2020-04-19, 18:40
Medlem
Helt otroligt för mig hur börsen kan vara på samma nivåer som för 1-2 år sen. Börsen har betett sig skumt och ska vara nere på 1300 minst
Citera
2020-04-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Lägger kanske 30% på bottenfiske av det jag köper och kommer säker göra det under hela dippen om inte mer.

Det är väl där man kan få högst avkastning med tanke på situationen, eller har jag missat något? Är väl det som är hela grejen med bottenfiske, större risk - större reward?

Om din plan är att hålla aktierna så länge som du skrev så skulle jag hellre rekommendera dig att köpa de aktier du VERKLIGEN vill ha och skulle ha köpt ändå även om det inte var kris. T.ex om du som mig är utdelningsjägare satsa på företag som år efter år höjer utdelningen. Eller åtminstone företag med bra historisk kursutveckling. Det är bättre att köpa ett sådant bolag med lite Coronarabatt, än ett företag du egentligen inte gillar med stor rabatt.
Citera
2020-04-19, 18:52
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gultkort
Helt otroligt för mig hur börsen kan vara på samma nivåer som för 1-2 år sen. Börsen har betett sig skumt och ska vara nere på 1300 minst

Håller med.
Visst nu verkar Coronaviruset inte ha varit ”värre” än vad det är. Men det kommer såklart få stora effekter ändå. Speciellt nu när många länder öppnar upp igen och ingen vet vad som kommer ske.

Jag har låg 40% investerad i februari, klev in och låg 100% investerad när vi gick ner mot botten och börjat sälja av nu igen så är runt 40% investerad nu. Får hoppas jag får chansen att vara med om en dipp till nu framåt sommarn/hösten
Citera
2020-04-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Om din plan är att hålla aktierna så länge som du skrev så skulle jag hellre rekommendera dig att köpa de aktier du VERKLIGEN vill ha och skulle ha köpt ändå även om det inte var kris. T.ex om du som mig är utdelningsjägare satsa på företag som år efter år höjer utdelningen. Eller åtminstone företag med bra historisk kursutveckling. Det är bättre att köpa ett sådant bolag med lite Coronarabatt, än ett företag du egentligen inte gillar med stor rabatt.

Jag köper ju inte kassa bolag jag inte gillar och/eller som jag inte tror på bara för att få vara med på uppgången nu efter corona, eller de som har gått ner mest nu.
Ta boeing eller airbus till exempel, de är nere typ 50-60% nu men har svårt att se att de inte är tillbaka på ath om något år och sen fortsätter ge en bra tillväxt framöver med tanke på att de är marknadsledande i en bransch som bara kommer bli ännu större.

Eller tänker jag fel?
Citera
2020-04-19, 19:18
Medlem
Cameltotems avatar
Vad tror vi om Boeing?
Citera
2020-04-19, 20:04
Avstängd
Flygbolag.

Jag ligger likvid just nu, men kommer att köpa in mig i de bästa guldbolagen.

Franco-Nevada, Barrick etc.
Citera
2020-04-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Flygbolag.

Jag ligger likvid just nu, men kommer att köpa in mig i de bästa guldbolagen.

Franco-Nevada, Barrick etc.

Du menar flygplanstillverkare?
Citera
2020-04-19, 20:17
Medlem
trailblasers avatar
New York redovisade nyss den lägsta dödssiffran sedan 6e April.
Guvernören indikerar att det värsta är över.

Har en bra känsla om kommande börsvecka, kanske till och med blått hela veckan.
Citera
2020-04-19, 20:18
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Vad får du magont av?

Nej inga stora summor som sagt.

Att du köper bolag, som mycket väl kan gå i konken i dessa tider och att du kommer sluta på noll istället för att köpa företag som presterar bra just nu.
Citera
2020-04-19, 20:22
Medlem
Låg i en riktigt trevlig bull x5 på tesla , sålde av på torsdagen och köpte en bull på Swedbank istället när dom låg på 103 kr. Red vågen till 107,50. Nu är dock min primära tanke att gå in i lite bears på den amerikanska börsen. Har ni trevliga tips säg gärna till så undersöker jag 😊
Citera
2020-04-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Att du köper bolag, som mycket väl kan gå i konken i dessa tider och att du kommer sluta på noll istället för att köpa företag som presterar bra just nu.

Du tror att något att av de bolag jag nämnde kommer gå i konkurs? Spännande, vi får se hur det går.
Citera
2020-04-19, 20:27
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Du tror att något att av de bolag jag nämnde kommer gå i konkurs? Spännande, vi får se hur det går.

Alltså, troligtvis är de alla stora nog att klara sig, men känns som en onödig risk. Dessutom tycker jag det är rätt onödigt att säga att man köper dem nu för att de på sikt kommer inbringa pengar om 2-3 år MÖJLIGTVIS. På de 2-3 åren kan du ackumelera så sjukt mycket mer pengar på att köpa bolag som går upp snabbare och mer under dessa 2-3 år.

Men alla får göra som de vill. De är skrämmande dock att folk väljer att göra så med sina pengar, kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in