2020-04-19, 20:23
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Jag kan föra en civiliserad diskussion. Det är du som inte kan. Du utgår ju ifrån att folk är dumma om de inte håller med det som du tror.
Är det så du beter dej i verkliga livet? Kallar du för folk för dumma för att de inte håller med va du säger?
Låter som att du saknar sociala kontakter, och då är det svårt att fatta sånt om man aldrig träffa andra människor.

Nu är vi väldigt offtopic, nej jag ifrågasatte dig från början om du var dumdryg.

Så ge dig nu, du verkar inte kunna klara av att diskutera personers mentala ohälsa i denna kris.
Då det verkar vara lite över ditt intellekt.

Så hejdå.
Citera
2020-04-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag menade, plötsligt slutade folk att dö utav vanlig influensa med mera..
HUGE! From CDC Website: Hospitals to List COVID-19 as Cause of Death Even if It’s “Assumed to Have Caused Or Contributed to Death” – Lab Tests Not Required
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/cdc-tells-hospitals-list-covid-19-cause-death-even-assumed-caused-contributed-death-lab-tests-not-re quired/

Ja alla som dör nu är ju pga Corona.
Citera
2020-04-19, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du jämförde Sverige med Nordkorea, som du dessutom inte kunde stava till? Om man som vuxen och bildad på fullt allvar tror att Sverige har den minsta likhet med Nordkorea så skulle man definitivt behöva studera mer. I all välmening; då är man dum i huvudet. Men jag tror att du bara lekta med orden lite och i själva verket inser hur jävla bra vi har det här. (Fast du vill nog köra en röd Ferrari på Hawaii med lön...)

I denna tråd diskuterar vi covid-19. Huruvida man kan stava ett påhittat land (ähh?? Nord Sverige exiterar ju inte) är högst irrelevant.

Om nån påstår att Sverige använder just nu samma fulspel som används i Nordkorea har han inte sagt att Sverige är som Nordkorea. Så redan där har du tagit fel.

Sen om man vill bestrida det nån sa, dvs att Sverige har just nu likheter med Nordkorea, då får han motivera varför det inte är så.
Det räcker inte att kalla nån för dum i huvudet. Du måste kunna motivera varför personen säger en felaktighet.
Det duger inte att kalla nån för dum i huvudet. Jag kan kalla också dej för dum i huvudet. Men i så fall motiverar jag varför. Kan du inte argumentera varför Sverige just nu INTE använder hjärntvätt som Nordkorea, då framstår du själv som dum i huvudet.
Citera
2020-04-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Hon vägde 95kg

Inte så farligt tungt, då var det inte vikten hon dog av, om hon inte vart kort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det var en amerikansk undersökning.
Men du kanske missat den.. kanske var beställd av FHM?

Vad har den siffran med svenskar att göra?

Which one? 0.05% lmaoooo

If it’s the Sanford one it’s been discredited already like half of the janky serological tests
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns en tidsfaktor i detta. I praktiskt taget alla länder fortsätter smittan att spridas. Så även i Sverige. Bara med de som redan är smittade kommer åtskilliga att dö. De som dör idag smittades för flera veckor sedan. En del av de som smittas idag kommer att dö inom några veckor.
Nu verkar det som att dödligheten har gått ner en aning på senare tid. Man kan anta att det beror på att det börjar bli färre gamla som blir sjuka och kanske lite färre i utsatta områden. Men det kan också bero på hur man räknar och rubricerar dödsfallen.

Eller så beror det på att kurvan för nya smittade har börjat plana ut.
Om vi har ungefär lika många nya fall varje dag under två veckor, så kommer ju dödstalen plötsligt inte skena. Dom är ju en direkt avspegling av hur många som sökte vård två veckor tidigare.
Jag förstår inte varför folk inte kan ta in detta? Det är ju enklaste formen av matematik. 1+1=2, alltså,
x antal vårdsökande dag x ger x antal döda x dagar senare
Citera
2020-04-19, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Nu är vi väldigt offtopic, nej jag ifrågasatte dig från början om du var dumdryg.

