Citat:
Vad jag menade är öppnar man upp som man nu gör så välj en delstat och öppna upp försiktigt, Kanske jag formulerade mig otydligt i texten men gissar jag så kommer det bli ett bakslag var än man öppnar upp för US har inte ens nått peaken!
Att alla nötter i vissa delstater kräver att dem ska öppna upp är Trumps lojala väljarskara som fattar än mindre av hur farligt detta virus är än sin ledare Trump, Det kommer bli bakslag på bakslag efter man börjar öppna upp delstater det är en rätt logisk ekvation och sjukvården kommer bli än mer belastad i US men som sagt fattar inte Trump hur farligt viruset är så fattar inte dessa som gapar om att öppna upp delstaterna heller farligheten!
Att alla nötter i vissa delstater kräver att dem ska öppna upp är Trumps lojala väljarskara som fattar än mindre av hur farligt detta virus är än sin ledare Trump, Det kommer bli bakslag på bakslag efter man börjar öppna upp delstater det är en rätt logisk ekvation och sjukvården kommer bli än mer belastad i US men som sagt fattar inte Trump hur farligt viruset är så fattar inte dessa som gapar om att öppna upp delstaterna heller farligheten!
Om siffrorna visar att man inte har nått peaken så uppfyller man ju inte kraven för att kunna påbörja fas 1. Därmed börjar man inte "öppna" på sig.
Att sakta men säkert börja öppna upp, och att ens tala om att öppna upp, är både bra för moralen och bra för ekonomin. Man kan ändå se ett ljus i tunneln, man inger hopp. Tror det är betydligt värre att göra som i andra länder där man i princip säger 2 veckor, och sedan bara skjuter på 2 veckor, om och om igen.
USA är så stort till ytan att det är helt ogenomtänkt att vänta tills varenda stat befinner sig på samma nivå.
Men det vet vi inte, vi vet faktiskt väldigt lite om själva viruset. Vilken dödlighet det har, hur många som faktiskt redan varit smittade eller är smittade fast inte haft symptom, och vi vet ingenting om vad som händer om man sakta börjar öppna upp. Förr eller senare måste man testa.
Även om man väntar i 4 månader så kan ju exakt samma sak hända, att det börjar sprida sig. Vad är din lösning? Stänga ner tills vi har ett vaccin om 3 år?
Finns inget exakt datum för något land när man kan börja öppna upp igen. ALLA länder kommer vara inne i försöksstadiet och ingen kommer med säkerhet veta vad som händer.