2020-04-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag förstod SD:s inlaga till tingsrätten häromdagen så hade det väl varit en del ganska allvarliga brister i saklighet och opartiskhet från åklagarens sida i slutpläderingen. Skulle vara intressant att höra ljudupptagningar från sakframställan och slutplädering. Någon som vet om de finns tillgängliga på nätet?

Av någon anledning, enligt svar på frågan som jag läst på Rättegången på YouTube, brukar inte dessa spelas in, eller lämnas ut (jag minns inte 100% vad svaret var), och de borde ju veta.
Citera
2020-04-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Med risk för att verka spydig, hört talas om uttrycket orsak & verkan?

-Konsekvensen av vårt handlande kan få oanade konsekvenser!!! (Bäst att tillägga det INTE försvarar mord ifall någon inte förstår innebörden.)

Du kan väl inte mena att LW "får skylla sig själv". Kom igen och säg att mördaren får stå för konsekvenserna. Försöker du inbilla mig att det finns en alternativ mördare utanför HDs och SDs familj?
Citera
2020-04-19, 17:57
Medlem
landbandys avatar
men om en före detta ambulansman bestämmer sig för att bli fallskärmshoppare på heltid ,skall han behöva ta hand om ALLA som skadar sig, då han ser dem ?

/Om en präst vill avsluta sitt prästerskap så måste den ju få göra det och då få bli som alla vi andra ,få ha sex med vem den vill .förutom en gift person (det är väl där det blev fel) ....

Bättre LW hade sagt till SD ATT: -Det blir inget förrän du skiljer dej, utifrån att jag faktiskt har vigt Er,det blir för stor skamkänsla annars !!

Antar att SD hade varit tvungen att då både inse och tala om för LW ATT han INTE ville, det hon ville, och att de DÄR ,skulle ha lagt ner sin "relation" vad den nu byggde på ?

Det var dumt att på något mysko sätt intala LW att det skulle bli dem framöver ,för hade han inte fått henne att tro på det ,så hade detta inte varit så krångligt som det nu blev !

Jag känner på mig att det ÄR någon annan som BLIVIT hejdundrandes ARG på LW att hon fortsatte med SD ,någon som VERKLIGEN INTE ansåg att det var något som man kunde se genom fingrarna med ...!

För när Ingvar Backman sa med seriös röst att ; -Jag VET att SD inte mördat henne !
Så insåg man att det kan faktiskt vara någon helt annan gärningsman som ändock kände LW .....men som ABSOLUT INTE gillade hennes sätt,så som hon levde ....
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 18:08.
Citera
2020-04-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej!
Jag skämtar inte.
SD har aldrig offentligt hävdat att NW (eller för den delen nån annan heller) är en mördare.
Det har däremot NW gjort. Han har gjort det som myndig och har därför att fullt ut bära ansvar för sina handlingar.

Visst är det synd om den unge mannen: han har genom ett förfärligt mord förlorat sin mor, därefter genom FUP och rättegång fått möta minst sagt smutsiga sidor hos denna sin mamma. Till råga på allt kommer LW:s i alla bemärkelser hårt smutsade byk kvarligga på nätet för typ all framtid.
Så det går absolut att förstå den unge mannen NW:s ilska.
Däremot är det svårt att förstå LW:s handlande i första rummet: hon borde givetvis inte gått i säng med den man hon vigt till en annan! Det var snöbollen som växte till en lavin och som kom till att krossa henne, till råga på allt dessutom nästan bokstavligen.

Mordhoten mot HD och barnen och LW och hennes barn då? Skall dessa sopas under mattan?
Citera
2020-04-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du kan väl inte mena att LW "får skylla sig själv". Kom igen och säg att mördaren får stå för konsekvenserna. Försöker du inbilla mig att det finns en alternativ mördare utanför HDs och SDs familj?
Det finns 3-4 st här som faktiskt anser att LW själv bäddade för sin död. Det är inte mördarens fel. Han blev provocerad. Kanske man t o m kan kalla det självförsvar?🙄
Citera
2020-04-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej!
Jag skämtar inte.
SD har aldrig offentligt hävdat att NW (eller för den delen nån annan heller) är en mördare.
Det har däremot NW gjort. Han har gjort det som myndig och har därför att fullt ut bära ansvar för sina handlingar.

Visst är det synd om den unge mannen: han har genom ett förfärligt mord förlorat sin mor, därefter genom FUP och rättegång fått möta minst sagt smutsiga sidor hos denna sin mamma. Till råga på allt kommer LW:s i alla bemärkelser hårt smutsade byk kvarligga på nätet för typ all framtid.
Så det går absolut att förstå den unge mannen NW:s ilska.
Däremot är det svårt att förstå LW:s handlande i första rummet: hon borde givetvis inte gått i säng med den man hon vigt till en annan! Det var snöbollen som växte till en lavin och som kom till att krossa henne, till råga på allt dessutom nästan bokstavligen.

