2020-04-19, 16:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Förmodligen blir en hel del smittade på uteserveringarna, förhoppningsvis jävligt många. Bevisar bara coronans dödlighet är mäkta överskattad. Nu närmar vi oss folkimmunitet sakta men säkert utan att överbelasta sjukvården och utan att behöva stänga ner samhället. Tegnell lanserade en kontroversiell taktik men tack vare sina kulor av stål och en generellt väldisciplinerad svensk befolkning så kommer Sverige ur detta som etta i klassen. Statyer kommer att resas utav hjälten Tegnell

Fast du tänker ju hela tiden bara på dig själv. Klart att om man är ung och frisk och inte har några nära äldre släktingar att oroa sig för, så "tjänar" man på att det här bränner igenom befolkningen fort.

Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Anna Kinberg Batra sade en gång i tiden att Stockholmare var mer intelligenta än lantisar.

Hmmm....

Och så fick hon sparken också...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är stora brister rörande äldrevården. Generellt personalbrist, timanställningar, pressade tidsscheman, dålig kunskap hos många anställda, vinstkrav hos de privata bolagen. Jämför det med nordiska grannarna som har organiserat på ett annat sätt. Jag kan ge min högra hand för att situationen i äldrevården i de länder med ungefär samma organisation som i Sverige har haft samma problem med smittspridning.

Detta i kombination med att vi har (trots lika många bostäder) mest trångboddhet av alla nordiska länder. I särklass. Dessutom överlägset stor.andel MENA invandrare som bor tätt och inte litar på myndigheter samt håller sig tätt av kulturella skäl.

Sverige skulle med ALL sannolikhet ha 50-100% fler döda än våra grännländer per capita även om våra åtgärder var identiska..

Detta fattar alla som inte är direkt svagbegåvade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Osså var det dags för dagens odödliga uttalande av Tegnell:

Och karln är lika förvånad som inför förra veckans anstormning till Orust. Då konstaterade han att folk till en början bryr sig om råden men sen tröttnar på att följa dem.
[U]Det[/u] är ju faktiskt anledningen till att andra länder tar till restriktivare åtgärder ...

Exakt, det krävs en LOCKDOWN.
Folk brydde sig i två veckor, nu skiter man i detta eftersom allt är "som vanligt" nästan.
I resten av världen är det totalt nersläckt.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Osså var det dags för dagens odödliga uttalande av Tegnell:

Och karln är lika förvånad som inför förra veckans anstormning till Orust. Då konstaterade han att folk till en början bryr sig om råden men sen tröttnar på att följa dem.
Det är ju faktiskt anledningen till att andra länder tar till restriktivare åtgärder ...

Ja, han VÄNDER på allting, så att det alltid blir som att verkligheten bevisar, att han hade rätt från början...
Citera
2020-04-19, 16:55
Medlem
Citat:
Förmodligen blir en hel del smittade på uteserveringarna, förhoppningsvis jävligt många. Bevisar bara coronans dödlighet är mäkta överskattad. Nu närmar vi oss folkimmunitet sakta men säkert utan att överbelasta sjukvården och utan att behöva stänga ner samhället. Tegnell lanserade en kontroversiell taktik men tack vare sina kulor av stål och en generellt väldisciplinerad svensk befolkning så kommer Sverige ur detta som etta i klassen. Statyer kommer att resas utav hjälten Tegnell

Varför älskar du Tegnell så mycket?
Vill helt allvarligt veta hur du tänker.
Citera
2020-04-19, 16:55
Medlem
Citat:

The cognitive dissonance is unreal. Scary hours.
Citera
2020-04-19, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Fast i dagens Expressen står det att han säger "Tegnell: ”Olyckligt om man tror att det är över”"

Stockholmarna kommer bli våran död. Dom bevisar att det inte går att ha så snälla restrktioner som nu.
Jävla trams. Via min dotter i skolålder är jag fem dagar i veckan i kontakt med hundratals barn, deras syskon, föräldrar och lärare - och det på Tegnells order. Jag kan inte idka social distansering även om jag vill. Så om jag vill ta en promenad i vårsolen så gör jag det - jag får ändå minimalt med social kontakt den vägen jämför med den sociala kontakt jag tvingas till via dottern. På myndigheternas order! Kan ni mänskor inte tänka själva?
Citera
2020-04-19, 16:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Hur kom du fram till det?

Att inte räkna misstänkta dödsfall på grund utav att man valt att inte testa personen, samtidigt som man tar upp till veckor på sig att erkänna dödsfallen ifall man testat, framstår inte som särskilt nära sanningen i mina ögon.

USA använder sig av Healthdata som svänger på tok för mycket och konstant undervärderar hur många som kommer att dö, de räknade med att det skulle vara cirka 39,5 tusen totalt döda i morgon och 37 tusen döda idag samtidigt som de kontinuerligt sätter en 50% för hög dödlighet i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Knappt tiggare, jobbare typ

Han hamnar i någon sorts gråzon, för han sitter där men han jobbar ju även för pengarna och han ser aktivt till att det är genuint vårdat i det området vilket har lett till att kommunen inte vill mota bort honom då han underlättar deras jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hade vi stängt alla krogar och barer så hade Stockholm givetvis haft en mycket mindre smittspridning. Sedan hade vi givetvis kunnat göra mer än så.

Absolut, men som sagt underskatta inte mängden idioter i våra grannländer för de är inte färre än vad de är i Sverige, de ges bara mer svängrum här.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Superiet hade fortsatt i hemmen hos barnen.

Jag tror knappast att en majoritet av 20 och yngre 30 åringarna i Stockholm har barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vinstkravet är inget jämfört med budgetkravet inom den offentliga verksamheten.

Eftersom det är offentlig upphandling som gäler vinner de som på pappret säger sig uppfylla kraven och erbjuder lägsta pris. Om du jämför de nordiska länderna så är Sverige det land som drivit detta längst, ffa jämfört med Norge. Utbildningsnivå och personaltäthet har visat sig lägre inom de som är privata enligt forskningsstudier.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Varsegod, ni ville inte se en LOCKDOWN, fan inte ens ens stänga barer under en pandemi.

Vad trodde man skulle hända? Nollor.

Vilka är "ni"? Är inte du svensk, menar du? En majoritet av svenska folket har hela tiden velat ha hårdare regler, men vi har ju ingen talan.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Är det problem att vistas ute om man håller avståndet?

Fast det gör man ju inte längre efter några drinkar... Och särskilt inte när man känner sig nyfödd, som en kalv på grönbete, efter att faktiskt ha varit duktig och hållit sig inne några veckor...
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
...tills det visar sig att Covid-19 är en kronisk sjukdom som kan blossa upp på nytt i kroppen och bryter ner människor likt HIV/AIDS

...eller så var det bara ett spekulationsargument från dig som därmed måste tas för vad det är, nämligen subjektiv spekulation.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det är verkligen inte svårt att se hur du lyckats komma upp i över 5000+ inlägg.

Skräll att du undvek att besvara inlägget även denna gång. Att bemöta fakta eller verklighet verkar inte vara din grej. Haha alltså, du är verkligen för korkad för att själv inse hur blåst du är. Dunning-Kruger-effekten at its finest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in