2020-04-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ska försöka sammanfatta den nu efter en första överflygning. Bilal verkar styra och ställa rätt bra med både F och M, de upplever honom som tjatig om att utföra kriminella uppdrag åt honom. De vet att han behärskar ett stort våldskapital i form av äldre, känt kriminella, bröder. Bilal har en BQ-mobil som alltså kör EnchroChat krypterat, denna verkar teknikerna inte kunna ta sig in i. Bilal har sagt till F och M att de ska vara med som backup, och bilförare, vid ett mord. Ingen av dem vill utföra detta, och de kommer inte på något bra sätt att ta sig ur situationen. När mordet väl ska ske ringer en av dem polisen, berättar om en bil det finns vapen i och så grips alla 4 (tjejen också) för grovt vapenbrott och förberedelse till mord.

Att F och M blev åtalade måste ju bero på att de bevisligen varit med i planeringsstadiet av ett mord. Visst, de drog sig ur i sista stund, men har ju själva erkänt att de hanterat vapen, utrustning osv.

Tilltänkta BO, jag förkortar med Z, säger sig inte ha en aning om varför någon är ute efter honom. F och M säger att de inte vet något om varför Z ska mördas. Det spekuleras löst i en skuld.

Intressant är: Z och Naief är precis som du skriver träningskompisar, tillsammans med Biggie. Tack för påminnelsen om vem han ser ut att ha kopplingar till. Intressant är också att Bilal och F är i London i slutet av sommaren 2019. Också intressant att polisen visar bilder på Karolins mördare (ni vet de där han hoppas in i en Mercedes) för F och undrar om han tycker att det är likt Bilal. Det tycker F, till viss del.

BQ-telefoner är ovanliga och Bilal säger i förhör att han betalat 16.000:- för sin. Jag tror att detta på något sätt hänger ihop med Karolin-mordet och mordet i London, det finns någon som är beredd att lägga mycket pengar på detta, jag tror ALDRIG Bilal skulle köpa en BQ helt utan anledning, men det är bar mina egna spekulationer.

Om jag har förstått det rätt så grips alla fyra 2019-08-16:
2019-08-26 mördas Karolin Hakim.

Eftersom polisen frågar F om han tycker att GM i karolinmordet liknar Bilal så måste Bilal ha varit på fri fot då.
2019-08-16 förhörs Bilal på RCM och sedan igen 2019-10-03 så antar att han varit på fri fot därimellan, tills polisen fick tillräckligt med info från F och M för att kunna häkta Bilal.
Citera
2020-04-14, 21:38
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Om jag har förstått det rätt så grips alla fyra 2019-08-16:
2019-08-26 mördas Karolin Hakim.

Eftersom polisen frågar F om han tycker att GM i karolinmordet liknar Bilal så måste Bilal ha varit på fri fot då.
2019-08-16 förhörs Bilal på RCM och sedan igen 2019-10-03 så antar att han varit på fri fot därimellan, tills polisen fick tillräckligt med info från F och M för att kunna häkta Bilal.

Det går ju att gräva vidare i häktningsprotokollen för att kolla på det, men som du säger hade ju polisen inte visat foto på MGM i Karolin-fallet och frågat om det skulle kunna vara Bilal om han satt då. Det vore ju ologiskt.

En sak som också är intressant i båda fallen: man har i båda fallen köpt en flyktbil en kort tid innan, istället för att stjäla en. Man har i båda fallen skrivit över bilen på någon annan. I ena fallet på en bilmålvakt och i andra fallet på en 19-åring som inte hade något alls med saken att göra (Karolin-fallet). Där KAN det ha blivit fel, tydligen var personnumret på registreringsbeviset väldigt slarvigt ifyllt så när registreringen väl gjordes av Transportstyrelsen (eller vem det nu är) så kan det ha blivit manuellt fel. Men, att just använda en bil, som köpts en kort tid innan, är inte helt vanligt vad jag minns från alla FUPar man läst.
Citera
2020-04-14, 22:34
Medlem
Citat:
Det går ju att gräva vidare i häktningsprotokollen för att kolla på det, men som du säger hade ju polisen inte visat foto på MGM i Karolin-fallet och frågat om det skulle kunna vara Bilal om han satt då. Det vore ju ologiskt.

