Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Ingen idé att tjata? Jag håller med om att jag är tjatig men det skulle jag inte behöva vara om folk kunde hålla sig till sanningen

När någon skriver att hon inte längre är misstänkt eller till och med att hon är oskyldig eftersom hon inte blivit åtalad måste jag protestera.
Något jag finner intressant är varför polisen fortfarande har hennes mobiler, om det nu är mobiler de har i beslag? Har dom inte kunnat undersöka dessa? Kan det vara så att Karin inte samarbetar och vägrar låsa upp telefonerna? Någonting är det eftersom hon inte får tillbaka dem.
Ja, precis. Eftersom KL utreds som misstänkt för anstiftan så är hon givetvis på tapeten.
Motiv är den kvarstående frågeställningen då BR vägrar säga varför han var där.
Eller som TR betonar om hans påstådda hot - han sa inte ett skit och snarare sköt två skott i snabb följd på nära håll.
Där liksom biter sig BR i svansen och gör hela hans påstående om att bara hota svagt.
Om hon vägrar lämna kod har inte så stor betydelse, de kan i flera fall forcera.
Däremot tycker jag det verkar finnas nåt digitalt spår av intresse, frågan är vad.
Man kan se den som misstänks vara BR tala i telefon på morgonen då han rekar de andra dagarna, har funderat om motsvarande samtal setts som inkommande på nån av KLs alla knapptelefoner.
Tidsmässigt överensstämmande alltså, även om då BRs mobil saknas och inkommande samtal på KLs är okänt nr. från nån kontantkortstelefon.
Edit.
Bilen ses alla dagar utom onsdag morgon. Det kan väl vara lika intressant tvärtom, att det då inte är nåt inkommande samtal.
Den dagen har sonen insjuknat och är hemma från skolan.
Har även funderat kring hennes säkerställande om att barnen inte är på plats fredag enligt mediauppgift och hur då samtalstrafik sett ut för övrigt från området relaterat till bilen och ö-kamera.