2020-04-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
ÄLDRE COVID-PATIENTER VÄGRAS VÅRD PÅ SJUKHUS OCH RÅDS ISTÄLLET ATT DÖ PÅ ÄLDREBOENDENA OCH I SINA HEM SOM EN MEDVETEN STRATEGI, medger smittskyddsläkare.

Där får de hjälp att dö med olika andningsdepressiva läkemedel:

http://media.palliativregistret.se/2020/03/Palliativ-vård-vid-COVID-19v1.5.pdf

Jag köper helt att äldre äldre inte bör få IVA vård i de allra flesta fall.

MEN VAD ÄR TANKEN MED ATT NEKA DEM SYRGASBEHANDLING SOM I MÅNGA COVID-FALL ÄR EN AVGÖRANDE BEHANDLING ÄVEN FÖR ÄLDRE ÄLDRE ATT ÖVERLEVA?!

Varför läggs de inte in på vanlig avdelning där de kan erbjudas syrgasbehandling?

Varför köper inte äldreboendena och hemsjukvården in syrgaskoncentratorer så att denna stora grupp kan få essentiell behandling som i många fall kan förhindra att de kvävs till döds?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/smittskyddslakaren-att-folk-i-dor-covid-19-utanfor-sjukvarden-ar-en-medveten-strategi

Jag läste kommentarerna till artikeln, där skrev någon att syrgas inte hjälper särskilt bra mot känslan av andnöd.
Jag vet inte om man då ska tolka det som att syrgas bara förlänger lidandet, krasst uttryckt.

Mycket sorgligt :/
Citera
2020-04-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Tegnell tycker som vanligt det ser bra ut för Sverige och vi har tre gånger så många döda som de andra Nordiska länderna har totalt. Tack vare lockdown så lär dom andra Nordiska länderna snart kunna återgå till det normala medan vi får köra på så här till världens ände.
Eller tvärtom?
Citera
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Jag tror jag har läst någonstans att regeringen inte har rätt att stänga ner krogarna då kommer dom att bli anmälda. De ändå som kan stänga ner dom är FHM eller om Sverige hade varit i krig då hade regeringen kunnat stänga ner allt.
Nja alltså FHM har utfärdat regler som krogarna måste hålla sig till. Håller de sig inte till reglerna kan myndigheterna stänga dem. Dock vet jag inte exakt beslutsprocessen för att stänga ner, vilken myndighet som kan göra det och så. Men jag gissar på kommunens miljö- och hälsovårdsnämnd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Inte bara på krogen det är mycket folk.
Här ser vi mer idioti.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb5zKd/langa-koer-under-mqs-utforsaljning

Vad är det för fel på människor?

Det kan omöjligen undgått dessa personer om riskerna, dödsfallen och situationen vi har.
Där av har de medvetet tagit ett beslut att skita i detta, prioritera sin egna egocentriska och hemska person.

De riskerar alltså ytterligare spridning med ytterligare döda personer, för att få spara några kronor på en WT klädaffär som MQ?

Jag hoppas jag i mitt liv slipper ha något att göra med dessa typer av människor.

De borde få möjlighet att bete sig som de gör, om de juridiskt friskriver sig rätten till sjukhusvård om de blir smittade.
Citera
Medlem
Jasså! Sitter ni hör o tjattrat, när det är så fint väder? Hörde att D-vitamin var bra mot influensan....
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Inte bara på krogen det är mycket folk.
Här ser vi mer idioti.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb5zKd/langa-koer-under-mqs-utforsaljning

För att WT-Sara som är såååå rädd för covid-19 att hon ändå går till sitt meningslösa butiksjobb har befogenhet att bestämma om folk ska stanna hemma eller inte. Detta är nästan i samma klass som WT-sjuksköterskorna som efter sin skidsemester i Åre uppmanat folk att stanna hemma och berättar i tidningarna att de gråter påväg till jobbet.
Citera
Medlem
Tomtens-fislukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Naturligtvis har fler än 1540 personer avlidit med tanke på de stora eftersläpningarna (på ända upp till 2-3 veckor).

En del dagar brukar ju få sin dagsstapel två eller tredubblad, när det gått ett tag.

Och därför ska man gissa?
Citera
2020-04-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fake news! Precis som alla andra positiva nyheter ang Corona

Antar att du innehar en grav form av hypokondri samt undergångs fanatism?
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Säger en söndercurlad svensk låtsasdoktor.. Hemmakarantän är att jämställa med tortyr med fruktansvärda konsekvenser. Våld och alkoholism visar sig i princip direkt, dra du åt h-te med dina hemmasnickrade hypoteser

Våran familj har suttit i karantän i över en månad ( har varit sjuka), men inget våld och alkoholisme här inte. Spelar krocket i trädgården mesta av tiden. Min fru och jag jobbar hemifrån så det är lungt, barnen skolas gjenom videolink med sina lärare.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Jag beklagar

Tack för din omtanke
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej det får vi se, men nu har de verktyg för det så att skylla på att det inte finns lagrum vare sig från regeringshåll eller folkhälsomyndighetens är inte längre sant.
Ja det borde de ha gjort för 1 månad sen och stängt ner alla krogar nu är det försent och de kommer inte att göra någonting. Har läst i tråden så många som säger varför allt e öppet men de vet inte varför och jag orkar inte förklara varför. Nu har de iallafall gjort det som borde ha gjorts för längesedan men som sagt försent och inget kommer att hända.
Citera
2020-04-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Eller tvärtom?

Är han seriös eller?

Hur i h-e skulle våra grannländer inom en överskådlig framtid kunna återgå till det normal?
De har målat in sig i ett hörn med sin lockdown, nedtrappning av denna kommer ta otroligt lång tid.

Det är snarare Sverige som mycket snabbare kommer kunna återgå till någon typ av normalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in