En sak som också är intressant i båda fallen: man har i båda fallen köpt en flyktbil en kort tid innan, istället för att stjäla en. Man har i båda fallen skrivit över bilen på någon annan. I ena fallet på en bilmålvakt och i andra fallet på en 19-åring som inte hade något alls med saken att göra (Karolin-fallet). Där KAN det ha blivit fel, tydligen var personnumret på registreringsbeviset väldigt slarvigt ifyllt så när registreringen väl gjordes av Transportstyrelsen (eller vem det nu är) så kan det ha blivit manuellt fel. Men, att just använda en bil, som köpts en kort tid innan, är inte helt vanligt vad jag minns från alla FUPar man läst.

I karolinfallet så har man hittat vem som köpte flyktbilen (Mercedesen som eldades upp)
Men man har inte hittat den som köpte Bilals Passat, säljaren beskrev honom som nordeuropeisk.
Så det är iaf inte samma kille som köpt de två bilarna.
Bilalärendet var inte så uppmärksammat så polisen brydde väl inte sig om att dna-testa passatens registreringsbevis som de gjorde med Mercedesen.
Är inte omöjligt att Bilal är GM i mordet också, det skrevs på flashback för ett par månader sen att polisen har honom som misstänkt GM och det blev bekräftat i FUPen från idag.
Citera
2020-04-14, 23:30
Moderator
Mappings avatar
Citat:
I karolinfallet så har man hittat vem som köpte flyktbilen (Mercedesen som eldades upp)
Men man har inte hittat den som köpte Bilals Passat, säljaren beskrev honom som nordeuropeisk.
Så det är iaf inte samma kille som köpt de två bilarna.
Bilalärendet var inte så uppmärksammat så polisen brydde väl inte sig om att dna-testa passatens registreringsbevis som de gjorde med Mercedesen.
Är inte omöjligt att Bilal är GM i mordet också, det skrevs på flashback för ett par månader sen att polisen har honom som misstänkt GM och det blev bekräftat i FUPen från idag.

Visst finns det frågetecken, jag tycker bara att det modus som använts, att kort innan ett planerat dåd ha köpt en random bil, skriva över den på någon annan, och förbereda för att elda upp den känns som något som inte bara slumpas fram. Jämför med SÅ många andra dåd i Malmö där skyttarna dyker upp på moped/scooter eftersom det är så lätt att sedan smita på den typen av fordon.

Men, jag kan inte hitta något på tilltänkta BO i detta case, kan någon bidra med information här? I FUP nämns att han blev skjuten för några år sedan, och han säger själv att han i någon form sysslade med kriminalitet förr i tiden men att han lagt av för att det skjuts så mycket nuförtiden. Skulle vara intressant om någon hade en tydligare koppling mellan honom och Naief.
Citera
2020-04-15, 22:28
Medlem
Jag har skummat igenom halva FUPen. Det tilltänkta mordoffret är alltså Mohamed som kallas för MZ.

Instagram: https://www.instagram.com/zaage/.

MZ har varit ledande aktör inom narkotikaförsäljning på Bellevuegården, Kroksbäck och Holma med omnejd. Oklart om han fortfarande är aktiv men hans dyra livstil talar för att han fortfarande säljer narkotika, på en högre nivå och rör säkert inget med sina händer. MZ har bland annat flertalet Rolex klockor och kläder för flera hundra tusen, väldigt häpnadsväckande för en kille som går på A-kassa.

MZ blev skjuten av misstag vid Stensjögatan för några år sedan av sin kompanjon Rami El M*hamed aka Rami bankrånare. De bråkade över ett kokainnummer (simkort), som någon tagit. Tror det är händelsen i denna tråden: https://www.flashback.org/t1479864.

