2020-04-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tror du att det är sant att rättegången kommit ut så den går att lyssna till... kanske är det skådespelare som fått jobb nu under coronatider? Vem vet?
Nu kanske jag är helt borta, men vad menar du här? Ljudfilerna från rättegången är ju ute sen en vecka tillbaka - även om det inte är samtliga. Eller du kanske var ironisk?
Citera
2020-04-19, 12:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det åklagaren lägger fram i rättegången är givetvis sant. Däremot kan det vara så att det inte är hela sanningen, helt enkelt för att resten är dolt. Åkl vill, precis som försvarsadvokaten, givetvis helst vinna målet. För att hon är övertygad om hur det gick till. Men att det skulle bli en belastning för åkl om bevisningen inte räcker hela vägen är att dra det för långt. Som om en läkare skulle få en betydande belastning i sin karriär för att en del patienter inte blir friska. Då skulle inte många våga jobba.
Som jag förstod SD:s inlaga till tingsrätten häromdagen så hade det väl varit en del ganska allvarliga brister i saklighet och opartiskhet från åklagarens sida i slutpläderingen. Skulle vara intressant att höra ljudupptagningar från sakframställan och slutplädering. Någon som vet om de finns tillgängliga på nätet?
Senast redigerad av Draifos 2020-04-19 kl. 12:21.
Citera
2020-04-19, 12:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det här med sökningar "Hitta, låsa och rensa en borttappad Android" har jag också läst och undrat varför SD gjorde den sökningen.

"Otrevliga inloggningar har även gjorts på LW:s Instagram... 27 ggr mellan 27/6-18 -- 12/1-19" har jag missat...

Jag är ganska övertygad om att SD hade LW:s lösenord eller kunde lista ut dessa (som jag har för mig att han sa i ett förhör enl FUP).

Jo, jag skrev ett inlägg för ganska länge sedan om dessa sökningar, hitta, låsa rensa borttappad android. Det försvann nog i flödet...

Har nu gjort två nya inlägg om både IG och sökningarna om hur man rensar hittar borttappad mobil.
Citera
2020-04-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu kanske jag är helt borta, men vad menar du här? Ljudfilerna från rättegången är ju ute sen en vecka tillbaka - även om det inte är samtliga. Eller du kanske var ironisk?
Ställde frågan till Draifos som var övertygad om att det inte skulle komma något inspelat... själv är jag övertygad så klart!
Citera
2020-04-19, 12:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Uppenbarligen har någon VPN-tjänst används så vi kan sluta med att fundera på vem som kan ha loggat in.
Finns det någon information om SD använder någon VPN-tjänst på sin dator (eller på mobil, om det finns sådana tjänster där också)?

Definitivt inte min grej det här.
Hoppas på att någon annan kan och förstår mer av detta.
Citera
2020-04-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ställde frågan till Draifos som var övertygad om att det inte skulle komma något inspelat... själv är jag övertygad så klart!
Det ligger ute 45+ inspelningar från rättegången på nätet. Jag har själv lyssnat igenom ett 30-tal av dom. Så ja, de finns. I Jottacloud ligger de också uppe. Bara att ladda ner och lyssna.
Citera
2020-04-19, 12:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
Vilken Aktbilaga gäller det?

Har nyligen gjort två nya inlägg om detta. Jag är dock inte IT kunnig. Slänger upp detta då jag tycker att det är intressant och att jag har svårt att tro att det är en slump att dessa sökningar har gjorts:

https://www.flashback.org/sp71257014
https://www.flashback.org/p71256082#p71256082
Citera
2020-04-19, 12:27
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast vi vet ju inte än vad som var sant av det som åklagaren lade fram i rättegången, och vi får väl läsa sedan i domskälen vad som enligt domstolen egentligen kan anses vara utrett. Det kan ju lika gärna vara så att det är för åklagaren den här domen blir "en avsevärd belastning i framtiden".
Vet du ens om rättegången ägt rum? Har du varit där själv på plats? Förstår inte varför du tar det som en självklarhet
Citera
2020-04-19, 12:29
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

@Medinsyn
Det fetade. Berättade SD för dig vad han blivit "vittne" till?

Det låter ungefär lika konstigt som det HD berättade för sin väninna, saken att de varskott barnen om att SD skulle kunna bli anhållen "för att han var den sista som SÅG henne"?

Eller, som SD skrev till Tingsrätten om skorna "Torra nog att använda kl 06.30".

Vet du om SD nånsin bedyrat att han är oskyldig istället för ord som "Jag vet om jag har med mordet att göra" "Bara jag vet" ???

Kan ”bara jag vet” vara ett sätt att plantera att det inte finns en medgärningsperson?
Senast redigerad av Zissela 2020-04-19 kl. 12:30. Anledning: Spruckna citat
Citera
2020-04-19, 12:35
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Det kanske är på sin plats att upplysa vederbörande att det bara går att lyssna på de som är utlagda om man betalat 49 kr/mån.

Eller du kanske var ironisk i ditt svar?! Vad vet en idiot som jag..... .
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Vet du ens om rättegången ägt rum? Har du varit där själv på plats? Förstår inte varför du tar det som en självklarhet
Jag svarade på ett inlägg från Trie som menade att en friande dom för SD skulle kunna ses som en avsevärd belastning för honom i framtiden, och jag tänker mig alltså att det snarare är tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Det ligger ute 45+ inspelningar från rättegången på nätet. Jag har själv lyssnat igenom ett 30-tal av dom. Så ja, de finns. I Jottacloud ligger de också uppe. Bara att ladda ner och lyssna.
Så klart de finns... men de fanns en som var övertygad om att det inte skulle komma ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in