röven, på detta anser.

Jag sökte och fick ett jobb, med nästan 10 000 mer i månaden. Har fler än en gång blivit tillfrågad om att komma tillbaka, tror inte det, polisen är för söndertrasad av värdegrundstrams, och bakbunden av tandlös lagstiftning.

Glädjande att dom för en gångs skull kan säga stopp dock, kanske finns det hopp
Citera
2020-04-06, 05:56
Medlem
Kan han bli åklagare?
Citera
2020-04-19, 20:58
Medlem
Ja då frågar jag igen. Detta är en berättigad fråga. Och dessutom bättre för Martin själv för det måste vara bekvämare att vara åklagare än att ta hand om folk som spytt ner sig.
Citera
2020-04-20, 00:47
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Ja då frågar jag igen. Detta är en berättigad fråga. Och dessutom bättre för Martin själv för det måste vara bekvämare att vara åklagare än att ta hand om folk som spytt ner sig.

Oklart ifall han suttit ting eller inte men ja, han skulle ifall han vill kunna söka till åklagare. Sitta ting är ett skallkrav för detta. Inte för en domare intressant nog.
Citera
2020-04-20, 10:13
Medlem
Citat:
Oklart ifall han suttit ting eller inte men ja, han skulle ifall han vill kunna söka till åklagare. Sitta ting är ett skallkrav för detta. Inte för en domare intressant nog.
Tack för svar. Intressant! Martin är en riktigt skarp advokat faktiskt kanske den bäste i landet han fick ju han friad för mordet på Susanne Salinnen t ex.

Kan se han framför mig som åklagare som tvålar till dom kriminella. Kunde inte åklagarmyndigheten varit smarta och kontaktat Martin när han inte fick bli polis och erbjudit han?
Citera
2020-04-20, 10:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Vad i följande var fel menar du? ”Jurister brukar inte söka PHS, de söker istället polischefsutbildningen. Obegripligt varför han skulle vilja börja på golvet och köra fredagsfyllor till arresten.”

Polischefsutbildningen är nedlagd sedan många år tillbaka - Tommy Lindström o Den Vanskapta Hästen
har gått dessa utbildningar
Citera
2020-04-20, 12:26
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Polischefsutbildningen är nedlagd sedan många år tillbaka - Tommy Lindström o Den Vanskapta Hästen
har gått dessa utbildningar

Är den, har du någon källa på detta?
Citera
2020-04-20, 14:47
Avstängd
https://ferenda.lagen.nu/1985:751

upphävd
Citera
2020-04-22, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Kändisadvokaten Martin Cullberg gråter ut i MSM efter att ha blivit nekad att påbörja en utbildning till polis.

Han kan inte förstå varför hans täta samarbete med grovt kriminella skulle ligga honom i fatet, och han fick sååååå jobbiga frågor från polisen och personer som utvärderar sökande.

Ett tips till Martin kan ju vara att ta bort bilder på sin FB där det handlar om vapen eller kriminalitet. Han har dock tagit bort en bild på en näve tatuerad med...Håll i er nu... A. C. A. B
Ja svårt att motargumentera eller bortförklara detta.

Det verkar väldigt omoget och pinsamt att en advokat har sånt på sin hemsida. Plus det andra som Anne Ramberg tycker är oseriös marknadsföring
Citera
2020-09-05, 15:59
Medlem
Ja han har verkligen ändrat på sig. Nu är han målsägarbiträde istället för att försvara grova brottslingar?!

För inte så många år sedan gjorde han reklam på sin hemsida hur han har fått frikända trots dnabevisning mm och sen svängde han och ville bli polis mm

Bara bra iof att brottslingar inte kan få han som offentlig försvarare för han var verkligen en skicklig advokat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in