Jag tycker Polisen gullar lite väl mycket med MZ med tanke på hans historik och roll i Malmös undre värld. Hans sociala medier visar att han är bekant med många i Malmös undre värld. Det finns en anledning till varför Audin är skriven på en annan snubbe och MZ är ägare till en BMW X5 xDrive40i årsmodel 2019 samt en vit Mercedes som också är skriven på annan person.
Citera
2020-04-16, 22:43
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2020-04-16/19-arigt-kronvittne-i-ratten-om-mordplan-pa-limhamn

Citat:
Han gömde handskar, helsvarta kläder och en flaska diesel i sina föräldrars förråd. Sen kom ett meddelande på den krypterade telefonen: Vapnen var redo att levereras.
På torsdagen förhördes en 19-åring i Malmö tingsrätt om att han och två vänner från Rosengård förberedde sig för att mörda. Men att det tilltänkta offret inte dök upp.

Tyvärr låst artikel
Citera
2020-04-16, 23:41
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunchohoudini
Jag har skummat igenom halva FUPen. Det tilltänkta mordoffret är alltså Mohamed som kallas för MZ.

Instagram: https://www.instagram.com/zaage/.

MZ har varit ledande aktör inom narkotikaförsäljning på Bellevuegården, Kroksbäck och Holma med omnejd. Oklart om han fortfarande är aktiv men hans dyra livstil talar för att han fortfarande säljer narkotika, på en högre nivå och rör säkert inget med sina händer. MZ har bland annat flertalet Rolex klockor och kläder för flera hundra tusen, väldigt häpnadsväckande för en kille som går på A-kassa.

MZ blev skjuten av misstag vid Stensjögatan för några år sedan av sin kompanjon Rami El M*hamed aka Rami bankrånare. De bråkade över ett kokainnummer (simkort), som någon tagit. Tror det är händelsen i denna tråden: https://www.flashback.org/t1479864.

Jag tycker Polisen gullar lite väl mycket med MZ med tanke på hans historik och roll i Malmös undre värld. Hans sociala medier visar att han är bekant med många i Malmös undre värld. Det finns en anledning till varför Audin är skriven på en annan snubbe och MZ är ägare till en BMW X5 xDrive40i årsmodel 2019 samt en vit Mercedes som också är skriven på annan person.

Stort tack för att du bidrar med bra info som vanligt! Med den bakgrunden på MZ håller jag med om att polisen gullade med honom i förhören, de som förhörde honom verkade knappt ha en aning om hans kriminella förflutna, och inte heller att han blivit skjuten om jag minns rätt. Intressant att han har en koppling till Rami El. Har du någon info om hans koppling rent kriminellt till Naief?
Citera
2020-04-16, 23:48
Moderator
Mappings avatar
Citat:
https://www.sydsvenskan.se/2020-04-16/19-arigt-kronvittne-i-ratten-om-mordplan-pa-limhamn

Tyvärr låst artikel

"19-åringen är det närmaste ett kronvittne man kan komma i det svenska rättssystemet. Svenska åklagare kan inte göra upp avtal om vittnesmål mot amnesti för egna brott. Däremot kan han hoppas på att domstolen ger honom strafflindring. Men inga garantier finns.

19-åringens uppgifter inför Malmö tingsrätt ska få en misstänkt nyckelperson i de kriminella miljöerna på Rosengård, en 21-åring, dömd till ett långt fängelsestraff. Det är åklagarens tanke.

Även 19-åringen själv riskerar att dömas – både han, 21-åringen, samt en 20-åring står åtalade för förberedelse till mord och grovt vapenbrott.

Men förhöret med 19-åringen börjar trögt:
– Jag vill inte berätta någon fri berättelse. Men jag håller fast vid det jag sagt i polisförhören.

Rättens ordförande försöker, får några korta svar, men sen:
– Jag vill inte svara på mer frågor.

