Citat:
Ursprungligen postat av
X-limer
Menade inte att du var tjugonånting men det kan ha sett ut så, my bad. Hur han profilerat sig är även jag kritisk mot, ACAB och andra lättvindiga kommentarer som höjer honom i klientens ögon. Det är dock långt ifrån exempelvis Ismo Salmi eller Slobodan Jovicic.
Jag förstår heller inte hur du i andra trådar argumenterar på ett sätt men här accepterar färskingar? Vi har bägge sett hur poliser och vakter utan övertygelse och beredskap att använda våld fallerar totalt i sin yrkesutövning.
Varför slutade du?
Nu handlar det väl inte om vem som rör sig mest i skumma kretsar utan huruvida denne man är lämplig att anta till polishögskolan?
Har man automatiskt gjort fel enbart om man är färskning, eller rätt om man är erfaren? Sedan är det en jävla skillnad på att göra rätt i lagens och saklighetskunskapens ögon, jämfört med vad rättshaverister, med hjärnan nedhasad i röven, på detta anser.
Jag sökte och fick ett jobb, med nästan 10 000 mer i månaden. Har fler än en gång blivit tillfrågad om att komma tillbaka, tror inte det, polisen är för söndertrasad av värdegrundstrams, och bakbunden av tandlös lagstiftning.
Glädjande att dom för en gångs skull kan säga stopp dock, kanske finns det hopp