2020-04-19, 15:48
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Lyssnade på polisen angående telefontrafiken igen lite snabbt. Visst var det så att vid tiden för mordet så kunde man påvisa att mobilen kopplade upp som att den kunde befinna sig bakom ett plank?!
Eller vill någon förklara?

Del 28 på rättegången tror jag

Ska lyssna på den nu.
Citera
2020-04-19, 15:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad du inte begriper är att hennes leverne inte har att göra med mordet. Detta är endast SDs sjuka hjärna. Han har hotat LW och hennes barn. Han har hotat ta livet av Hanna och sina egna barn. Hans lösning att ta bort problem är att döda. Det är tankar han haft i åratal. I detta fall är nog inte SD hjärnan bakom - det är troligen HD som stått för idén. Men det får man kanske låta vara osagt. Ingen vet riktigt hur tankarna gått här eller exakt vem som höll i vapnet. Jag tror på SD - men det kan lika väl vara Hanna.

Du måste förstå att trots din "höga moral" (tillåt mig garva!) så mördades inte LW pga av förhållande till många män. Enbart förhållandet till EN man gjorde att hon mördades.

Nå, jag lämnar där. Hej på dej.
Hur kan du vara så dum att försöka tuta i en 2 års gammal tråd att plötsligt har den mördade inte med mordet att göra.

Stod mördaren bakom planket och väntade på vem som helst som råkade släntra fördi det varma majkvällen 23:30?

Detta är bara genusexremister som är dumma nog att påstå detta i avsikt att smussla bort jungfru maria låååångt bort från att hon mördades som möjligt. D.vs rappakalja!
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-19 kl. 16:13.
Citera
2020-04-19, 15:59
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad du inte begriper är att hennes leverne inte har att göra med mordet. Detta är endast SDs sjuka hjärna. Han har hotat LW och hennes barn. Han har hotat ta livet av Hanna och sina egna barn. Hans lösning att ta bort problem är att döda. Det är tankar han haft i åratal. I detta fall är nog inte SD hjärnan bakom - det är troligen HD som stått för idén. Men det får man kanske låta vara osagt. Ingen vet riktigt hur tankarna gått här eller exakt vem som höll i vapnet. Jag tror på SD - men det kan lika väl vara Hanna.

Du måste förstå att trots din "höga moral" (tillåt mig garva!) så mördades inte LW pga av förhållande till många män. Enbart förhållandet till EN man gjorde att hon mördades.

Nå, jag lämnar där. Hej på dej.

Hej på dig

Hur vet du att LW inte mördades pga ( trots din höga moral nu fick jag ett gott skratt ) flera förbindelser med många män?
Senast redigerad av Smhf 2020-04-19 kl. 16:16.
Citera
2020-04-19, 16:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kollade på Eniro var koorinaterna låg och det blev vid ett hyreshus med många namn.

Otrevligt om det var i närheten, mycket otrevligt menar jag, om det var i närheten av "my real Six-string" blev placerad.

https://kartor.eniro.se/?c=59.287230,15.183856&z=16&r=car;F00;-1;59.25959;15.19178;Gustavsvik%2C%20%C3%96REBRO;59 .289482;15.183885;Byalagsgatan%2C%20%C3 %96REBRO&d={%22m%22:[[59.284825,15.178471,%22ungef%C3%A4r%20h%C3%A4r%22, 1]]}

Jag kollade någon gång var det nya stället var för cachen, men minns inte längre.

Ju mer man läser desto obehagligare blir den här berättelsen.
Och obegripligare.
Och jag som tycker att den ädelmodige hjälten från Sköllersta i Östernärke skriver så trevliga loggtexter:

Black Mass
https://coord.info/GLX8FJKZ

Ungefärligt avstånd från Black Mass till träffen i FUP, Aktbil. 164 Del A, s. 8:
https://www.google.se/maps/dir/N+59%C2%B0+18.771'+E+015%C2%B0+07.363'/Varberga,+%C3%96rebro/59.2846564,15.178235/@59.300804,15.0786301,8634m/data=!3m1!1e3!4m13!4m12!1m3!2m2!1d15.1227167!2d59. 31285!1m5!1m1!1s0x465c401df74bf24b:0x771f92e1a0f76 b56!2m2!1d15.1698247!2d59.2947363!1m0!3e1

Citat:
Ursprungligen postat av MGM 200415
”2 km bort...”. - Då kan MGM, sig själv ovetandes, ha träffat GM: Oj, vilken överraskning!

Betr. 2-faktorsinloggning kan nämnas att den inloggning till LW:s inbox hos mailleverantören one som ägde rum kl. 05:23:56 den 15 maj upptäcktes - via Google Takeout - i en dator i hennes kök: One-kontot var synkat till LW:s Google-konto.
Senast redigerad av letsdoit 2020-04-19 kl. 16:10.
Citera
2020-04-19, 16:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Leif GW pratade i dagens Nyhetsmorgon, där tar han upp bland annat mordförsöket
på advokat L*ilja och domen mot hans förövare.

Sista delen av intervjun pratar GW om mordet på Lena. Han tar upp att utredningen
tyvärr sköttes väldigt dåligt från början, alla misstag som gjordes, att en viss polis,
Peter Springare gick på semester, osv.

