Citat:
Ursprungligen postat av
Summerof69Reckless
Poletten har trillat ner att du är fascinerad av Lennie så jag är kolugn.
1. När man är 21 är man fortfarande lättpåverkad och här har Lennie ett ansvar som individ och är 36 år att man inte ålar sig med unga killar. Mergim sade tidigare att han hade antagligen lämnat skeppet om Lennie hade åkt ut tidigare. Redan här en gul varningslampa.
2. Det är sex år mellan omyndig till myndig. Mergim är extremt osäker och han har varit mobbad. Han söker något men vet inte ännu riktigt vad. En lätt target för halvpedofilen Lennie. Ännu en gul varningslampa.
3. Man kan eller får vara lugn när man ser vad som pågår. Det är en skyldighet att påtala att det är fel när en gammal gubbe manipulerar en osäker person. Röd varningslampa.
Jag förstår t.om Amelia som tycker att detta är extremt märkligt. Hon ser och hör detta varje dag.
Skulle jag dra hem en 36 årig gubbe när jag var 21 skulle morsan slå sönder gubben så jag undrar vad Mergims familj kommer att göra. Tror du de kommer att acceptera det så är du lika sjuk.
Ett sjukt beteende från båda håll men en 21åring har för lite erfarenhet och bor fortfarande hos sina föräldrar. Ut med gamle kåte gubben fort som fan.
Men alltså Mergim skulle aldrig släpa hem den 36-årige gubben till sin familj på det sättet som du tror, och Lennie skulle aldrig släpa hem den 21-årige pojken till sin familj. JAG tror att Mergim är gay och antagligen är kär i Lennie och vill ha ett (sexuellt) förhållande, men jag kan ha fel. JAG tror att Lennie - även om han kanske är bisexuell eller t o m gay - INTE är intresserad av att ha ett förhållande med Mergim.