"Offentligt“? Vad menar du? Att det som skrivs i tråden är inte offentligt?
Citera
2020-04-19, 18:08
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Jag håller med om att förhör borde hållits med en så god vän, att dagboksanteckningar lämnats till denne för förvaring. I FUP finns åtskilliga förhör med vänner och bekanta, och den så gode vännen med anteckningarna i förvar hade, kan man tro, ingen anledning att undanhålla dem från polisen om den gode vännen är bland de som man kan läsa förhören med. Det finns inga förhör i FUP som tar upp dessa anteckningar.
En anledning kan förstås vara att både förhöret och anteckningarna kan ha hamnat i slasken, men det är inte troligt att en så nära förtroligs kunskap och vetande om LW inte tas med i FUP, i synnerhet om man betänker hur många andra vänners förhör som faktiskt tagits med.
Det får mig att ifrågasätta om anteckningarna alls överlämnats till polisen, vilket är i så fall under all kritik. Ett annat alternativ kan ju vara att anteckningarna inte existerar.

Jag tycker också att förhör borde skett med denna vän, sen om vännen inte berättat om anteckningarna vet vi inte, hade vännen bifogat anteckningarna och utredarna inte ansåg det var av värde så hamnade de säkert i överskottsmaterialet/slasken. Om de existerar är svårt att veta.
Citera
2020-04-19, 18:11
Medlem
Lonnrots avatar
Det är kanske inte bara en förtjänst om MGM tycks ha kunnat surfa och googla mycket via arbetet utan att det har varit spårbart.
Citera
2020-04-19, 18:12
Medlem
landbandys avatar
Det klart att vara Präst och då ligga med en person som är gift är väl inte det bästa man kan göra ,särskilt INTE om prästen t.o.m. vigt dessa två till ärlig sann kärlek ,så det är på gränsen till galenskap ,kan man tycka ,så det kan ju faktiskt trigga en och annan att be henne att låta bli .

Sen att det blev sönderslagning det vet ju bara gärningspersonen varför det blev så !?

Vet inte om LW var en hejare på att försvara sig och sitt beteende så till den milda grad att folk blev fly förbannade på henne ?
Typ hon hade ju talets Gåva ,och att tala är silver och tiga är guld ,vet vi ju .....
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 18:16.
Citera
2020-04-19, 18:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och jag som tycker att den ädelmodige hjälten från Sköllersta i Östernärke skriver så trevliga loggtexter:

Black Mass
https://coord.info/GLX8FJKZ

Ungefärligt avstånd från Black Mass till träffen i FUP, Aktbil. 164 Del A, s. 8:
https://www.google.se/maps/dir/N+59%C2%B0+18.771'+E+015%C2%B0+07.363'/Varberga,+%C3%96rebro/59.2846564,15.178235/@59.300804,15.0786301,8634m/data=!3m1!1e3!4m13!4m12!1m3!2m2!1d15.1227167!2d59. 31285!1m5!1m1!1s0x465c401df74bf24b:0x771f92e1a0f76 b56!2m2!1d15.1698247!2d59.2947363!1m0!3e1

[/spoiler]”2 km bort...”. - Då kan MGM, sig själv ovetandes, ha träffat GM: Oj, vilken överraskning!

Betr. 2-faktorsinloggning kan nämnas att den inloggning till LW:s inbox hos mailleverantören one som ägde rum kl. 05:23:56 den 15 maj upptäcktes - via Google Takeout - i en dator i hennes kök: One-kontot var synkat till LW:s Google-konto.

Mycket intressant! Vilken underlig "tillfällighet". Igen.... Alla vägar bär till...?

"Blodsmak" i munnen då med. Mycket blodsnack.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-19, 18:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
För när Ingvar Backman sa med seriös röst att ; -Jag VET att SD inte mördat henne !
Så insåg man att det kan faktiskt vara någon helt annan gärningsman som ändock kände LW .....men som ABSOLUT INTE gillade hennes sätt,så som hon levde ....
Det enda jag tänkte på vid den kommentaren är att nu har psykopaten SD till och med lurat i sin advokat en historia som verkar trovärdig.
Advokaten kan inte veta men däremot kan han tro att han vet.
Citera
2020-04-19, 18:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad som är intressant gällande mordet på L*na Wesstr*m ... är den vederbörande som under den då aktuella kvällen hörde två stycken personer som rörde sig i riktningen ned mot bullerplanket och pratade

Mvh /@JokerMannen

Visst var det väl så att mannen och kvinnan som gick och samtalade då ,där hade mannen en mörk röst ,så den som hälsade på LW därutanför, KAN ju ha varit någon annan ju .....
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in