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/leif-gw-persson-han-kommer-bli-frik%C3%A4nd-12581502

GW tror dessutom att SD kommer att bli frikänd.

Vi får väl vara optimistiska och tänka på det faktumet att GW brukar ha fel i cirka 50% av sina gissningar. Bland annat gällande Lisa Holm-mordet. Där dömde han ju ut Polisen i helt. Men ack vad han fick pudla sen. Som så många gånger förr och efter...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-19, 16:07
Medlem
Vad som är intressant gällande mordet på L*na Wesstr*m ... är den vederbörande som under den då aktuella kvällen hörde två stycken personer som rörde sig i riktningen ned mot bullerplanket och pratade

Mvh /@JokerMannen
Citera
2020-04-19, 16:21
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hej på dig

Hur vet du att LW inte mördades pga ( trots din höga moral nu fick jag ett gott skratt ) flera förbindelser med många män?

Hur tänker du att förbindelser med många män är en dödsorsak?

Att hon blev _brutalt ihjälslagen_ är fastställt sedan länge. Det är dödsorsaken.
Citera
2020-04-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Absolut. Men varför trakassera och tvinga
till sig kontakt med någon som har
mordhotat henne och hennes barn?
En fullt berättigad fråga!
Dock kommer du inte att få nåt svar, för insikten hos "LW-kramarna" om att hon betedde sig högst olämpligt döljer de noga. Den insikten skaver hos dem.

LW:s beteende är svårt att försvara; det håller inte att hävda att hon var manipulerad, hjärntvättad och styrd av SD.

Det sorgliga är att alla vet att om LW hade varit ärlig mot sig själv och den Gud hon påstod sig tro på, hade hon levat idag. Så enkelt är det!
Citera
2020-04-19, 16:30
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
En fullt berättigad fråga!
Dock kommer du inte att få nåt svar, för insikten hos "LW-kramarna" om att hon betedde sig högst olämpligt döljer de noga. Den insikten skaver hos dem.

LW:s beteende är svårt att försvara; det håller inte att hävda att hon var manipulerad, hjärntvättad och styrd av SD.

Det sorgliga är att alla vet att om LW hade varit ärlig mot sig själv och den Gud hon påstod sig tro på, hade hon levat idag. Så enkelt är det!

Jag tycker också att det är svårt att greppa den grejen. Jag förstår ATT det händer men inte exakt _varför_.

Men efter att ha lyssnat på avsnittet (Rättegången Youtube) som berör dödligt våld i nära relationer har jag lite mer förståelse för mekanismerna.

Inte raketforskning men inte heller busenkelt att begripa.
Citera
2020-04-19, 16:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vi får väl vara optimistiska och tänka på det faktumet att GW brukar ha fel i cirka 50% av sina gissningar. Bland annat gällande Lisa Holm-mordet. Där dömde han ju ut Polisen i helt. Men ack vad han fick pudla sen. Som så många gånger förr och efter...

#TeamÅsaHiding
En fråga bara då du knäböjer inför ÅKl professionalitet.

Tror du att Åkl mött sin överman i en tidigare helt ostraffad vanlig kille med familj som visade sig vara ett sånt raffinerat mördar-geni att han lekt katt och råtta och skrattat åt Åkl och 10 heltidsanställda professionella poliser under nästan 2 års tid?

Tycker du fortfarande att Hiding gjort ett bra jobb?
#TeamÖrebroTingsrätt
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-19 kl. 16:41.
Citera
2020-04-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu skämtar du väl ändå?

SD är vuxen och har varit misstänkt mördare under två år och därför blivit uthängd på Flashback.
N*a var minderårig och har aldrig varit misstänkt och ändå hängts ut som mördare på Flashback av din kompis snoris.

Vem tycker du är mest drabbad av Flashback?
Nej!
Jag skämtar inte.
SD har aldrig offentligt hävdat att NW (eller för den delen nån annan heller) är en mördare.
Det har däremot NW gjort. Han har gjort det som myndig och har därför att fullt ut bära ansvar för sina handlingar.

Visst är det synd om den unge mannen: han har genom ett förfärligt mord förlorat sin mor, därefter genom FUP och rättegång fått möta minst sagt smutsiga sidor hos denna sin mamma. Till råga på allt kommer LW:s i alla bemärkelser hårt smutsade byk kvarligga på nätet för typ all framtid.
Så det går absolut att förstå den unge mannen NW:s ilska.
Däremot är det svårt att förstå LW:s handlande i första rummet: hon borde givetvis inte gått i säng med den man hon vigt till en annan! Det var snöbollen som växte till en lavin och som kom till att krossa henne, till råga på allt dessutom nästan bokstavligen.
Citera
2020-04-19, 16:46
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Hur tänker du att förbindelser med många män är en dödsorsak?

Att hon blev _brutalt ihjälslagen_ är fastställt sedan länge. Det är dödsorsaken.

Med risk för att verka spydig, hört talas om uttrycket orsak & verkan?

-Konsekvensen av vårt handlande kan få oanade konsekvenser!!! (Bäst att tillägga det INTE försvarar mord ifall någon inte förstår innebörden.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in