Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Nu blandar du äpplen och päron. Har inte yppat ett ljud om antalet döda utan vi diskuterade din märkliga jämförelse mellan antal testade och antal döda som om detta bevisade något.
Om du fortfarande inte förstår nonsensresonemanget du hade kring detta, gå in på länken nedan och klicka i Test/1M pop i tabellen. Då kommer du dels att upptäcka att små länder har ett mycket högre värde och dels att det skiljer sig från 7 tester per milj invånare till 123 tusen tester per milj inv.
Din fråga du ställde ang detsvärtade, är ren gallimatias eftersom det var ett hypotetiskt resonemang från min sida.
Inte alls och jag förklarar nedan,
går man in och läser dina inlägg så är det genomgående ett stort stöd för hovnarren Anders Tegnell och vår regering med störst beröringsskräck i europa i modern tid, senast var det väl Polen 1939.
Det pågår ett ständigt sökande efter sätt att mäta katastrofen till fördel för sverige, att vi inte är sämst i klassen, att andra är sämre, att det ändå inte spelar någon roll.
Och så vidare.
Så jag tog det bara tillbaka till antalet döda, 10 gånger fler i Sverige än i Norge och vi mäter ju trots allt hur bra vi lyckats i denna kris genom antalet som dött.