2020-04-19, 14:38
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Jasså det var på tiden men de kommer inte att göra någonting ändå.
Ja just ja, regeringen har ju fått utökad makt att direkt stänga ner till exempel köpcentrum nu. Så de lär definitivt kunna stänga ner krogar som inte sköter sig om de vill. Men de verkar inte vilja.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Idioten har ett meningslöst jobb och har jobbat hemifrån en vecka. Ingen har märkt av det.

Man kan ju fråga sig hur han ska kunna köpa en ny Macbook sen när tillverkaren sitter hrmma i karantän.

Finns ingen normal människa som kan sitta i karantän och må bra. Kineser har inga känslor men ingen annan kan göra det.

Tja..., jag har jobbat hemifrån i en månad nu. Har samhällsviktigt jobb.
Mår finfint.

Vi som har jobb har nog inga problem med att sitta hemma då vi har meningsfull sysselsättning.

Tror snarare det är där skon klämmer för "förnekarna" i tråden. Ett gäng dagdrivare som behöver extern stimulans för att inte ta livet av sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Nja alltså FHM har utfärdat regler som krogarna måste hålla sig till. Håller de sig inte till reglerna kan myndigheterna stänga dem. Dock vet jag inte exakt beslutsprocessen för att stänga ner, vilken myndighet som kan göra det och så. Men jag gissar på kommunens miljö- och hälsovårdsnämnd.
Enligt lag så har de inte haft befogenhet att stänga ner bara smittskydds myndigheten har haft rätt till det vad jag vet. Annars hade regeringen åkt på tusentals anmälningar.
Citera
2020-04-19, 14:39
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
ÄLDRE COVID-PATIENTER VÄGRAS VÅRD PÅ SJUKHUS OCH RÅDS ISTÄLLET ATT DÖ PÅ ÄLDREBOENDENA OCH I SINA HEM SOM EN MEDVETEN STRATEGI, medger smittskyddsläkare.

Där får de hjälp att dö med olika andningsdepressiva läkemedel:

http://media.palliativregistret.se/2...VID-19v1.5.pdf

Jag köper helt att äldre äldre inte bör få IVA vård i de allra flesta fall.

MEN VAD ÄR TANKEN MED ATT NEKA DEM SYRGASBEHANDLING SOM I MÅNGA COVID-FALL ÄR EN AVGÖRANDE BEHANDLING ÄVEN FÖR ÄLDRE ÄLDRE ATT ÖVERLEVA?!

Varför läggs de inte in på vanlig avdelning där de kan erbjudas syrgasbehandling?

Varför köper inte äldreboendena och hemsjukvården in syrgaskoncentratorer så att denna stora grupp kan få essentiell behandling som i många fall kan förhindra att de kvävs till döds?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...veten-strategi
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Jag läste kommentarerna till artikeln, där skrev någon att syrgas inte hjälper särskilt bra mot känslan av andnöd.
Jag vet inte om man då ska tolka det som att syrgas bara förlänger lidandet, krasst uttryckt.

Mycket sorgligt :/

Dumheter!

Syrgas är bästa medicinen mot allvarlig Covid-19.
Citera
2020-04-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Ja just ja, regeringen har ju fått utökad makt att direkt stänga ner till exempel köpcentrum nu. Så de lär definitivt kunna stänga ner krogar som inte sköter sig om de vill. Men de verkar inte vilja.
Alldeles försent de kommer inte att göra något oavsett den nya lagen.
Citera
2020-04-19, 14:40
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är inte kronologisk ålder man går efter utan biologisk ålder.
Åh så betryggande. Antar att det också finns en rigorös definition av biologisk ålder då och är det inte alls är någonting helt godtyckligt?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Idag och igår spelades matcher i Stockholm. Enligt vad jag vet så stod folk som packade sardiner bredvid varandra på vissa ställen. Att de inte förstår eller vill inte förstå...

Svensson är världsbäst på att leva i förnekelse... Tyvärr. Vi "vakna" får dessvärre också lida pga deras naivitet... Reagerar man knappt på Sveriges utveckling; ökade brott och sådant man knappt sett förr som skjutningar o sprängningar; varför skulle ett virus få en att vakna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Antar att du innehar en grav form av hypokondri samt undergångs fanatism?

Eller en stor dos ironi kanske..

Jag hör bara om mörkade siffror och dyl.
När dödsfallen inte ökar i önskad mängd, så är dom också fel. Då är det SCBs siffror som gäller.
Alarmisterna hittar nya vägar för att bevisa tesen att 100.000 kommer dö före midsommar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Exakt så här kommer det att bli med tillägget att människorna som var ”övertygade om att den svenska strategin var rätt” och argumenterade för ”flockimmunitet”, ett ord deras hussar precis lärde ut, kommer spela förfärade och inte förstå hur det kunde bli så, gärna påtala att ”vi” varit naiva. Rinse and repeat.

Vi är fast i en loop från helvetet.

Precis!
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Våran familj har suttit i karantän i över en månad ( har varit sjuka), men inget våld och alkoholisme här inte. Spelar krocket i trädgården mesta av tiden. Min fru och jag jobbar hemifrån så det är lungt, barnen skolas gjenom videolink med sina lärare.

Så alla har en krocketplan? Jamen dåså, gör ett studiebesök till miljonprojekten så kanske du inser hur bra du har det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Är han seriös eller?

Hur i h-e skulle våra grannländer inom en överskådlig framtid kunna återgå till det normal?
De har målat in sig i ett hörn med sin lockdown, nedtrappning av denna kommer ta otroligt lång tid.

Det är snarare Sverige som mycket snabbare kommer kunna återgå till någon typ av normalitet.
Ja det var det jag menade.
Vi är överens.
Citera
2020-04-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Tja..., jag har jobbat hemifrån i en månad nu. Har samhällsviktigt jobb.
Mår finfint.

Vi som har jobb har nog inga problem med att sitta hemma då vi har meningsfull sysselsättning.

Tror snarare det är där skon klämmer för "förnekarna" i tråden. Ett gäng dagdrivare som behöver extern stimulans för att inte ta livet av sig.
Så är det, de måste ut och ta sin bärs annars dör de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in