Polisen kunde slå till efter ett tips – från den åtalade 20-åringen. Han sa i ett samtal till 112 att han ville att 21-åringen skulle gripas, så att han skulle slippa tvingas begå ett mycket allvarligare brott.

Men sen, i polisförhör och i rättegången, ville 20-åringen inte berätta vad vapnen skulle användas till. Och utpekandet av 21-åringen var falskt, hävdar han nu.

Men 19-åringen berättade. Efter sex veckor i häkte sa han att planen var att mörda en man som brukade träna på ett gym, just intill Lidl.

Detta förnekar både hans vän 20-åringen, och den utpekade ledaren för gruppen."
Citera
2020-04-17, 08:49
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
"19-åringen är det närmaste ett kronvittne man kan komma i det svenska rättssystemet. Svenska åklagare kan inte göra upp avtal om vittnesmål mot amnesti för egna brott. Däremot kan han hoppas på att domstolen ger honom strafflindring. Men inga garantier finns.

19-åringens uppgifter inför Malmö tingsrätt ska få en misstänkt nyckelperson i de kriminella miljöerna på Rosengård, en 21-åring, dömd till ett långt fängelsestraff. Det är åklagarens tanke.

Även 19-åringen själv riskerar att dömas – både han, 21-åringen, samt en 20-åring står åtalade för förberedelse till mord och grovt vapenbrott.

Men förhöret med 19-åringen börjar trögt:
– Jag vill inte berätta någon fri berättelse. Men jag håller fast vid det jag sagt i polisförhören.

Rättens ordförande försöker, får några korta svar, men sen:
– Jag vill inte svara på mer frågor.

Polisen kunde slå till efter ett tips – från den åtalade 20-åringen. Han sa i ett samtal till 112 att han ville att 21-åringen skulle gripas, så att han skulle slippa tvingas begå ett mycket allvarligare brott.

Men sen, i polisförhör och i rättegången, ville 20-åringen inte berätta vad vapnen skulle användas till. Och utpekandet av 21-åringen var falskt, hävdar han nu.

Men 19-åringen berättade. Efter sex veckor i häkte sa han att planen var att mörda en man som brukade träna på ett gym, just intill Lidl.

Detta förnekar både hans vän 20-åringen, och den utpekade ledaren för gruppen."

Det är modigt av grabbarna att ändå berätta för polisen. Krävs mer balls än att skjuta ngn
Citera
2020-04-17, 09:28
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Det är modigt av grabbarna att ändå berätta för polisen. Krävs mer balls än att skjuta ngn

Absolut, och det är ju väldigt ovanligt med vittnen (eller medgärningsmän) som pratar. Och återigen ser vi hur heder och kultur spelar in rent kulturellt. En av killarna säger att han inte vågar säga emot Bilal eftersom Bilal har äldre bröder med våldskapital, och killen själv saknar det och saknar kusiner som skulle kunna backa honom.
Citera
2020-04-17, 14:36
Medlem
Citat:
Absolut, och det är ju väldigt ovanligt med vittnen (eller medgärningsmän) som pratar. Och återigen ser vi hur heder och kultur spelar in rent kulturellt. En av killarna säger att han inte vågar säga emot Bilal eftersom Bilal har äldre bröder med våldskapital, och killen själv saknar det och saknar kusiner som skulle kunna backa honom.

Detta var innan Bilals storebror Seyed dömdes till 7 år.
Vet inte om hans andra äckliga horbror Ahmad (som nästan körde ihjäl en kvinna och hennes barn) är lika kriminell/farlig.
Dessa bröder är allmänt hatade i Rosengård, så tror många av deras "vänner" skrattar åt att de skakar gallar just nu.
Citera
2020-04-17, 22:49
Medlem
Shahaha vet inte om hans vänner eller vad du kacklar skrattar åt dem men ska säga en sak , så många som blivit klippta från dem o deras grabbar är sjukt . Dem
Måste vara väldigt smarta att dem lever idag med så mycket hat .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in