2020-04-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Enligt Tegnell så har testerna ökat kraftigt samtidigt som bekräftade fall ligger relativt stilla, vilket kan innebära en minskning i nya fall.

Intressant. Har själv varit otrolig dålig men inte kommit i närheten av något test. Känns väldigt läbbigt att de som testas sannolikt är i sämre skick än jag.
Citera
2020-04-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Bra, det vad det jag och han argumentera mot.
Då är du och jag på samma sida i detta.

Så lockdown fungerar utan att svenska män slår sina fruar och våldtar barnen som var han argument.
Och hederskulturen är bara en tidningsanka?
Fatta en gång för alla att frånsett incelsligan på fb
finns det inga svenskar som vill ha en nedstängning av samhället. Det finns heller ingen politiker, från SD till V som vågar föreslå någonting så korkat.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vi är från Skåne
Rödgula Skåne
Här blommar rapsen, och vallmoäng
Vi har ju aldrig, velat va’ svenskar
Befria Skåne från Svea Rike Land.

Hade Skåne kört en egen lockdown så tror jag att nästan alla äldre och svaga skåningar klarat sig.

FHMs strategi är att sprida stockholmsmittan till resten av riket för att uppnå "flockimmunitet" så ni kommer också drabbas tyvärr.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Lockdown funkar bara kortsiktigt och det har inte med våldsamheter o göra utan med att en totalkarantän inte kommer att göra något större skillnad jämfört med aktiv socialt avstånd.

Eftersom folk generellt är idioter, så kan det krävas nerstängning för att de inte ska stå och trängas på en uteservering.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpegs
Det känns som att det är över nu!?

Över är det inte fören bårhusen inte är överpackade, men vi kan börja se ljuset i tunneln även om det är långt kvar.

Dock så behöver vi nog en utredning kring varför de nordeuropeiska länderna har färre döda än väst och sydeuropa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Absolut, blir fest ikväll!

Kanske inte fest men lite mindre oro känner man allt. 🙏🏻
Citera
2020-04-19, 16:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpegs
Det känns som att det är över nu!?

Tror inte Spanien, Italien, Frankrike, England, USA med flera håller med.
Citera
Medlem
Citat:
Nej. DN är väl ganska centrerat till Stockholm? I Göteborg existerar knappt den tidningen iallafall. Det kan på sin höjd betyda att det dör dubbelt så många människor i Stockholm som vanligt (illa nog såklart). Men siffran 250 döda per dygn gäller för hela Sverige i normalfallet.

Det är många tidningar som noterat uppgångar. SvD +150%. Min lokala länsblaska 50%.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Intressant. Har själv varit otrolig dålig men inte kommit i närheten av något test. Känns väldigt läbbigt att de som testas sannolikt är i sämre skick än jag.

Tråkigt att höra. Hoppas du är på bättringsvägen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Går jorden under då ?

Vi skulle vänta till mitten av april. I mitten av juni så ska vi vänta till mitten av Augusti. Osv.
Citera
2020-04-19, 16:32
Medlem
Citat:
Sorgligt såklart men det vore klädsamt att skriva att det var i New York, Folk förutsätter att det är Sverige när du skriver så.
Ok, och det hade lika gärna kunna vara här
Citera
2020-04-19, 16:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Eftersom folk generellt är idioter, så kan det krävas nerstängning för att de inte ska stå och trängas på en uteservering.

De hade gjort något liknande ändå, vi ser hur folk trotsar karantänerna i Italien, Frankrike och Italien det ar en idiot i Norge som fick böter vid flera tillfällen för att han bröt mot karantän trots att han visste att han var smittad.

Idioter kommer alltid att vara idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in