Så ge dig nu, du verkar inte kunna klara av att diskutera personers mentala ohälsa i denna kris.
Då det verkar vara lite över ditt intellekt.

Så hejdå.

Återigen, du kan inte kalla någon för dumdryg utan nån anledning. Om din enda anledning är att vederbörande är dumdryg pga han inte tycker som du framstår du själv som dumdryg.
Citera
2020-04-19, 20:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
SÅ HEMSKT !!!

https://www.bt.dk/udland/live-coronakrise-verden-over-foelg-med-minut-for-minut

Japanske hospitaler afviser syge

Hospitaler i Japan har i de senere dage være nødt til at afvise syge mennesker, fordi landets sundhedssystem ikke har været godt nok forberedt på en stigning i antallet af coronasmittede.

Den japanske forening for akutmedicin bekræfter, at mange akuttafdelinger afviser patienter nu, herunder mennesker med et hjerteanfald, slagtilfælde og eksterne, fysiske skader.

Det skriver nyhedsbureauet NTB.
Det där är ju svårt att tro på. Enligt siffrorna har de inga covid-dödsfall alls per capita. Som om de inte har ett så stort problem med coronan öht....

Men de verkar heller inte testa någonting - de kanske inte vet vad folk dör. Per capita testar de faktiskt avsevärt mindre än t o m Sverige.

Men de ska tydligen öka testningen: https://www.japantimes.co.jp/news/2020/04/18/national/coronavirus-infections-japan-testing/, igår

Har japan haft en överdödlighet de senaste veckorna generellt? Högre vad som kan förklaras av de fåtal (236) Covid-dödsfall de hittills rapporterat?

Annars är Japan ett land som skulle kunna vara hårt drabbat. Extremt tättbefolkat. Stor andel av befolkningen i hög ålder.

Något konstigt är det med de Japanska siffrorna som rapporterats hittills... Antalet dödsfall är får lågt för att vara trovärdigt.
Citera
2020-04-19, 20:27
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Resultatet bekräftades i så fall i veckan, enligt CNN.

Det är fel för detta har varit känt i minst tre månader. Du kan ju kolla in äldre inlägg i den här tråden där det nämndes.
Citera
Medlem
Minns ni?
"170 döda i coronaviruset - Ikea stänger allt i Kina" - Expressen 29 januari
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Kontentan är att den dagssiffra som FHM visar och drar slutsatser på i media är så lite som 15% av den riktiga antalet som först efter två veckors korrigering visar rätt antal döda ett visst datum.

Ca 25% av det riktiga antalet döda ett visst datum visar sig först efter över tio dagars korrigering.

Helt meningslöst att försöka dra några som helst slutsatser på FHM:s officiella dödssiffror på data som är yngre än två veckor. Omöjligt helt enkelt.

Att då som FHM gör att offentlig presentera slutsatser som "det ser ut att plana ut" på senaste veckans siffror är inget annat än bedrägligt beteende.

Veckans siffror är relevanta först om två veckor när korrigeringarna är klara.

Jag har berömt det där diagrammet vad gäller staplarna, visar mycket bra eftersläpningarna.

Men vad betyder linjen?
Citera
2020-04-19, 20:28
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jaha, du är samma dåre som sa att den gravida kvinnan var somalie, så det var inget att lita på pga du antog att hon inte kunde språket.

Tack för påminnelsen.

Vissa har ju mer idiotiska åsikter än andra som sagt.

Ja var inte den gravida kvinnan som avled somalier? Och jag skrev att det kunde ha varit språkförbistring som försvårade hennes vård. (Inget konstigt med det?)

Men när man försöker få en mytoman som dig som ljuger i tråden att komma med fakta, så är man rasist och har fel åsikter.

Jag väntar fortfarande på en källa från dig på när man stänger av vattnet i Sverige för att covid-19 sprids i vattnet. Som du skrev tidigare i tråden.

Du är för sorglig vet du det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in